some-alt

Munkánk során rengeteg hasznos marketing eszköz felhasználásával egyszerűsítjük életünket, vagy bővítjük ismereteinket a weboldalak állapotáról, vagy éppen a konkurensek hirdetési szokásairól. Ezen összegyűjtött weboldalakat, programokat mutatjuk be számodra, hogy segítsük ezzel induló vállalkozásod sikerre vezetését. Alább 45 kiváló eszközt találsz.

Google Ads hirdetési eszközök

Google Webdesigner

https://webdesigner.withgoogle.com
A Google Web Designer marketing eszköz segítségével készíthetsz speciális, egyedi, HTML5 formátumú hirdetéseket a Google Ads hirdetési hálózatra. Ha bővebben olvasnál róla, a Google Web Designer súgót ajánljuk figyelmedbe.

AdWords Wrapper

https://www.adwordswrapper.com/aw.cgi
Kulcsszó átalakító eszköz, melynek segítségével a Google Ads kulcsszavas célzásokat különböző egyezési típusokra lehet alakítani.
A weboldal nem lett frissítve, mióta megszűnt az általános-módosító egyezés, így vigyázzunk, hogy ne válasszunk „+” jeles átalakításokat.

HTML5 Validator

https://h5validator.appspot.com/adwords/asset
HTML5 Validator eszközzel ellenőrizheted, hogy az általatok készített ilyen formátumú bannerek megfelelőségét.

Kulcsszókutató eszközök

Kulcsszavakra szükség van mind a Google Ads keresési kampányok esetén, mind pedig a keresőoptimalizálás során. Az alábbi kulcsszókutató eszközök mindkét esetben hasznosak.

Google Ads kulcsszótervező

https://ads.google.com/aw/keywordplanner/home
Az első és legfontosabb kulcsszótervező eszközt a Google biztosítja számunkra. A Google Ads kulcsszótervező használatakor kétféle lehetőséged van. 1-10 alap kulcsszó, vagy egy weboldal alapján szerezhetsz kulcsszóötleteket, VAGY meglévő kulcsszólistád kapcsán kérheted le a keresési volumeneket.

Az előbbit a kulcsszókutatás első fázisában használjuk, hogy kulcsszóötleteket gyűjtsünk, míg az utóbbit a felállított kulcsszólista minőségének ellenőrzésére, és a nem keresett kulcsszavak kiszűrésére használjuk.

Keyword Tool

https://keywordtool.io/google
A Keyword Tool nevezetű eszköz segítségével olyan kulcsszavakat, egész pontosan keresési kifejezéseket gyűjthetünk össze, melyekben szerepel az általunk beírt alap kifejezés.

A programmal nem csak „felvevő”, de kizáró kulcsszavakat is sikeresen kereshetünk, így a kampányok elindítása előtt jelentős mennyiségű összeget spórolhatunk meg a hirdetési keretből. Egy induló vállalkozás számára a keret minden forintja aranyat ér, így nagyon fontos megakadályozni a felesleges költést.

Negative Keyword Pro

https://negativekeywordpro.com
A Negative Keyword Pro egy kifejezetten kizáró kulcsszókutatási célra készített eszköz. A keresési kifejezés NEM szerepel a találatok között, csak azok a szavak, melyeket a mi keresési kifejezésünkhöz még hozzá szoktak írni a felhasználók. Az előbbi műanyag ablakos példánál maradva a rendszer olyan kifejezéseket dobott ki, mint: beállítása, akad, beállítása youtube…

Némi időráfordítással jelentős összeget spórolhatunk meg, és pillanatok alatt megnövelhetjük a hirdetési fiók várható hatékonyságát. Optimalizálás a nulladik pillanatban!

Keyword List Generator Tool

Keyword tool
Ezzel a kulcsszó kombináló eszközzel több egyszavas/egy kifejezéses kulcsszóvariánst kombinálhatunk egy-egy kulcsszóvá. Pl: ablakot, nyílászárót, műanyag ablakot összevariáljuk a készítés, méretre, és árajánlat szavakkal. Így kapunk különböző kombinációkat az ablak készítéstől a műanyag ablak árajánlatig. Így lehet villám gyorsan rengeteg variációban elkészíteni a kulcsszólista egy részét.

Keresőoptimalizálást segítő és elemző eszközök

Google Search Console

https://search.google.com/search-console/
A Google Search Console a SEO-s és a weboldaltulajdonosok egyik legjobb barátja. [Ha már úgyis olyan sokszor találkozunk a kifejezéssel, hogy „A Google a barátod…”].
A GSC-n keresztül küldhetjük be a Google-nek a weboldalunk site térképét, illetve itt láthatjuk, ha a weboldallal SEO szempontból valami alapjaiban nem stimmel.

Az eszközön belül azokat a keresési kifejezéséket is nyomon követhetjük, melyekre megjelennek a különböző aloldalaink. Azt is megfigyelhetjük, hogy a különböző szavak kapcsán idővel hogyan alakulnak az átlagos pozícióink az organikus találati listában.
Ezen kívül még számtalan nagyszerű tulajdonsággal bír az eszköz, így ne hezitálj, alkalmazd!

TinyPNG

https://tinypng.com/
Tömörítsd a weboldaladra kerülő képeket lényegi minőségromlás nélkül. Keresőopzimalizálási szempontból kimagasló fontosságú, hogy a weboldalad gyors betöltődésű legyen, melyet jelentősen befolyásolnak a honlapodra kerülő képek méretei.

Google Trends

https://trends.google.com/trends/?geo=hu
A Google Trends segítségével megtudhatod, hogy milyen témád iránt érdeklődnek a leginkább a Google keresőben. Fontos, hogy trend-szerűen látod az eszközben az adatokat, nem a konkrét keresési volumenekről ad visszajelzést!

Google PageSpeed Insights

https://pagespeed.web.dev
A Google PageSpeed Insights a weboldalad betöltődési sebességét méri, illetve optimalizálási tanácsokat ad a gyorsításra vonatkozóan. A weboldal sebessége SEO szempontból kiemelkedő fontosságú, így erre nagy figyelmet kell fordítanod!

some-alt

Google Mobil speed test

https://www.thinkwithgoogle.com/feature/testmysite/
Google Mobil speed test segítségével tesztelheted, hogy a weboldalad milyen gyorsan tölt be mobiltelefonokon. Figyelembe véve, hogy a weboldalak forgalmuknak sokszor több, mint felét mobiltelefonokról kapják, ügyelni kell a sebességre.

GTmetrix

https://gtmetrix.com
A GTmetrix egy másik, rendkívül megbízható, a keresőoptimalizálást végző szakemberek által kedvelt eszköz, mely reális képet ad weboldalad betöltődési sebességéről, illetve az optimalizálandó területekről.
A Google PageSpeed Insights-szal összehasonlítva némileg eltérő eredményt kaphatsz. A szakértők sokszor inkább ezt az eszközt alkalmazzák munkájuk során.

Google mobilbarát teszt

https://search.google.com/test/mobile-friendly
A Google mobilbarát tesztje segítségével megtudhatod, hogy a Google nézőpontjából mennyire mobilbarát a weboldalad, és hogy van e ennek kapcsán javítandó terület.

SEOceros

https://seoceros.com/hu/
A SEOceros egy magyar keresőoptimalizálási elemző eszköz, mely több, mint 80 szempont figyelembevételével készít elemzést weboldaladról. Ennek mentén hatékonyan javíthatod a felmerülő hibákat.

expireddomains.net

https://www.expireddomains.net
Ha szeretnél lejáró domainek közül szemezgetni, ezen az oldalon különböző szűrések mentén rábukkanhatsz olyanokra, melyek jelenlegi konkurenseid tulajdonát képezik.
Ami még jobb, ha olyan domaint tudsz vásárolni, melynek régi, rá mutató linkjeit a Te oldaladra irányítva erősítheted a linkprofilodat. Ez erősíti weboldaladat SEO szempontból.

Ubersuggest

https://app.neilpatel.com/en/dashboard
Az Ubersuggest segít a saját, illetve a konkurenseid weboldalait elemezni kulcsszavak és forgalom szempontjából. Linképítési ötleteket is szerezhetsz versenytársaid oldalainak elemzése során. Az eszköz olyan sokoldalú, hogy egy külön cikket megérdemelne a téma. Nem kizárt, hogy a jövőben erre is sor kerítünk, de addig is javasoljuk, hogy ismerkedj meg vele. Tesztelgesd a tudását és hasznát.

Moz bar tool

https://moz.com/products/pro/seo-toolbar
A MOZ bar segít abban, hogy felmérd, melyik konkurensednek mennyire erős a weboldala SEO szempontból. Megnézheted mennyi, és milyen minőségű külső hivatkozás mutat a weboldalára, ezzel támpontot kapsz a linképítésed megtervezéséhez. Így nem vaktában tapogatódzol, hogy mennyi linknek kellene a weboldaladra mutatnia.

Social Media támogató eszközök

getemoji.com

http://getemoji.com/
Válogass bejegyzéseidhez, hirdetéseidhez illő emojikat, hogy felkeltsd érdeklődőid figyelmét.
Vigyázz, semmiképpen se „told túl”, ugyanis az már nem javítja, de rontja tartalmaid hatékonyságát!

some-alt

piliapp.com

https://hu.piliapp.com/facebook-symbols/
A piliapp.com is egy emoji gyűjtő oldal, azonban itt a Facebooknak megfelelő grafikával láthatod a szimbólumokat. Egy kattintással már vágólapra is kerülnek, így könnyedén és gyorsan használhatod azokat.
Másik nagy előnye, hogy a keresőben magyarul kutathatsz megfelelő jelek után.

Emojipedia

http://emojipedia.org/
Egy újabb remek emojis oldal. Itt kategóriánként szétválogatva, illetve a kereső (angol) használatával bukkanhatsz rá az ideális emojidra. Természetesen nem kell mindegyik ilyen oldalt használnod. Próbáld ki őket, és válaszd azt, amelyiket a leggördülékenyebben tudod alkalmazni posztoláskor, hirdetésfeladáskor.

Giphy

https://giphy.com/
Keress GIF-eket, azaz mozgó képeket a különböző tartalmaidhoz. A mozgás révén több információt adhatsz át, vagy viccesebb, meghökkentőbb, figyelemfelkeltőbb tartalmakat készíthetsz.

Memegenerator

https://imgflip.com/memegenerator
Mémgenerátor segítségével nagy megosztásra, így kimagasló elérésre számot tartó posztokat készíthetsz. Nem kell más hozzá, mint egy kis humorérzék, és egy kis kutakodás a képek között.

Facebook hirdetési eszközök

20% ellenőrző

http://www.social-contests.com/check-image/
20% szöveges tartalom ellenőrző eszköz, melyre feltöltheted a Facebookra szánt grafikádat, majd bekattinthatod azokat a mezőket, ahol szöveges tartalom van. Ha 5-nél több jelölésed van, a hirdetésed eredményessége várhatóan alacsonyabb lesz, a kattintási díjak ezáltal az átlagostól kissé magasabbak.

Fontos, hogy a szövegarány meghatározásánál az utólag feltöltött piktogramok, logók is számítanak!
A Facebook hivatalos álláspontja:

” Úgy tapasztaljuk, hogy a területükön kevesebb mint 20%-nyi szöveget hordozó képek jobban teljesítenek, bár nincs korlátozás arra vonatkozóan, hogy mennyi szöveg lehet a hirdetésed képén.”

Facebook marketing experts program

https://www.facebook.com/business/m/facebook-marketing-experts-program
A fenti oldalon, ha jogosult vagy egy Facebook hirdetési szakértői konzultációra, időpontot tudsz foglalni. A kapcsolatfelvétel során a vállalkozásodat támogató Facebook marketing ötleteket, javaslatokat kaphatsz.

Facebook My Plan

www.facebook.com/business/m/my-plan/
Ezen az oldalon a Facebook által személyre, vállalkozásra szabott javaslatokat kaphatsz, ha már futtatsz Facebook hirdetéseket. Természetesen nem szükséges mindent megfogadnod, de az irányok kijelölését kiválóan tudja segíteni.

PPConline – Facebook nyereményjáték szabályosan – Ebook és instant szabályzat

https://ppconline.hu/2021/04/20/utmutato-facebook-nyeremenyjatek-szabalyosan-2022-ben-aktualizalva/
Most nem egy eszközt mutatunk be neked, hanem egy általunk készített útmutatót, mely tartalmaz egy nyereményjáték szabályzat mintát is. Rengeteg induló vállalkozás első marketing tevékenysége egy olcsón és gyorsan kivitelezhető Facebook nyereményjáték.

Az ilyen játékok jó eredményeket hozhatnak, azonban számos buktatóval rendelkeznek. Fontos, hogy odafigyelj a szabályszerű meghirdetésre és sorsolásra, így elkerülheted a bírságokat és egyéb büntetéseket.

Webanalitikát támogató eszközök

Google Analytics

https://analytics.google.com/analytics/web/
Az itt feltüntetett első eszköz nem támogatja, hanem önmagában megtestesíti a webanalitikát. Valószínűleg már Te is hallottál róla, vagy már használtad is.

Semmiképpen ne felejtsd el implementálni weboldaladba. Egy valamire használható marketinges első dolga az lesz, hogy kérjen hozzáférést. Ha most nem készíted el az Analytics fiókot, a későbbiekben így is-úgy is szükség lesz rá. Jobb, már most elkezdeni az adatgyűjtést. A Google Analytics fiók regisztrációról szóló útmutatónkkal könnyedén elvégezheted.

ANALYTICS EBOOK

PPConline – Analytics alapok vállalkozóknak – Ebook

https://ppconline.hu/2022/01/15/az-online-marketing-alfaja-es-omegajaebook/
Ugyan nem egy önálló eszközről van szó, hanem egy Ebook-ról, mégis fontosnak tartottuk, hogy informáljunk a létezéséről. Írtunk vállalkozók számára egy részletes útmutatót arról, hogy milyen mutatószámokat, milyen rendszerességgel, és milyen következtetések levonásához érdemes követni a Google Analyticsben. Mindenképpen érdemes lementened későbbre!

HotJar

https://www.hotjar.com
A HotJar elemző eszközével videó felvételt és hőtérképes analitikát készíthetsz a felhasználók viselkedéséről. Segít megérteni, hogy a látogatók a vásárlási folyamat mely részénél és miért lépnek ki a megrendelés elküldése előtt.

Az eszköz használatával kapcsolatban fontos megjegyeznünk, hogy teszt időszakokra érdemes csak aktiválni, ugyanis a használata némileg lassítja a weboldal betöltődését, ami rontja a felhasználói élményt, és a SEO eredményeket is.

Campaign URL-builder

https://ga-dev-tools.web.app/campaign-url-builder/
UTM paraméterezés segítségével a Google Analytics-ben, és más webanalitikai eszközökben utánkövetheted, hogy a felhasználók pontosan milyen forrásból látogatták meg weboldaladat.
Például, ha hírlevélben elhelyezett linkeket külön-külön paraméterezed, visszafejtheted, hogy melyik pozícióban lévő link kapta a legtöbb kattintást.

bit.ly

https://bitly.com
A Bit.ly-vel hosszú, értelmezhetetlen URL-jeidet tömörítheted, hogy a bejegyzéseidben ne kilométeres hivatkozásokat kelljen elhelyezned.

Ha UTM paramétert is használsz az URL megosztásakor, pláne indokolt a tömörítés.
További haszna, ha előadást tartasz, ezt a rövid linket kell kivetítened a prezentációd során, nem egy 200 karakteres betűhalmazt.

“What is my IP?”

https://www.google.com/search?client=opera&q=what+is+my+ip&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
A What is my IP keresési kifejezésre történő keresés esetén könnyedén megtudhatod, hogy mi az IP-címed. Igen, ez valóban nem egy önálló eszköz, mégis úgy éreztük, hogy hasznát veheted.

Miért van erre szükség?
Bizonyos esetekben jól jöhet. Például, ha a Google Analytics forgalomból kizárod az IP címedet, a Te látogatásaid nem fogják torzítani a statisztikákat. Ez pedig nagy előny!

Google Tag Manager

https://tagmanager.google.com/
A Google Tag Manager segítségével a különböző marketing eszközök követő kódjait a weboldal módosítása nélkül lehet kihelyezni. A profi online marketingesek többsége ért ennek kezeléséhez, így az együttműködést is igencsak megkönnyíti ez az eszköz.
További előny a gyorsaságon, és a kényelmes használaton túl, hogy nem kell külön webfejlesztő a későbbi használatához, így nem csak időt, de pénzt is megtakaríthat számodra.

Ingyenes képkeresők – Free Stock Photo oldalak

pexels

Pexels

https://www.pexels.com/hu-hu/
Ingyenes és igényes képeket kereshetsz magyar kulcsszavak mentén. Használata egyszerű, és nem igényel regisztrációt.

Pixabay

https://pixabay.com/hu/
Az előző oldallal megegyező paraméterekkel bíró eszköz. Érdemes mindkét oldalon keresgélned, hogy megtaláld az elképzeléseidnek megfelelő fotót.

Unsplash

https://unsplash.com/
Regisztráció mentesen, angol nyelvű kereső használatával szerezheted be képeidet.

Freepik

https://www.freepik.com/
Több, mint 14 millió képből válogathatsz. A letöltés nem regisztrációhoz kötött.

Képszerkesztő eszközök

Canva

https://www.canva.com/hu_hu/
Az egyik legismertebb online képszerkesztő, melyet még a grafikusok is szívesen használnak. Használata pofon egyszerű, a sablonok pedig kiváló alapot kínálnak azok felhasználóknak is, akik nem rendelkeznek grafikusi látásmóddal.

Konkurencia elemző marketing eszközök

Miután végeztél a weboldalad körüli feladatokkal, érdemes a konkurenciára is kitekintést tenni. Ismerd meg jobban versenytársaidat, hirdetési szokásaikat, stratégiájukat.

SimilarWeb

https://www.similarweb.com
A SimilarWeb eszközével nagyobb forgalmú weboldalak becsült látogatói mennyiségét, visszafordulási arányát, oldalmegtekintési számait, az oldalon töltött átlagos idejét, legfőbb versenytársait ismerheted meg.
Az eszköz arra mindenképpen rendkívül hasznos, hogy a „nagyoknál” megfigyelhető számokat viszonyítási alapként alkalmazhatod a saját weboldalad eredményeinek elemzésekor.

Facebook hirdetéstár

https://www.facebook.com/ads/library/issue_ads&country=HU&media_type=all
A Facebook hirdetéstárában rákereshetsz konkurenseidre, és megtekintheted az általuk futtatott hirdetéseket, így képet kaphatsz arról, hogy mikor mit hirdetnek, minyen akcióik, fő fókuszban lévő termékeik vannak.

domaintools.com

https://whois.domaintools.com
Ezen az oldalon megnézheted a konkurensed domain-jeit, és azoknak a korát. Persze a kor nem csak ilyenkor, hanem működő domain-ek felvásárlása esetén is fontos lehet!

web.archive.org

https://web.archive.org
A web.archive.org eszköz használatával megnézheted az egyes weboldalak múltbéli kinézetét. Akár sok-sok évre visszamenőleg is. Ebből azt is megtudhatod, hogy az általad most megvásárolni kívánt domain név a múltban volt e már aktív, volt e rajta bármilyen tartalom.

some-alt

További ingyenes eszközök vállalkozásod fejlesztéséhez

Facebook eszközök

https://www.facebook.com/business/help/412634305818063?id=939256796236247
Ezen cikkben a Facebook összegyűjtötte az általa biztosított ingyenes eszközöket számodra. Érdemes alkalmaznod azokat!

Nem, vagy nem csak Magyarországra dolgozol?
Ezeket az eszközöket is érdemes ismerned

Hashtagify

https://hashtagify.me/
HASH-tag trend figyelő eszköz, mely segít feltérképezni az aktuálisan népszerű tag-eket. Elsősorban olyan területekre ad értelmezhető választ, melyeken gyakran használják a Twitter-t. Természetesen a lista itt nem ér véget. Rengeteg nagyon hasznos eszköz érhető még el online. Bátorítunk azok kipróbálására!

Van olyan hasznos eszköz, amit nem láttál a listán? Küldd el nekünk, és feltesszük a fentiek közé, hadd tanuljon belőle mindenki!

Ha mindezek után mégis úgy érzed, hogy segítségre van szükséged online marketingben, az alábbi űrlap kitöltésével vedd fel velünk a kapcsolatot!