A Google Analytics webanalitikai program használatával – megfelelő beállítások esetén – pontosan feltérképezhető, hogy milyen jellemzőkkel bírnak a weboldalad látogatói, illetve az, hogy milyen forrásból érkeztek a honlapodra, és mit csináltak ott. Vezetői döntéseket kiválóan megalapozhat, és a hirdetések releváns célzását is jelentősen megkönnyíti, növeli azok hatékonyságát.
Webanalitikára mindenkinek szüksége van, akinek van honlapja. Blogok esetében a jövőben megírandó cikkek kiválasztásának irányát, webáruház és szolgáltatásokat kínáló oldalak esetén a jól működő hirdetési csatornák feltérképezését és optimalizálását segíti.
Napjainkban nem lehet olyan weboldal, amibe nincs beépítve valamilyen webanalitikai eszköz.
Mielőtt a lehetőségeket tűntetnénk fel, fontos, hogy leszögezzük, ezek csakis akkor valósulhatnak meg, ha a pontos mérési beállítások megtörténtek. Nem elegendő pusztán betenni a Google Analytics kódot! A szolgáltatásunk a mérések beállításában és a beállított mérések értelmezésében nyújt segítséget neked.
Mit láthatunk a Google Analyticsben?
- Látogatások forrása
- E-kereskedelmi adatok (online vásárlások értéke; eladott termékek…)
- Célteljesülések (pl: ajánlatkérés)
- A célteljesülések létrejöttének útvonala
- Felhasználói viselkedés
- A felhasználók demográfiai elemzése
- A látogatók jelen idejű viselkedése
- A felhasználók érdeklődési köre
- Látogatók tartózkodási helye
- A weboldal megtekintőinek eszköze és operációs rendszere
- Oldalon belüli keresőbe írt keresési kifejezések
- Google Ads kampány adatok
Az Analytics, vagy webanalitika szolgáltatás több részből áll.
- Google Analytics audit
- Google Analytics beállítása
- Google Analytics riportolás
Google Analytics audit:
Az audit keretein belül átnézzük a fiók aktuális beállításait, elemezzük, hogy a gyűjtött adatok mennyire megbízhatóak. Ezt a szolgáltatást nem ajánljuk azoknak, akik csak a mérőkódot tették be a weboldalba, mert az auditot követően mindenképpen szükség lesz az Analytics beállítására.
Google Analytics beállítás:
Feltérképezzük a vállalkozás weboldala kapcsán rendszeresen felmerülő kérdéseket, hogy úgy alakítsuk ki a méréseket, hogy a választ az adatok alapján már meg lehessen adni.
Minden felmerülő mérési problematikát kiigazítunk, és beállítjuk az alap esetben nem pontos adatgyűjtéseket. Webshopok esetén a webfejlesztővel karöltve beállítjuk az e-kereskedelmi követést.
Google Analytics riportolás:
A már megfelelően beállított fiók méréseit emészthető formába hozzuk a megrendelőnek, illetve választ keresünk a felmerülő kérdéseire. Az Analytics segítségével megállapítható, hogy milyen terméket lenne érdemes forgalmazni a webshopon keresztül, ami jelenleg nem elérhető, vagy az, hogy mely marketing csatornák működnek megtérülően, és melyek költsége lenne megspórolható.

Google Analytics audit
Ft
Ezt a szolgáltatást csak akkor ajánljuk, ha nem teljesen alap beállításokkal üzemel az Analytics fiókod! Ez esetben a beállítási szolgáltatást vedd igénybe!
Google Analytics beállítás
Ft / óra
Egy szolgáltató weboldala esetében a
fiók alap beállítása nagyjából 3-4 óra.
24 000 Ft – 32 000 Ft
Google Analytics riportolás
Ft / óra
Egy alap riport elkészítése
nagyjából 2-3 óra.
16 000 Ft – 24 000 Ft