Akár most fognál bele a hirdetések futtatásába, akár régi Ads-motoros vagy, biztosan neked is megfordult már a fejedben, hogy mi történik akkor, ha a riválisaid lekattintgatják a hirdetéseidet. Ebben a cikkben erről a témáról informálódhatsz, és reméljük, hogy mire az egészet elolvasod, teljesen megnyugszol: erre bizony nagyon-nagyon csekély az esély! 

A Google-nek természetesen a felesleges és az illetéktelen kattintgatások ellen is megvannak a maga óvintézkedései és bevált módszerei. Kiemelt figyelmet szentelnek ugyanis annak, hogy elkerüljék az úgynevezett klikk csalást (click fraud). 

some-alt

Nézzük, mik is számítanak a Google szemében érvénytelen vagy véletlen kattintásnak!

  • Az olyan klikkelések, melyek bizonyíthatóan azért történnek, hogy az aktuális hirdetőnek emelkedjenek a hirdetési költségei (pl. konkurens ténykedések). 
  • Az olyan kattintások, melyeket túlzott gyakorisággal és lehetetlen időpontokban végeznek egy adott IP-címről (robotok, szoftverek, vírusok). 
  • A véletlenszerű kattintások: pl. ha egy felhasználó sietve kettőt kattint, a második click már nem számolódik a fizetős kattintások közé.

Milyen módszerei vannak a Google-nek az ilyen kattintások kiszűrésére? 

Mivel – ahogyan azt már a blogbejegyzés elején is említettük – magas fokú figyelmet szentelnek annak, hogy kiszűrjék a véletlenszerű és az ártó szándékú kattintásokat, külön rendszert fejlesztettek ki erre vonatkozóan. A rendszer minden egyes kattintást alaposan megvizsgál, és ha azok között rosszindulatút vagy feleslegest érzékel, akkor azonnal azonosítja és letiltja azt. Ha így történik, akkor ezek a kattintások automatikusan törlődnek a fiókadataidból, tehát nem rontják a céges statisztikádat, és nem kell utánuk semmilyen költséget fizetned. 

Egy szakértői vizsgálat is kiegészíti a szoftveres elemzést és szűrést, így semmi okod az aggodalomra. Nem beszélve arról, hogy bár ez imént említett Google-fogásokról tudomásunk van, más komplex módszerek is állhatnak a háttérben, amiket érthető okokból velünk, userekkel nem osztanak meg – ezzel is csökkentve a rendszer kijátszhatóságának az esélyét. 

Ritka esetekben persze előfordulhat, hogy egy-egy érvénytelen kattintás átjut ezen a komoly, Google-féle ellenőrző rendszeren. Természetesen ezzel is számol a keresőóriás, és ha bekövetkezik, akkor rögtön kárpótol érte. Ilyenkor az érvénytelen kattintások után jóváírást küldenek neked, amit az Ads-fiókodban a Beállítások menüpontban, a Számlázás és kifizetés fül alatt, az Érvénytelen tevékenység felirattal ellátott blokkban nézhetsz meg és használhatsz fel. 

Te is górcső alá veheted a saját fiókodat

Ha elfogadod, hogy a Google komoly védelmi rendszert biztosít neked, mégis meggyőződnél arról a saját szemeddel, hogy minden rendben van az Ads-fiókod háza táján, könnyedén megteheted. Több módszer is létezik arra vonatkozóan, hogy nyomon kövesd a fióktevékenységedet. 

Ott kezdődik, ha rendszeresen optimalizálod a Google Ads-fiókodat, akkor hatalmas meglepetések nem érhetnek. Márpedig ha valódi eredményeket szeretnél és a profitszerzés a cél, akkor így cselekszel. A hirdetési tevékenységet és a konverziós arányokat folyamatosan nyomon követve azonnal láthatod, ha valami nincs rendben a kattintásokat vagy a látogatások számát, esetleg idejét illetően. 

A Google Analytics (ingyenes program) használatával még részletesebb képet kaphatsz arról, hogy mik történtek az Ads- fiókodban. Megnézheted például, hogyan viselkednek a látogatóid (mennyi időt töltenek el az oldalon, milyen a visszafordulási arány, stb.). A túl kevés idő (1-2 másodperc eltöltése a honlapon) akár okot is adhat a gyanúra, hogy valaki vagy valami érvénytelen és/vagy rosszindulatú kattintást végzett. Fontos újra elmondanunk, hogy ennek kicsi a lehetősége, figyelembe véve, hogy a Google által fejlesztett figyelőrendszer gyors, profi és tanulékony. 

Ha mégis — az érvénytelen és a rosszindulatú kattintások bejelentése

Ha végigmentél már minden általunk felsorolt ponton, ennek ellenére megnövekedett forgalmat tapasztalsz az oldaladon, érdemes lehet bejelentést tenned a Google irányába, ugyanis lehet, hogy a fiókod érvénytelen és/vagy rosszindulatú kattintások áldozatául esett. 

Kattintás vizsgálatot kérelmezhetsz: minden fiókodban szereplő adatot alaposan kielemeznek, hogy valódi eredményekkel szolgálhassanak. Fontos leszögeznünk, hogy mivel ez egy komplex folyamat, így akár hosszabb időt is felölelhet a teljes fiók átvilágítása: nemcsak szoftveresen, hanem szakértők bevonásával is zajlik az ügymenet. Legyél türelemmel!

Nincs időd az Ads-fiókod optimalizálásra, de elkerülnéd a klikk csalást? Bízd ránk a folyamatos felügyeletet és a fiók tökéletesítését! Megfizethető kezelési költségek és személyre szabott ajánlatok várnak – keress minket elérhetőségeinken!