Pontos számokkal ugyan nem tudunk szolgálni a duplikált „másolt” tartalmakat illetően, de az biztos, hogy az interneten számos oldalon belefuthatunk közel azonos vagy nagyon hasonló tartalmakba. Amellett, hogy ezek jelenléte eléggé bosszantó, negatív hatással lehetnek a SEO-ra is. Aktuális bejegyzésünkben ezt a témát fejtegetjük, tehát érdemes tovább olvasni.
A Google szeme mindent lát
A Google minden esetben figyelembe veszi a site-ok eredetiségét. Tehát akár a mi oldalunkról emeltek át egy-egy szöveget konkurenseink, akár saját honlapunkon szerepeltetjük többször ugyanazt a tartalmat, akár más weboldalakon jelen lévő kontentet húzunk át a honlapunkra, megüthetjük a bokánkat. Attól még nem lesz a szöveg egyedi, ha kicserélünk pár kifejezést vagy szinonimákat használunk. Ha bármelyik előfordul a felsoroltak közül, még a találati listán is hátrébb kerülhetünk. De nincs ok az aggodalomra, hiszen ahogy mindenre, erre is van megoldás.
Kivételek mindig vannak, voltak és lesznek
Mielőtt tovább haladnánk, a kivételről is beszélnünk kell. Tegyük fel, hogy írunk egy cikket a saját weboldalunkra! Rendszertől függ, de sok esetben előfordul, hogy az adott bejegyzés leadje átemelődik másik aloldalakra is. Ha a beállítás másképp nem lehetséges, úgy ez nem számít duplikációnak – ezt a Google is pontosan tudja, hiszen komoly, rendszeresen frissülő algoritmusokkal és robotokkal pásztázza az internet legrejtettebb bugyrait is.
Térjük vissza a másolásra! A cél mindenképpen az, hogy egyedi tartalmakat gyártsunk. Könnyedén előfordulhat azonban, hogy belefutunk saját szövegeinkbe más site-okon is. Ennek feloldására több lehetőségünk is van. Az első, hogy jelezzük a másik site tulajdonosa felé észrevételünket, és megkérjük, távolítsa el a weboldaláról a mi tartalmainkat. Ha ez nem válik be, még mindig ott a másik lehetőség: írhatunk teljesen új szövegeket a honlapunkra. Nyilván utóbbi a mi időnket és energiánkat veszi el, mégis a hasznunkra válhat. Sokat segíthet, ha írásvédetté tesszük új tartalmainkat (ez sem nyújt 100%-os biztonságot), mert így kevesebb lesz az esélye annak, hogy átemelik vagy felhasználják azokat.
Hogyan szűrhető a duplikált tartalom?
Számos figyelőprogram létezik már, ami megmutatja, hogy saját weboldalunkon belül milyen mértékben vannak jelen a másolt tartalmak. Ezek közül talán a két legismertebb a Siteliner és a Copyscape, melyek használata végtelenül egyszerű. Érdemes mindegyiket kipróbálni, hiszen az csak az előnyünkre válhat, ha egyszerre többet is alkalmazunk.