Megjelenés a Google térképen – Google Cégem regisztráció előnyei

Lépésenkénti útmutatónk segítségével vezetünk végig a Google Cégem regisztráció folyamatán, hogy a Te vállalkozásod is több megrendelőt szerezhessen ezzel az ingyenes marketing eszközzel, melyet a Google biztosít a cégek számára.

A Google My Business (ez a Google Cégem másik gyakran használt neve) segítségével a vállalkozásod felkerül a Google Maps térképes szolgáltatásba, illetve a brand nevedre keresők a weboldaladra való átkattintás nélkül is azonnal felvehetik veled a kapcsolatot.

Azok se csüggedjenek, akiknek csak raktáruk vagy otthoni irodájuk van. A Google Cégem regisztrációt akkor is érdemes elvégezned, ha nem rendelkezel fizikai üzlettel, vagy Home Office-ból nyújtod szolgáltatásaidat.

Google My Business fiók létrehozása

1) A Google Cégem regisztráció első lépéseként látogass el az alábbi oldalra:
https://www.google.com/intl/hu_hu/business/

2) Kattints a Kezdés gombra.

Google Cégem regisztráció kezdete
A kép forrása: Google Cégem regisztráció felülete

3) Add meg a vállalkozásod nevét, melyet a Google Maps-en szeretnél megjeleníteni. Ügyelj a pontos elnevezésre, hogy megóvd magad a kellemetlenségektől, de ezt szükség esetén utólag is módosíthatod majd!

Google Cégem regisztrációs névadás
A kép forrása: Google Cégem regisztráció felülete

4) A következő lépésben a vállalkozásodra jellemző kategóriát kell kiválasztanod. Fontos, hogy tisztában légy azzal, hogy mely kategória lesz ideális a számodra, így a továbblépést ne kapkodd el, olvasd el az alábbiakat;

Google My Business kategóriák kiválasztása
A kép forrása: Google Cégem regisztráció felülete

A kategóriák a vállalkozásod könnyű beazonosítását szolgálja, így igyekezz a legrelevánsabb lehetőséget választani. A választáshoz használd a kategóriakeresőt, mert több ezer előre definiált kategóriából választhatsz.

Ha nincs a vállalkozásodra tökéletesen illő kategória, válassz a lehető legközelebb eső opciókból. Egyedi kategória létrehozására nincs lehetőség!

Mindenképpen törekedj a szűkre szabott kategória választásra, amennyiben erre van lehetőséged. Az elsődleges kategória fedje az egész vállalkozásod tevékenységét. A regisztráció végén a Google Cégem felületen lehetőséged lesz további kategóriák felvételére, amivel részegységek kategóriáit is megadhatod. Összesen 10 kategória megjelölésére van lehetőséged.
FONTOS: Arra ügyelj, hogy a relevancia ne romoljon az újabb kategóriák felvételével sem!

Kiegészítő kategóriák a Google Cégem regisztráció befejezését követően
A kép forrása: Google Cégem regisztráció felülete

A választott kategória a felhasználói kereséseknél a megjelenést és a rangsorban való helyedet is befolyásolja. A rangsorolási tényezőkről a későbbiekben még lesz szó egy külön fejezetben!

A kiválasztott kategória bizonyos szolgáltatás specifikus funkciókat tehet elérhetővé, így ne lepődj meg, ha számodra nem pontosan ugyan azok a funkciók jelennek meg, mint nekünk a fiók regisztrációja során.

5) Következő lépésként meg kell adnunk, hogy szeretnénk-e felvenni egy helyet, ahol üzletünk vagy irodánk található. A vállalkozásod regisztrációs címét érdemes megadnod, ha nem rendelkezel fizikai bolttal vagy irodával. Ez a cím megjelenik a Google térképen, illetve a vállakozásodra történő keresésnél is.

Térképes megjelenés
A kép forrása: Google Cégem regisztráció felülete

6) Ha az IGEN lehetőséget választottuk az előző lépésnél, meg kell adnunk a címünket. Ez fontos, hogy valós cím legyen. A Google bizonyos esetekben* ellenőrző képeslapot küld számodra a megadott címre annak érdekében, hogy igazolni tudd azt, hogy valóban valós adatokat adtál meg. Ha nem létező címet adsz meg, vagy olyat, ahol nem kapod meg a postai úton érkező levelet, akkor a regisztrációs cím nem lesz hitelesíthető.

Abban az esetben, ha levelet küldenek, arra számíts, hogy akár két hetet is igénybe vehet, mire megkapod az igazoló kódot. A kód beírását majd a Google Cégemre történő bejelentkezés után a „Helyek kezelése” menüpontra kattintva végezheted el.

*Bizonyos esetek alatt értsd: Amennyiben a weboldalon feltüntetett telefonszám és e-mail cím még nagyon friss, nem volt ideje a Google-nek feltérképeznie az oldaladon, várhatóan igazolásra lesz szükség. Amennyiben a mostani regisztrációnál használt e-mail címmel regisztráltuk előzőleg a Google Analytics-et és a Search Console fiókot, jó eséllyel nem lesz szükség külön hitelesítő képeslapos visszaigazolásra.

Cím megadása
A kép forrása: Google Cégem regisztráció felülete

7) Ha tovább haladunk, azt dönthetjük el, hogy a szolgáltatási helyünkön kívül is elérhetőek vagyunk-e. Ha kiszállítást végzünk, vagy ügyfeleinkkel személyesen is találkozunk például az ő irodájukban, válasszuk az „Igen, máshol is van kiszolgálás” opciót.

8) Ha az előző kérdésre igennel feleltünk, meg kell adnunk a szolgáltatási területeinket. Ez is jelentősen befolyásolja a térképen való megjelenésünket a szolgáltatási területen belül, illetve kívül is!

Kiszolgálási területek
A kép forrása: Google Cégem regisztráció felülete

9) Továbblépés után már a kapcsolatfelvételi adatok megadásánál tartunk. Itt adjuk meg a webcímünket, illetve a kapcsolatfelvételi telefonszámunkat is. Ezek egy egy gomb formájában fognak megjelenni a Google térképen megjelenített vállalkozás kártyánkon, illetve a Google találati listáján megjelenő infoboxban, amikor a márkanevünkre keresnek a felhasználók.

Ezen gombok lekattintásával a webhelyünkre jutnak a látogatók, illetve hívásképes készülékek esetén a gomb megnyomásával azonnal kezdeményezhetik a telefonos kapcsolatfelvételt az érdeklődők, potenciális vásárlók.

Ezen a ponton (is) létrehozhatunk egy ingyenes webhelyet a Google Cégem felületén, melybe a Google Cégem regisztráció során megadott adataink kerülnek. Választhatunk néhány sablon közül is, hogy olyan kinézetet kapjon „webhelyünk”, amilyet szeretnénk.

Google Cégem webhely
A kép forrása: Google Cégem regisztráció felülete

10) Ha az újabb regisztrációs ablakhoz érünk, azt javasoljuk, hogy válasszuk az Igen lehetőséget, ugyanis amikor a „Légy mindig tájékozott” ablaknál így válaszolunk, további hasznos tippeket kapunk a Google Cégem beállításához, illetve probléma esetén is értesít minket a rendszer.
Az esetleges újdonságokról is azonnal értesülhetünk ezáltal, így a konkurenciát megelőzve elsők között alkalmazhatjuk a Google My Business újításait.

11) A következő ablakban már csak egy végső visszaigazolást kapunk, további lépésre az alap regisztrációs folyamatban már nincs szükség. Kattintsunk a „befejezés” gombra!

Google Cégem regisztrációs alkategóriák

Mikor befejeztük a teljes Google My Business fiók létrehozását, megadhatjuk a fentebb említett alkategóriákat is a főkategória mellé. Ehhez kattints a bal oldali menüsávban az Információ menüpontra, majd az általad megadott név alatt megtalálod a kiválasztott főkategóriádat. Ha a ceruza ikonra kattintva a szerkesztő módba belépsz, megjelenik a „Másik kategória hozzáadása” lehetőség.

Mint már feljebb is tanácsoltuk, nagy gondot fordíts arra, hogy releváns alkategóriákat válassz szolgáltatásaidhoz vagy termékeidhez.

További beállítási lehetőségek áttekintése

Azt javasoljuk, hogy a regisztráció során nézd végig az összes aloldalt, tölts ki és alkalmazz minden rád releváns beállítási lehetőséget. Ez segít elérni a lehető legjobb teljesítményt, a lehető legtöbb megjelenést.

Optimalizálás szempontjából törekedj arra, hogy minden kitöltőmezőnél kihasználd a maximális karaktermennyiséget. Ajánlatos a szövegeket is keresőoptimalizálás szempontjából a releváns kulcsszavak felhasználásával együtt megfogalmaznod.

                Kezdőlap

A kezdőlapon javaslatokra, illetve hiányosságokra hívja fel a rendszer a figyelmedet. Azt javasoljuk, hogy a további pontok kitöltése, végrehajtása után térj vissza ide, és nézd meg, kimaradt-e valamilyen lehetőség.

 A Google természetesen itt is ajánlja a Google Ads – egyébként kiváló – hirdetési szolgáltatását.

                Bejegyzések

Ezen a lapfülön létrehozhatsz különböző tematikák mentén olyan bejegyzéseket, melyek a vállalkozásod számára rendkívül fontosak lehetnek marketing szempontból.

Most, hogy tombol a pandémia, készíthetsz ennek apropóján „COVID-19-hír” típusú „Állapot módosító” bejegyzést. Ezt felhasználhatod arra, hogy tudasd az érdeklődőkkel, hogy milyen változások álltak be vállalkozásod szempontjából a járvány miatt. A bejegyzéshez hozzá rendelhetsz különbféle gombokat is, melyekkel linkelhetsz weboldaladra is.

„Ajánlat” típusú bejegyzéssel akcióidról adhatsz hírt. Itt érdemes grafikát is készíteni, és feltölteni ajánlatodhoz. Az ajánlat címét úgy írd meg, hogy már az elején látszódjon, hogy miről is van szó. Ha nem az egész szöveg jelenik meg, akkor is átjöjjön a felhasználóknak a lényeg. Lehetőséged van a kezdés és végdátum beállítására, az ajánlat részleteinek, a kuponkódnak, beváltási linknek és szerződési feltételek megadására is.

„Újdonságok” bejegyzéstípus használatakor kommunikálhatod legújabb termékeid, szolgáltatásaid megjelenését, vagy éppen azt, hogy milyen elismerést kapott vállalkozásod. A mi példánkból kiindulva; arról hoztunk létre bejegyzést, hogy hírül adjuk azt, hogy Shoprenter, illetve UNAS partnerek lettünk nemrégiben.

Kommunikálhatsz „Esemény” típusú bejegyzésen keresztül különböző programokat, melyeket vállalkozásodban szerveztek. A mi esetünkben ilyen esemény lehet például egy ingyenes tanácsadás, vagy egy offline konferencia is.

A „Termékek” részbe feltöltheted a termékeidet annak érdekében, hogy minél többen találkozzanak általad fontosnak tartott, kiemelt termékekkel.

Bejegyzés a Google Cégemben
A kép forrása: Google Cégem regisztráció felülete

                Információ

Ezen menüpontban találhatóak a cégedre vonatkozó legfontosabb adatok. Ilyen adatok például;

  • Cégnév
  • Cím
  • Szolgáltatási terület
  • Nyitvatartás
  • Telefonszám
  • Webcím
  • Termékek és szolgáltatások
  • A vállalkozásod bemutató leírása

               Statisztika

Ezen résznél tekintheted majd át az elért eredményeket, így megtudod, hogy mennyi útvonaltervezés, vagy más fontos tevékenység végrehajtás történik a vállalkozásod kapcsán a Google felületein.

                Vélemények

Ebben a menüpontban fogod látni a vállalkozásod kapcsán érkező véleményeket, legyenek azok pozitívak vagy negatívak. Létfontosságú, hogy udvariasan, előzékenyen és gyorsan kezeld a kritikákat, hogy a későbbiekben ne legyen negatív visszhangja azoknak.

Gyakran felmerülő kérdés, hogy törölhető-e egy Google Cégem vélemény?

Alapvetően a negatív kommentek, vélemények törlésének sosincs jó optikája, azonban a Google Cégem szolgáltatásban a törlés amúgy sem megengedett. Az egyetlen megoldás, hogy igyekezzünk a véleményre olyan választ írni, ami mind a vélemény megformálója, mind pedig a többi olvasó számára kielégítő megoldás. Ha hibáztunk, ismerjük el, és vállaljuk a felelősséget, de ügyeljünk a profi ügykezelésre, különben balul sülhet el. Ha a felmerülő probléma kapcsán nem vétettünk, igyekezzünk kedvesen és tiszteletteljesen visszautasítani a vádakat, tisztázzuk a félreértést.

                Üzenetek

Lépj az Üzenetek menüponthoz, hogy lásd a kezdeményezett kapcsolatfelvételeket, ajánlatkéréseket. Mielőtt üzenetet kapnál, engedélyezned kell az ilyen kapcsolatfelvételi módok használatát. Ehhez töltsd le a telefonodra a Google Cégem mobil alkalmazást (a cikk végén a Tipp szakaszban megtalálod az ehhez szükséges linkeket), és kattints az „Ügyfelek” gombra a telefonod képernyőjének alján. Felül koppints az „Üzenetek” feliratra, majd az „Üzenetváltás bekapcsolása” gombra.

Ezzel engedélyezed az ilyenfajta üzenetküldést, de innentől kezdve ügyelj a gyors válaszadásra, mert az üzenet beérkezte, és a visszajelzésed között eltelt idő fel lesz tűntetve a Google Cégem profilodban, melyre minden felhasználó rálát! Nincs jó üzenete annak, ha 1-2 hetes csúszásokban reagálsz az érdeklődőknek, ráadásul valószínűleg magát az üzlet lehetőségét is elveszíted ezzel.

                Fotók

Erre a részre is érdemes minden kategóriát kihasználva képeket feltöltened. Bemutathatod üzletedet, csapatodat, illetve feltölthetsz bemutatkozó videókat is az érdeklődők számára. Az „Identitás” szekciónál feltölthetsz logót (1×1 képarányút használj) illetve borítóképet is.

                Termékek és szolgáltatások

Ebben a két menüpontban gondosan töltsd ki a rád vonatkozó információkat. Fontos, hogy leírás részeket is részletesen kifejtsd. Használd ki a karakterkorlátokat a teljesség érdekében!

                Webhely

Mint már előzőleg írtuk, létrehozhatunk webhelyet is a Google My Business szolgáltatásban. Ezt az utat inkább annak érdemes választania, aki nem rendelkezik saját weboldallal. A szerkesztő segítségével ingyen létrehozhatunk egy egy oldalas honlapot, amin megjeleníthetőek a Google Cégem regisztráció során megadott adataink.

A weboldal designja a témák módosításával változtatható.

Megjelenik az oldalon nyitvatartásunk, az eddig megírt bejegyzéseink, a feltöltött képek, illetve minden egyéb olyan információ, amely segítségére lehet a felhasználóknak abban, hogy eldöntsék, szeretnének e tőlünk ajánlatot kérni. Azt azonban gondoljuk meg, hogy saját weboldal nélkül mennyire tűnhet komolynak vállalkozásunk. Pusztán erre az oldalra támaszkodva nem érhetünk el komoly sikereket.

                Felhasználók

A Felhasználók menüpont alatt adhatsz hozzá különböző hozzáférési szintekkel további felhasználókat, hogy szerkeszthessék vállalkozásod Google Cégem adatlapját. Javasoljuk, hogy tulajdonosi körbe ne adj senkinek hozzáférést biztonsági okokból.

A szerepkörök közötti eltérésekkel kapcsolatban a Google súgóban egy nagyon jó szemléltető táblázatot találsz. Ennek segítségével kiválaszthatod minden további felhasználó szükséges hozzáférési szintjét.

                Új hely hozzáadása

Amennyiben nem egyetlen helyszínen van boltod, műhelyed vagy szalonod, az Új hely hozzáadása szekcióban adhatod meg a további szükséges címeket.

Google My Business rangsorolási tényezők, és a pozíció javítása

  • A felhasználó mobilos keresésekor azok a cégek jelennek meg, amelyek a közelben, vagy a térképnagyítási felületen vannak; Ez nem befolyásolható.
  • Fontos a frissesség; rendszeresen frissítsd adataidat a valóságnak megfelelően. Az egyik legfontosabb, hogy a nyitvatartási idődet az aktuális helyzetnek megfelelően kommunikáld. Ez nem csak a Google érdeke, ez a Te, illetve az ügyfeleid javát is szolgálja. Ki ne lenne ideges akkor, amikor a hibás, gondozatlan információk hatására egy bezárt bolthoz látogat el.
  • Részletes adatkitöltés; Ha úgy végezted el az adatok kitöltését, ahogy javasoltuk, ezzel a ponttal nem lehet dolgod. Legyenek részletesen, teljesen kitöltve a Google Cégem fiók-adatok. Az is fontos, hogy a leírt szövegek vonzóak, figyelemfelkeltőek legyenek a felhasználók számára. A részletes adatkitöltés arra szolgál, hogy a Google releváns találatként a Te vállalkozásodat jeleníthesse meg. Már hozzászoktunk, hogy a Google a részletes, bőséges tartalmakat kedveli, és ezeket jeleníti meg a legjobb pozíciókban a találati listáin. Ez a Google Cégem felületre is igaz.
  • A helyek igazoltsága is kulcsfontosságú. Amint megkapod a képeslapot, pötyögd be a megfelelő helyre, ezzel javítva a megjelenésedet.
  • Rendszeresen kezeld a vállalkozásodra érkező véleményeket, és azonnal válaszolj a beérkezett üzeneteidre, ajánlatkéréseidre, ellenkező esetben „büntetésre” kell számítanod.
  • Márkaismertség; A Google-nek pozitív szignál az, ha gyakran keresnek vállalkozásodra a felhasználók, vagy gyakran használják a megjelenő Google Cégem panelt. Nem ördögtől való. Ha a felhasználók gyakran terveznek hozzád útvonalat, vagy felveszik veled a kapcsolatot, biztos lehet benne a rendszer, hogy a kereséseikre megfelelő találatokat hozott.

Google Ads fiók összekapcsolása a Google Cégem fiókkal

Érdemes a Google cégem fiókkal összekapcsolni a Google Ads szolgáltatást, mert ez esetben a hirdetésünk megjelenésekor láthatóvá válhat a beregisztrált címünk is. Ilyenkor a hirdetésünkben látható cím lekattintásával azonnal útvonalat tervezhetnek a felhasználók, vagy megtekinthetik vállalkozásunkat a térképen.

A Google Ads hirdetéseknél fontos, hogy minden lehetséges bővítményt alkalmazzunk annak érdekében, hogy a hirdetésünk feltűnő, és a lehető legtöbb sorból álló legyen. A jól kialakított hirdetések akár kétszer annyi sorból is állhatnak, mint a bővítményeket nélkülözők, ennek köszönhetően a hirdetések átkattintási aránya is bizonyítottan jobb.

Az összekapcsoláshoz lépj be a Google Ads fiókodba, majd kattints a „Bővítmények” lehetőségre.

A plusz gombra történő rákattintás után válaszd a „Helybővítmény” lehetőséget.

Google Ads helybővítmény beállítása
A kép forrása: Google Ads

A megjelenő képernyőn kattints a „Válasszon ki egy Google Cégem-fiókot” felirat alatti legördülő menüre, majd kattints az e-mail címedre. (Ez a verzió akkor működik, ha ugyan azzal a címmel regisztráltad a Google Ads és a Google Cégem fiókot is.)

Google Ads helybővítmény set-up
A kép forrása: Google Ads

Ha másik címmel regisztráltad a Google My Business fiókodat, a „Hozzáférés kérése másik Google Cégem-fiókhoz” lehetőségre kell kattintanod, és megadni a létrehozó e-mail címet, majd elfogadni az összekapcsolási kérvényt.

Google Cégem helyadatok
A kép forrása: Google Ads

Bónusz tipp

Google Cégem regisztráció után töltsd le a Google My Business alkalmazást, hogy folyamatosan értesülj, ha értékelés vagy üzenet érkezik céges fiókodba. Fontos, hogy azonnal tudj reagálni ezekre.

Android alkalmazást INNEN, az IOS applikációt pedig INNEN töltheted le.

Útravalóul

Igyekeztünk mindenre kiterjedő Google Cégem regisztrációs útmutatót készíteni neked, de ha bizonyos kérdésekre így sem kaptál választ, érdemes lehet szétnézned a Google Cégem súgó felületén.

Írd meg a véleményed!

17 + 19 =