A keresőoptimalizálás célja, hogy a (Google) keresőbe írt releváns szavakra a weboldalad az organikus, azaz ingyenes találatok között minél magasabb pozícióban jelenjen meg.

A keresőoptimalizálás minden weboldal számára elengedhetetlen. Ez határozza meg a weboldalra érkező látogatók mennyiségét. Minél jobb pozícióban található a releváns kulcsszavakra való keresésnél a weboldalad, annál több látogató, illetve a nagy számok törvénye alapján annál több megrendelés érhető el.

A keresőoptimalizálás akkor is javallott, ha Google Ads hirdetések is futnak. A két csatorna együttes használata a leginkább célravezető.

  • Weboldalad alapos elemzése
  • Tanácsadás
  • Kulcsszókutatás
  • Szerkezeti átalakítások
  • Tartalomfrissítés – előre egyeztetett módon
  • Folyamatos optimalizálás
  • Jelentéskészítés
  • További vizsgálatok – oldalsebesség, stb…

  • Hozzáférések átadása
  • Egy alapos elemzés elkészítése (20-30 oldalas riport)
  • Legfontosabb kulcsszavaid feltérképezése
  • Szerkezeti és tartalmi módosítások – előre egyeztetett módon
  • Link-profil stratégia kialakítása
  • Folyamatos fejlesztések

A keresőoptimalizálás által a weboldalad előrébb kerülhet az adott kulcsszóra vagy kifejezésre a Google találati listában. Na, de hogyan? Ez az, ami a legtöbb ember számára nem világos, sőt a keresőoptimalizálást sokan misztikusnak, nem megfoghatónak látják, amit a szakemberek ugyan értenek, de az átlagembernek csak sejtése van arról, hogy hogyan is történik a rangsorolás javítása. Ha eleged van a szakzsargonból és az érthetetlen magyarázatokból, olvass tovább, segítünk könnyebben emészthetővé tenni a témát!

Hogyan, milyen algoritmusok alapján rangsorol a Google?

Nem csak hazánkban, hanem az egész világon a Google a legnépszerűbb keresőrendszer, aminek az a titka, hogy a találatok rendszerint olyan sorrendben vannak, ahogy azt a keresést indító személy elvárja, ráadásul elképesztően gyors. Annak érdekében, hogy a találati listában a legrelevánsabb találatok jelenjenek meg, a Google egy nagyon bonyolult, titkos szabályrendszert alkalmaz. Ezt gyűjtőnéven algoritmusoknak nevezzük. Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy hol helyezkedik el weboldalad a Google találati listában.

A Google keresőalgoritmusa évente körülbelül ötszáz alkalommal frissül. Némely frissítéseket bejelent a Google, azonban jelentős részüket nem. A keresőalgoritmusról azt kell tudni, hogy a számítás során szabályok meghatározott sorát veszi figyelembe. Minden weboldal rendelkezik olyan alapvető tulajdonságokkal, mint URL, képek, belső linkek, kifelé mutató linkek és egyéb paraméterek. Az algoritmusok értékelik ezeket a tulajdonságokat. Azt is meg kell említenünk, hogy az algoritmusok fellett áll egy olyan algoritmus, amelyet nevezhetünk mester-algoritmusnak, mely az alap-algoritmusok súlyát határozza meg.

Konkrét példát említve, a Panda nevű algoritmus szűri, meghatározza, bünteti, jutalmazza a weboldalaikat tartalmaikat tekintve. Emellett a Panda algoritmus is algoritmusok sorából áll.

A 2011-es Panda algoritmus frissítés a rossz minőségű tartalommal rendelkező weboldalakat célozta meg. Jelentős frissítés, hiszen az organikus keresések tizenkét százalékát érintette.

A másik jelentő algoritmus a Pingvin a linkeket értékeli. A Pingvin frissítés egy évvel a Panda után érkezett. Ami a Panda esetében a tartalom volt, az a Pingvin esetében a link. Ezt a két algoritmust azért is tartjuk fontosnak megemlíteni, mert mindkét algoritmus frissítés megrengette a keresőoptimalizáló világot, pontosabban teljesen átrendezte a találati listát.

A keresőoptimalizálás célja

Mielőtt jobban elmélyednénk a SEO világában, két fogalmat fontos tisztázni. Ezek a keresőmarketing és a keresőoptimalizálás, amelyet a többség hajlamos keverni, sőt egymás szinonimájaként emlegetni őket, holott a kettő között lényeges különbségek vannak.

A keresőmarketing (angolul Search Engine Marketing, azaz röviden SEM) egy gyűjtőfogalom, amely azokat a módszereket és különféle technikai megoldásokat fogja össze, melyek alkalmazásával az internetes keresőkből származó forgalom növelhető. A keresőmarketing egyik igencsak hatékony és olcsó, mondhatni ingyenes alrésze a keresőoptimalizálás.

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz röviden SEO) célja, hogy a weboldalad előrébb kerüljön a találati listán és ezáltal több látogató kattintson rá.

Ha egy kicsit szakmaibb megfogalmazással szeretnénk élni, akkor a keresőoptimalizálás az organikus, vagyis nem fizetett keresési eredmények javítási folyamata.

Annak érdekében, hogy teljes képet kapj, azt is érdemes megemlítenünk, hogy a keresőmarketing másik fontos alfaját képezik a kattintáson alapuló keresőhirdetések (, melyet angolul Search Engine Advertising, azaz röviden SEA vagy másként Pay-Per-Click, azaz röviden PPC néven is emlegetnek). A SEO és a PPC vagy SEA adják ki együttesen a SEM-et, vagyis a keresőmarketinget.

A PPC alapú hirdetések előnye, hogy gyors megoldásnak számítanak, azonban fizetni kell érte. Ha végtelen a pénztárcád jó megoldás, azonban mindannyian tudjuk, hogy a legtöbb vállalkozás esetében nem ez a helyzet. A kampány megszűnését vagy lejártát követően a weboldal elveszíti előkelő – fizetett – helyét, így ez csak ideiglenes megoldásnak tekinthető.

A keresőoptimalizálás ezzel ellenben jóval lassabb, nem feltétlenül jár azonnali eredménnyel. Az eredmény több tényezőtől is függ, így például a kulcsszavak erősségétől vagy a konkurencia mennyiségétől. Viszont mindenképp megéri, hiszen tartós helyezést lehet általa elérni.

A keresőoptimalizálás alapvető elemei

A keresőoptimalizálást három részre tudjuk osztani, amelyek a következők:

  • Technikai SEO
  • On-Page SEO
  • Off-Page SEO

Talán már te is hallottál ezekről, azonban a tapasztalatok azt mutatják, hogy egy laikusnak nem sokat mondanak ezek a szavak, sőt az sem ritka, hogy keveri őket.

Technikai SEO

Gyakorlatilag azt értjük technikai SEO alatt, hogy a weboldal mennyire jól van felépítve technikai szempontból. Mindazok a beállítások tartoznak ide, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a Google észrevegye a weboldalt. Például ilyen a weboldal sebessége vagy indexelhetősége az algoritmus számára. Fontos alapkövetelmény ma már az is, hogy a weboldal mobilbarát legyen.

A technikai SEO egy külön rész, viszont vannak, akik ezt és az On-Page SEO-t egy lapon emlegetik. Az egyszerűbb megértés, illetve egyéb okok miatt is jobb külön kezelni a kettőt. Már csak azért is külön kell őket választani, mert a technikai SEO nélkül az On-Page elemek sem figyelembe vehetők. Ebből a szempontból a SEO egyik legfontosabb része.

On-Page SEO

Az On-Page SEO a weboldalon lévő tartalom optimalizálására szolgál. Ebben a szegmensben említhetjük meg a tartalom gyártást a SEO szabályainak megfelelően, a belső linkek megfelelő alkalmazását és a kulcsszó kutatást. Jellemzően ez a terület igényli a legtöbb időt és energiát.

Off-Page SEO

Az Off-Page SEO alatt azoknak a külső tényezőknek a feltérképezését és kezelését értjük, amely a Google találati listában elfoglalt helyet befolyásolhatják. Másként megfogalmazva olyan SEO elemek, amik a weboldalon kívül történnek, azonban hatással vannak rá.

A más oldalaktól való hiteles és releváns hivatkozás a Google találati listán pozitív eredményt, azaz jobb helyezést jelent.

Itt említhetjük meg a közösségi média jelenlétet és a linképítést. Előbbire a Google egyre nagyobb figyelmet szentel, a keresőrobotok ma már a megosztások és lájkok számát is figyelembe veszik.

Annak érdekében, hogy a weboldal előkelő helyet foglaljon el a Google rangsorában, mindhárom SEO részt figyelembe kell venni.

Miért jó a keresőoptimalizálás más marketing eszközök mellett/helyett?

A keresőoptimalizálás az online marketing egyik leghatékonyabb része, amely amellett, hogy olcsó, sok ügyfelet képes hozni. A jól elvégzett keresőoptimalizálás nagyon sok látogatót jelent, amely profit tekintetében sem elenyésző. Éppen ezért könnyen ki lehet vele váltani a drága hirdetéseket vagy a közösségi médiás megjelenést.

Viszont ennek ellenére nem feltétlenül érdemes lemondani egyéb marketing eszközökről, hiszen célszerű komplex megoldásban gondolkodni. Minél több lábon áll egy weboldal, pontosabban minél több területen van jelen, annál jobb. Érdemes bevetni néhány igazán hatékony marketing eszközt. Különösen eleinte, mivel a keresőoptimalizálás egyfajta türelemjáték, elsősorban hosszútávon hozza meg gyümölcsét. Az alábbiakban felsoroljuk mely marketing eszközök igazán hatékonyak, amelyekben ráadásul mi is tudunk segíteni!

Google hirdetések

A keresőhirdetések igazán hatékonyak, mivel kizárólag azok számára jelennek meg, akiknek az adott szolgáltatásra szükségük van. Egy-egy ilyen hirdetés magas megtérülési rátával rendelkezik, ezért mindenképp érdemes egy próbát tenni vele, kiválóan kiegészíti a keresőoptimalizálást.

Facebook, Instagram hirdetések

A Facebook és az Instagram két olyan közösségi felület, amely üzleti szempontból komoly kiaknázatlan terület lehet, így érdemes kihasználni az általuk nyújtott előnyöket. Ezek a közösségi felületek márkaépítésre és közvetlen eladásra egyaránt használhatók. A felhasználószám folyamatosan növekszik, amit marketinges szempontból nem lehet figyelmen kívül hagyni. Azok, akik képesek minőségi tartalmakat, nagyon sokat profitálhatnak ezekből a felületekből.

Webanalitika

Akár igénybe veszed SEO szakember segítségét, akár nem, a webanalitika szolgáltatásra mindenképp szükséged lesz! Csak azt lehet hatékonyan fejleszteni, amiről rendelkezésre állnak a megfelelő információk. A Google Analytics alkalmazásával megtudhatod, hogy milyen forrásból érkeznek a látogatók a weboldaladra, mit csinálnak ott és milyen jellemzőkkel rendelkeznek. Ezek az információk aranyat érnek és segíthetnek abban, hogy eldöntsd milyen irányban érdemes elindulni a marketing eszközöket tekintve.

A Google Analytics webanalitikai program használata szakértelmet igényel, nem elegendő csupán betenni a Google Analytics kódot és várni a megoldást. A mérések beállítása és a kapott eredmények értelmezése szakértelmet kíván. Ráadásul a keresőoptimalizálásban is nagy segítséget nyújtanak a kapott adatok. Ne feledd a tudás hatalom! Csak azt lehet fejleszteni, amiről pontos adatok állnak rendelkezésre, különben csak vakon tapogatózol.

Ha bármely témában segítségre van szükséged, esetleg kérdésed volna a szolgáltatásokat illetően, keress minket bizalommal, állunk rendelkezésedre!

Keresőoptimalizálás árak

Kisebb szolgáltatóknak

10 óra FIX SEO

150000

Ft / hó + ÁFA

Weboldal SEO szempontú optimalizálása, kulcsszókutatás, meta leírások, tartalomfejlesztés, linképítés, stb…
[15 000 Ft/ óra]

Ezt szeretném!
Szolgáltatóknak / Kisebb webshopoknak

15 óra FIX SEO

210000

Ft / hó + ÁFA

Weboldal SEO szempontú optimalizálása, kulcsszókutatás, meta leírások, tartalomfejlesztés, linképítés, stb…
[14 000 Ft/ óra]

Ezt szeretném!
Nagyobb webshopoknak

20 óra FIX SEO

260000

Ft / hó + ÁFA

Weboldal SEO szempontú optimalizálása, kulcsszókutatás, meta leírások, tartalomfejlesztés, linképítés, stb…
[13 000 Ft/ óra]

Ezt szeretném!

Keresőoptimalizálás kiegészítő szolgáltatások árai

Átfogó, egyszeri SEO

300000

Ft + ÁFA

Weboldal egyszeri átfogó keresőoptimalizálás szempontú optimalizálása a lehető legjobb alapok elérésére.

Ezt szeretném!

Linképítés

50 000

Ft + ÁFA

6db link / csomag. Egyéb keresőoptimalizálás szempontú átalakítást nem tartalmaz a szolgáltatás!

Ezt szeretném!

SEO audit

100000

Ft + ÁFA

A weboldal alapos, keresőoptimalizálás szempontú elemzése, melynek eredménye egy több oldalas PDF file.

Ezt szeretném!

Rólunk mondták partnereink