Egy ideje már elérhető a Facebook-on az oldalminőség mutató, azonban még mindig sokan nem ismerik, használják, pedig ez a Facebook elérés csökkenéséhez vezethet.

A Facebook oldaladra belépve ellenőrizheted annak állapotát, megítélését.  Ezt fontos időről-időre megtenned, hiszen abban az esetben, ha valamit kifogásolhatónak talált a rendszer, kezelni tudod azt, így ismét jobb eléréseket produkálhatsz.

Facebook elérés

Oldalad minőségét rontó, Facebook elérést csökkentő elemek

  1. Ha nem vagy tisztában a Facebook közösségi alapelveivel, érdemes lehet annak tanulmányozásával kezdened az olvasást.
    A közösségi alapelvek megsértését nagyon komolyan veszi a Facebook a felhasználók védelmének érdekében. Fontos, hogy tisztában legyél azokkal a pontokkal, melyekre kiélezetten figyel a kék óriás, hogy akaratlanul se szegj szabályokat, mert büntetés lehet a vége.
  2. A Facebook felvette a kesztyűt az álhírek terjesztésével szemben. Alapvető elvárás a követőid részéről is, hogy ne állíts valótlanságokat oldaladon. A nyelvi kotlátok miatt alán még nem tökéletes a Facebook ellenőrző szoftvere ennek kapcsán, de ezzel nyilvánvalóan amúgy sem élnél vissza. A tényellenőrzés működéséről a súgóban olvashatsz.
  3. A plagizálás, a szellemi tulajdonnal való visszaélés igencsak nagy gondot jelent. Rendkívül fontos, hogy erre gondoljunk akkor is, ha videót osztunk meg közösségi oldalunkon. Gondoljuk át azt is, hogy például a videó alatt megszólaló zene felhasználása teljes mértékben szabályszerű-e?!
    Amennyiben nem, nem ajánlott a videó változtatások nélküli feltöltése!
  4. A kattintásvadász (clickbait) tartalmakat sem tűri a rendszer. Kerüljük az alábbihoz hasonló megfogalmazásokat:
    „Mindenki meglepődött azon, amit a fiú tett, mikor két év után ismét látta katona édesapját…”
    A magyar nyelv értelmezési nehézségei miatt ennek felismerése is nehézkes egyelőre, de ezeket a típusú címeket a felhasználók is nagy körültekintéssel és gyanakvással kezelik, így szabályozás ide, szabályozás oda, nem érdemes használnod.
  5. Mások posztjainak túlzott mértékű megosztása vállalkozásod oldalán.
    Az mindig gyanús, ha nincsenek saját gondolataid a szakterületeden. Amennyiben szolgáltatást nyújtasz, hitelességed növeléséhez mindenképpen szükséges megmutatnod szaktudásodat.
    Webáruházak esetén is számtalan saját egyedi tartalom készítésére nyílik lehetőség például tesztvideók, termékbemutatások vagy unboxing videók készítésével.
    Ha szinte csak mások tartalmait osztod meg, megkérdőjeleződik hitelességed. Ez rendkívül káros vállalkozásod szakmaiságának megítélése szempontjából.
  6. Eseményeidnek törlése ugyancsak a hitelességeden ejthet csorbát. Az esemény közzétételét minden esetben jól gondold át, hogy ne legyen szükség annak törlésére.
  7. Csalásnak, félrevezetőnek, megtévesztőnek ítélt álláshirdetések.
    Törekedj a közösségi oldalon feltöltött állásajánlatod folyamatos kezelésére. Ha nem reagálsz a közvetlenül Facebookon keresztüli jelentkezésekre, egyfelől potenciális munkatársat, másfelől hitelességet veszthetsz. Könnyen lehet, hogy egy dühös, válasz nélkül hagyott jelentkező megtévesztőként jelenti a Facebooknak az ajánlatodat.
    A félreértések elkerülése érdekében az ajánlatot is gondosan dolgozd ki, részletekre kiterjedően, hogy minden érdeklődőnek egyértelműek legyenek az elvárások és lehetőségek.
    Ha pedig megvan az új munkatárs, azonnal zárd le a jelentkezési lehetőséget.
  8. „Az oldalad által megosztott olyan tartalmak, amelyek nem szerepelhetnek az ajánlások között.”
    Azaz, olyan típusú tartalmak megosztása, amelyeknek kiajánlását korlátozza a Facebook, annak ellenére, hogy ezek a tartalmak nem tiltottak.

    1. Önbántalmazást, öngyilkosságot vagy táplálkozási zavarokat bemutató tartalmak.
    2. Erőszakot, például verekedő embereket ábrázoló tartalmak.
    3. Felnőtteknek szóló termékek és szolgáltatások, illetve gyógyszerkészítmények használatát népszerűsítő tartalmak.
    4. Nyíltan szexuális jellegű, vagy szexuális töltetű tartalmak.
    5. Nem ajánlható fiókok vagy objektumok által megosztott tartalmak.

Oldalminőség ellenőrzése, értelmezése

Lépj a Facebook oldaladra.
A bal oldali menüsávban kattints az Oldalminőség menüpontra.

Facebook elérés javítása

Ha a fenti sáv színe zöld, nincs riportált szabálysértés.
Amennyiben sárga színű, van néhány probléma, melyet orvosolnod kell.
Ha piros, közel állsz ahhoz, hogy az oldalad közzététele visszavonásra kerüljön (esetleg már meg is történt).

A színjelölés alatt találod az egyes problémákat, és a hozzájuk tartozó bővebb leírásokat.

Szabálysértések kezelése a Facebook elérés javítása

Bizonyos szabálysértési típusok esetén fellebbezhetsz a döntés ellen az oldalminőség ellenőrző oldalon.
Amennyiben egy-egy posztoddal, álláshirdetéseddel kapcsolatban nem tudsz fellebbezni, mert az „ítélet” jogos, érdemes eltávolítanod a tartalmat.
Amennyiben többen is kezelik az oldaladat, a szabálysértést előidéző személyről is nyerhetsz majd információt, így szükség esetén átbeszélhetitek, hogy a jövőben milyen típusú tartalmakat, megfogalmazásokat kell kerülnie.

Szankciók

Ismétlődő szabálysértések esetében a Facebook oldalad visszavonásra kerülhet. Enyhébb esetben „csak” korlátozást kapsz. Ez esetben akár a hirdetéslétrehozási jogosultságodat veszítheted el, hetát a jövőben nem készíthetsz és tehetsz közzé hirdetéseket a Facebookon.

Az álhíteket közzétevők elleni szankciók szinte megegyeznek a fentiekkel, kiegészítve közzétételi lehetőségek szűkítésével, és a híroldalként való regisztrációs lehetőség megvonásával.
Ezen kívül az adománygyűjtés lehetőségét is elveszíti az érintett oldal.

A kép nem teljes – Problémák az oldalminőségen túl

Nem feltétlenül dőlhetsz hátra, ha az oldalminőség ellenőrző szerint nincsen probléma az oldaladdal.
Az oldalhasználati szabályok megsértéseit nem listázza az eszköz, így azok betartására külön hangsúlyt kell fektetned. Ha ezeket a szabályokat nem ismered, mindenképpen olvasd el!

Mit tehetsz, ha nem szabálysértésből fakadóan alacsony a Facebook elérés?

  • Szerezz több rajongót, így nagyobb lesz a merítés. Ehhez tökéletes megoldás lehet a Facebook rajongógyűjtő kampánytípusa.
  • Posztolj többet, így az arányaiban kisebb elérés mellett is több felhasználóhoz juttathatod el vállalkozásod üzenetét.
  • Készíts jobb, több reakciót és megosztást kiváltó tartalmakat. Ha hasznos, érdekes, vicces posztokat készítesz, több visszajelzést fogsz szerezni.
    Monitorozd konkurenseid Facebook tevékenységét, és ne félj átemelni jó ötleteket tőlük. Ha van egy jól pörgő bejegyzésük, kiválóan megmutatja számodra, hogy a célcsoportod mire fogékony!
  • Fontosabb posztjaid elérését támogasd meg fizetett hirdetéssel.
  • Szervezz szabályos és releváns nyereményjátékokat, ezzel növelve a Facebook elérés mértékét is!

Hogyan tovább?

Ha szeretnéd letudni ezt a problémát magadról, csapatunk szívesen segít neked Facebook hirdetéskezelésben, bejegyzések készítésében, és a felmerülő problémák, elutasítások kezelésében is!

Ha szeretnél bővebben olvasni a témáról, az alábbi súgócikkeket ajánljuk, melyek alapján jelen cikkünk is íródott.:
https://www.facebook.com/help/1257205004624246?helpref=faq_content
https://www.facebook.com/help/1985220725104252

Írd meg a véleményed!

tizenkettő − 12 =