A keresőoptimalizálás célja, hogy a (Google) keresőbe írt releváns szavakra a weboldalad az organikus, azaz ingyenes találatok között minél magasabb pozícióban jelenjen meg.
A keresőoptimalizálás minden weboldal számára elengedhetetlen. Ez határozza meg a weboldalra érkező látogatók mennyiségét. Minél jobb pozícióban található a releváns kulcsszavakra való keresésnél a weboldalad, annál több látogató, illetve a nagy számok törvénye alapján annál több megrendelés érhető el.
A keresőoptimalizálás akkor is javallott, ha Google Ads hirdetések is futnak. A két csatorna együttes használata a leginkább célravezető.
- Weboldalad alapos elemzése
- Tanácsadás
- Kulcsszókutatás
- Szerkezeti átalakítások
- Tartalomfrissítés – előre egyeztetett módon
- Folyamatos optimalizálás
- Jelentéskészítés
- További vizsgálatok – oldalsebesség, stb…
- Hozzáférések átadása
- Egy alapos elemzés elkészítése (20-30 oldalas riport)
- Legfontosabb kulcsszavaid feltérképezése
- Szerkezeti és tartalmi módosítások – előre egyeztetett módon
- Link-profil stratégia kialakítása
- Folyamatos fejlesztések
A keresőoptimalizálás által a weboldalad előrébb kerülhet az adott kulcsszóra vagy kifejezésre a Google találati listában. Na, de hogyan? Ez az, ami a legtöbb ember számára nem világos, sőt a keresőoptimalizálást sokan misztikusnak, nem megfoghatónak látják, amit a szakemberek ugyan értenek, de az átlagembernek csak sejtése van arról, hogy hogyan is történik a rangsorolás javítása. Ha eleged van a szakzsargonból és az érthetetlen magyarázatokból, olvass tovább, segítünk könnyebben emészthetővé tenni a témát!
Hogyan, milyen algoritmusok alapján rangsorol a Google?
Nem csak hazánkban, hanem az egész világon a Google a legnépszerűbb keresőrendszer, aminek az a titka, hogy a találatok rendszerint olyan sorrendben vannak, ahogy azt a keresést indító személy elvárja, ráadásul elképesztően gyors. Annak érdekében, hogy a találati listában a legrelevánsabb találatok jelenjenek meg, a Google egy nagyon bonyolult, titkos szabályrendszert alkalmaz. Ezt gyűjtőnéven algoritmusoknak nevezzük. Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy hol helyezkedik el weboldalad a Google találati listában.
A Google keresőalgoritmusa évente körülbelül ötszáz alkalommal frissül. Némely frissítéseket bejelent a Google, azonban jelentős részüket nem. A keresőalgoritmusról azt kell tudni, hogy a számítás során szabályok meghatározott sorát veszi figyelembe. Minden weboldal rendelkezik olyan alapvető tulajdonságokkal, mint URL, képek, belső linkek, kifelé mutató linkek és egyéb paraméterek. Az algoritmusok értékelik ezeket a tulajdonságokat. Azt is meg kell említenünk, hogy az algoritmusok fellett áll egy olyan algoritmus, amelyet nevezhetünk mester-algoritmusnak, mely az alap-algoritmusok súlyát határozza meg.
Konkrét példát említve, a Panda nevű algoritmus szűri, meghatározza, bünteti, jutalmazza a weboldalaikat tartalmaikat tekintve. Emellett a Panda algoritmus is algoritmusok sorából áll.
A 2011-es Panda algoritmus frissítés a rossz minőségű tartalommal rendelkező weboldalakat célozta meg. Jelentős frissítés, hiszen az organikus keresések tizenkét százalékát érintette.
A másik jelentő algoritmus a Pingvin a linkeket értékeli. A Pingvin frissítés egy évvel a Panda után érkezett. Ami a Panda esetében a tartalom volt, az a Pingvin esetében a link. Ezt a két algoritmust azért is tartjuk fontosnak megemlíteni, mert mindkét algoritmus frissítés megrengette a keresőoptimalizáló világot, pontosabban teljesen átrendezte a találati listát.
A keresőoptimalizálás célja
Mielőtt jobban elmélyednénk a SEO világában, két fogalmat fontos tisztázni. Ezek a keresőmarketing és a keresőoptimalizálás, amelyet a többség hajlamos keverni, sőt egymás szinonimájaként emlegetni őket, holott a kettő között lényeges különbségek vannak.
A keresőmarketing (angolul Search Engine Marketing, azaz röviden SEM) egy gyűjtőfogalom, amely azokat a módszereket és különféle technikai megoldásokat fogja össze, melyek alkalmazásával az internetes keresőkből származó forgalom növelhető. A keresőmarketing egyik igencsak hatékony és olcsó, mondhatni ingyenes alrésze a keresőoptimalizálás.
A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz röviden SEO) célja, hogy a weboldalad előrébb kerüljön a találati listán és ezáltal több látogató kattintson rá.
Ha egy kicsit szakmaibb megfogalmazással szeretnénk élni, akkor a keresőoptimalizálás az organikus, vagyis nem fizetett keresési eredmények javítási folyamata.
Annak érdekében, hogy teljes képet kapj, azt is érdemes megemlítenünk, hogy a keresőmarketing másik fontos alfaját képezik a kattintáson alapuló keresőhirdetések (, melyet angolul Search Engine Advertising, azaz röviden SEA vagy másként Pay-Per-Click, azaz röviden PPC néven is emlegetnek). A SEO és a PPC vagy SEA adják ki együttesen a SEM-et, vagyis a keresőmarketinget.
A PPC alapú hirdetések előnye, hogy gyors megoldásnak számítanak, azonban fizetni kell érte. Ha végtelen a pénztárcád jó megoldás, azonban mindannyian tudjuk, hogy a legtöbb vállalkozás esetében nem ez a helyzet. A kampány megszűnését vagy lejártát követően a weboldal elveszíti előkelő – fizetett – helyét, így ez csak ideiglenes megoldásnak tekinthető.
A keresőoptimalizálás ezzel ellenben jóval lassabb, nem feltétlenül jár azonnali eredménnyel. Az eredmény több tényezőtől is függ, így például a kulcsszavak erősségétől vagy a konkurencia mennyiségétől. Viszont mindenképp megéri, hiszen tartós helyezést lehet általa elérni.
A keresőoptimalizálás alapvető elemei
A keresőoptimalizálást három részre tudjuk osztani, amelyek a következők:
- Technikai SEO
- On-Page SEO
- Off-Page SEO
Talán már te is hallottál ezekről, azonban a tapasztalatok azt mutatják, hogy egy laikusnak nem sokat mondanak ezek a szavak, sőt az sem ritka, hogy keveri őket.
Technikai SEO
Gyakorlatilag azt értjük technikai SEO alatt, hogy a weboldal mennyire jól van felépítve technikai szempontból. Mindazok a beállítások tartoznak ide, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a Google észrevegye a weboldalt. Például ilyen a weboldal sebessége vagy indexelhetősége az algoritmus számára. Fontos alapkövetelmény ma már az is, hogy a weboldal mobilbarát legyen.
A technikai SEO egy külön rész, viszont vannak, akik ezt és az On-Page SEO-t egy lapon emlegetik. Az egyszerűbb megértés, illetve egyéb okok miatt is jobb külön kezelni a kettőt. Már csak azért is külön kell őket választani, mert a technikai SEO nélkül az On-Page elemek sem figyelembe vehetők. Ebből a szempontból a SEO egyik legfontosabb része.
On-Page SEO
Az On-Page SEO a weboldalon lévő tartalom optimalizálására szolgál. Ebben a szegmensben említhetjük meg a tartalom gyártást a SEO szabályainak megfelelően, a belső linkek megfelelő alkalmazását és a kulcsszó kutatást. Jellemzően ez a terület igényli a legtöbb időt és energiát.
Off-Page SEO
Az Off-Page SEO alatt azoknak a külső tényezőknek a feltérképezését és kezelését értjük, amely a Google találati listában elfoglalt helyet befolyásolhatják. Másként megfogalmazva olyan SEO elemek, amik a weboldalon kívül történnek, azonban hatással vannak rá.
A más oldalaktól való hiteles és releváns hivatkozás a Google találati listán pozitív eredményt, azaz jobb helyezést jelent.
Itt említhetjük meg a közösségi média jelenlétet és a linképítést. Előbbire a Google egyre nagyobb figyelmet szentel, a keresőrobotok ma már a megosztások és lájkok számát is figyelembe veszik.
Annak érdekében, hogy a weboldal előkelő helyet foglaljon el a Google rangsorában, mindhárom SEO részt figyelembe kell venni.
Miért jó a keresőoptimalizálás más marketing eszközök mellett/helyett?
A keresőoptimalizálás az online marketing egyik leghatékonyabb része, amely amellett, hogy olcsó, sok ügyfelet képes hozni. A jól elvégzett keresőoptimalizálás nagyon sok látogatót jelent, amely profit tekintetében sem elenyésző. Éppen ezért könnyen ki lehet vele váltani a drága hirdetéseket vagy a közösségi médiás megjelenést.
Viszont ennek ellenére nem feltétlenül érdemes lemondani egyéb marketing eszközökről, hiszen célszerű komplex megoldásban gondolkodni. Minél több lábon áll egy weboldal, pontosabban minél több területen van jelen, annál jobb. Érdemes bevetni néhány igazán hatékony marketing eszközt. Különösen eleinte, mivel a keresőoptimalizálás egyfajta türelemjáték, elsősorban hosszútávon hozza meg gyümölcsét. Az alábbiakban felsoroljuk mely marketing eszközök igazán hatékonyak, amelyekben ráadásul mi is tudunk segíteni!
Google hirdetések
A keresőhirdetések igazán hatékonyak, mivel kizárólag azok számára jelennek meg, akiknek az adott szolgáltatásra szükségük van. Egy-egy ilyen hirdetés magas megtérülési rátával rendelkezik, ezért mindenképp érdemes egy próbát tenni vele, kiválóan kiegészíti a keresőoptimalizálást.
Facebook, Instagram hirdetések
A Facebook és az Instagram két olyan közösségi felület, amely üzleti szempontból komoly kiaknázatlan terület lehet, így érdemes kihasználni az általuk nyújtott előnyöket. Ezek a közösségi felületek márkaépítésre és közvetlen eladásra egyaránt használhatók. A felhasználószám folyamatosan növekszik, amit marketinges szempontból nem lehet figyelmen kívül hagyni. Azok, akik képesek minőségi tartalmakat, nagyon sokat profitálhatnak ezekből a felületekből.
Webanalitika
Akár igénybe veszed SEO szakember segítségét, akár nem, a webanalitika szolgáltatásra mindenképp szükséged lesz! Csak azt lehet hatékonyan fejleszteni, amiről rendelkezésre állnak a megfelelő információk. A Google Analytics alkalmazásával megtudhatod, hogy milyen forrásból érkeznek a látogatók a weboldaladra, mit csinálnak ott és milyen jellemzőkkel rendelkeznek. Ezek az információk aranyat érnek és segíthetnek abban, hogy eldöntsd milyen irányban érdemes elindulni a marketing eszközöket tekintve.
A Google Analytics webanalitikai program használata szakértelmet igényel, nem elegendő csupán betenni a Google Analytics kódot és várni a megoldást. A mérések beállítása és a kapott eredmények értelmezése szakértelmet kíván. Ráadásul a keresőoptimalizálásban is nagy segítséget nyújtanak a kapott adatok. Ne feledd a tudás hatalom! Csak azt lehet fejleszteni, amiről pontos adatok állnak rendelkezésre, különben csak vakon tapogatózol.
Ha bármely témában segítségre van szükséged, esetleg kérdésed volna a szolgáltatásokat illetően, keress minket bizalommal, állunk rendelkezésedre!
Keresőoptimalizálás árak
10 óra FIX SEO
Ft / hó + ÁFA
Weboldal SEO szempontú optimalizálása, kulcsszókutatás, meta leírások, tartalomfejlesztés, linképítés, stb…
[15 000 Ft/ óra]
15 óra FIX SEO
Ft / hó + ÁFA
Weboldal SEO szempontú optimalizálása, kulcsszókutatás, meta leírások, tartalomfejlesztés, linképítés, stb…
[14 000 Ft/ óra]
20 óra FIX SEO
Ft / hó + ÁFA
Weboldal SEO szempontú optimalizálása, kulcsszókutatás, meta leírások, tartalomfejlesztés, linképítés, stb…
[13 000 Ft/ óra]
Keresőoptimalizálás kiegészítő szolgáltatások árai
Átfogó, egyszeri SEO
Ft + ÁFA
Weboldal egyszeri átfogó keresőoptimalizálás szempontú optimalizálása a lehető legjobb alapok elérésére.
Linképítés
Ft + ÁFA
6db link / csomag. Egyéb keresőoptimalizálás szempontú átalakítást nem tartalmaz a szolgáltatás!
SEO audit
Ft + ÁFA
A weboldal alapos, keresőoptimalizálás szempontú elemzése, melynek eredménye egy több oldalas PDF file.
Rólunk mondták partnereink
relaxkft.hu
Árvai Edit - Tulajdonos
"Mióta a PPConline-ra bíztuk a Google hirdetési fiókunkat, azonnal megnőtt a bejövő ajánlatkérések száma a nagyon népszerű "árnyékolástechnika" kulcsszóra is. Nem költöttünk többet hirdetésre, de a célzott termékeinkre: zsaluzia, redőny, napellenző megnőtt a kereslet. Új honlapunk is a PPConline segítségével valósult meg, itt végre egybefonódott a honlap kezelés, a SEO és az adwords. Abban az évben az új ügyfeleink aránya több mint 30%-kal nőtt! Közel 30 éve dolgozunk ezen a területen, sok a visszatérő vásárló, de új megrendelések nélkül nem tudnánk fejlődni. Köszönjük a szakszerű, pontos munkát, a sok odafigyelést, a személyes kapcsolat-tartást. " - relaxkft.hu
Kézműves Háziszappan
Péter Árpád - Tulajdonos
"Cégünk növényi, főzött háziszappanokat és mosódarákat gyárt natúr és illatos kivitelben, valamint egyéb egészségmegőrző termékeket (cseppek, szirupok, gyógyteák, illóolajok) forgalmazunk. Szolid marketinggel családi vállalkozásként működünk. Viszont küldetésünknek tekintjük, hogy minőségi, megfizethető és természetes alapanyagú háziszappanjaink az egész ország területén elérhetők legyenek! Jelenleg ebben van nagy segítségünkre a PPC Online (nagyszerű csapata), aki(k) sokat segített(ek) a kézműves háziszappanjaink népszerűsítésében - többféle hirdetési módot és stratégiát kialakítva számunkra. Megbízható, tapasztalt és segítőkész partnert találtunk személyükben, akiknek javaslataik mentén haladva igyekszünk elérni céljainkat." - kezmuveshaziszappan.hu
SimpleJob
Lukács Bea - Tulajdonos
“A PPConline-nal az együttműködés abszolút professzionális. Ami a szuper hozzáállás és a rugalmasságon túl a legfontosabb volt nekünk, az természetesen a számok, konverziók javulása. Ezt teljes mértékben hozza nekünk a PPConline, már a 2. hónapban érzékelhető javulás volt. Köszönjük Dávid!" - simplejob.com
Asszertív Akadémia
Tamás Kata - tulajdonostárs
"Élveztem a közös munka minden percét a PPCOnline-nal! Google Analytics beállítást kértünk a csapattól, és rövid idő alatt, precízen elvégezték a feladatot, majd alaposan és szakértő módon átadták a munkát egy online konzultáció segítségével. Azt gondoljuk, jó kezekbe adtuk asszertív kommunikáció, konfliktuskezelés és értő figyelem tréningjeink, videókurzusaink oldalainak online mérését. Bízunk benne, hogy a korrekt beállítások lefektetik a pontos mérések alapját, ami nélkül szerintünk nem is érdemes hirdetési kampányokat futtatni. Ahogy a mi szakmánkban jellemeznénk az együttműködésünket a PPCOnline-nal: win-win kapcsolat!" - asszertivakademia.hu
festede.hu
Ferencz Tamás - Tulajdonos
"Dávid hatalmas segítség a webáruházam működtetésében. Bármikor elérem, ha kérdésem lenne, átlátható és alapos, segítőkész és nagyon jó szakember. Hatalmas megnyugvás számomra, hogy a fizetett hirdetések miatt nem kell aggódnom, mert a legjobb kezekben vannak. Ha fizetett hirdetés, akkor PPConline. Csak ajánlani tudom!" - festede.hu
Zöld Út ABC
Zsombor - Tulajdonos
"Webáruházunkban környezetbarát termékeket árusítunk és megtaláltuk PPC online tulajdonosát, aki segít összekötni minket a környezettudatos emberekkel az interneten. Ő már az elején pontosan tudta mi az amit mi akarunk, de nem tudunk megvalósítani. Munkáját kellő szakértelemmel és rutinosan végzi. Nagyon szeretem benne, hogy bármi elképzelésem van azt megoszthatom és megvitathatom vele. A magam nevében bátran ajánlom kezdő vállalkozóknak is!" - zoldutabc.hu
Sorslevelek
Lukács Zoltán Gábor - Tulajdonos
“Szuper hozzáállású, profi csapat, friss tudással, agilis hozzáállással. A marketing nem "történik meg magától", hanem csinálni kell, létrehozni és üzemeltetni. Bukdácsolás és vacakolás helyett javaslom szakértő bevonását, ebben kitűnő partner a PPConline.” - sorslevelek.hu
Babakényelem webáruház
Szandra - Tulajdonos
“Babakényelem kismama és baba webshopunk a közelmúltban indult. Már a tervezési szakaszban rengeteg ötletet, és instrukciót kaptunk a PPConline-tól, melyet ez úton is köszönünk! A Facebook hirdetések teljesítményével kifejezetten elégedettek vagyunk, alig várjuk, hogy a Google Ads-be is belecsaphassunk!” - babakenyelem.hu
dronozok.hu
Weisz Zsolt - Tulajdonos
"Drónjaink, VR szemüvegeink és etetőhajóink értékesítésére, illetve márkánk építésére Google Ads és Facebook hirdetéskezelési szolgáltatást veszünk igénybe az ügynökségnél. Az eddigi tapasztalatunk alapján munkájukra rendkívül igényesek, precízek és gyorsak. A hirdetések teljesítményével és azok megtérülésével elégedettek vagyunk! 🙂 Az Oculus 2 VR szemüveg termékbevezetése kiemelten sikeres volt, melyet ez úton is köszönünk a PPC onlinenak!" - dronozok.hu
Bluedigital
Glóner Márk - Tulajdonos
“A Google Analytics Auditot gyorsan, pár napon belül megkaptam. Az audit informatív, könnyen érthető volt, mert meg volt jelölve benne színkódokkal, hogy mi van jól beállítva és mire kell ránézni. Az is le volt írva, hogy hogyan kell a rosszul beállított funkciókat jól beállítani. Megérte a ráfordított összeget.” - bluedigital.hu
BlueBello
Vatutin Miklós - Társtulajdonos
“Ha online vállalkozásod van, és azt nem népszerűsíted PPC hirdetésekkel vagy SEO formájában, gyakorlatilag olyan mintha nem is léteznél. Már az első beszélgetésünk után láttam, hogy Dávid egy igazi szakember a PPC világában, és ezen a területen egy profi valóban CSODÁKRA képes. [...] Mindenki számára bátran tudom ajánlani Dávidot és csapatát! (kivéve a konkurenciámnak, ők remélem kilométerekről elkerülik őket! :D)” - bluebello.hu
Rékaműhely
Palotás Réka - Tulajdonos
“Dávid profi szolgáltatást nyújt és van türelme elmagyarázni, mit miért és hogyan. Maximális biztonsággal tudok rá támaszkodni, irányításával biztos a vállalkozásom marketingjének sikere. Minden felmerülő problémára van megoldási javaslata, és minden kérdésre nagyon gyorsan, azonnal válaszol. Jó szívvel ajánlom!” - rekamuhely.hu
cryptoplaza.hu
Heidinger Péter - Tulajdonos
"Az országban elsőként indítottunk olyan webáruházat, ami kifejezetten kriptovaluta bányászokat lát el prémium minőségű alkatrészekkel, és bányász gépekkel. A PPConline rendkívül sokat segített a webáruházunk indulásában. Az első teszthónap után rengeteg vásárló érkezett hozzánk, ezt nekik köszönhetjük. Magas hozzáértés mellett nagy ügyfélközpontúság jellemzi őket. Törődnek a partnereikkel, érthetően átadnak minden szükséges információt. Csak ajánlani tudom a PPCOnline csapatát." - cryptoplaza.hu