Marketingtrendek jönnek és mennek, a hírlevelezésre azonban úgy tűnik „kevés dolog van hatással”. Bár többen azt állítják, hogy nem módi már előre megfogalmazott marketingüzeneteket küldözgetni a partnereknek, a meglévő vásárlóknak vagy a remarketing listákon szereplő usereknek, erre mi most gond nélkül rácáfolunk blogbejegyzésünkkel. Olvass tovább, és tudd meg, hogyan végezhetsz azonnali újraélesztést az e-mail marketingeden!
Térjünk mindjárt a tárgyra!
A tárgymező a legfontosabb része a hírlevélnek. Ezt látják meg legelőször az olvasók, és ha már annak vizslatása során sikerül megfognod őket egy ötletes mondattal vagy figyelemfelkeltő szöveggel, akkor majdnem biztos lehetsz abban, hogy elolvassák a teljes üzenetedet. Emellett legyél rövid és közérthető, illetve próbálj meg az érzelmeikre hatni! Ne feledd a tárgymezőben szereplő üzenetet a levél tartalmához illeszteni: semmiképp se fogalmazz meg attól teljes mértékben eltérő dolgokat! És nem utolsósorban kerüld a csupa nagybetűs, helyesírási hibákkal teletűzdelt szövegek alkalmazását is, mert ezek könnyedén visszatarthatják a vásárlókat attól, hogy megnyissák az e-mailedet!
Válogass te is a kendermagban!
Ahogyan az ügyfeleid vagy vásárlóid is hosszas válogatás után döntenek csak a te szolgáltatásod/terméked melletted, úgy neked is ezen elv alapján szükséges haladnod. Attól még, hogy hosszú, akár több ezer vagy több tízezer főt számláló listával rendelkezel, korántsem biztos, hogy a minden ott szereplő tagnak érdemes elküldened az egyes üzeneteidet. Mazsolázgass közöttük ahhoz mérten, hogy milyen információkat tartalmaz az aktuális üzeneted! Ezen felül szegmentálhatsz életkor, nem vagy foglalkozás alapján, sőt aszerint is, hogy ki, és mikor iratkozott fel a hírleveledre, vagy éppenséggel milyen műveleteket végzett el a weboldaladon (pl. feliratkozások, kérdőívek kitöltése, stb.).
Ahhoz, hogy hírleveled elérhesse a célját, több szempontnak is érdemes megfeleltetned a tartalmat. Egy csokorba szedtük, hogy miszerint fogalmazd meg az átadni kívánt üzenetet. Nézd meg erre vonatkozó tanácsainkat lejjebb görgetve!
Jól bevált tippek hírlevélíráshoz
- Készíts pontos tervet az üzenetre vonatkozóan! Gondold át, hogy mi a célod vele: az eladás vagy inkább a brandépítés? Nem mindegy ugyanis, hogy melyikről van szó a kettő közül. Mindegyik más és más minőségi tartalmat kíván.
- Szólalj meg úgy, ahogyan azt elvárják tőled, és ahogyan azt illik! Könnyedén előfordulhat, hogy a „rossz” stílusod elijeszti a felhasználókat. Ha ismered a célcsoportodat, és egyéb platformokon is kommunikálsz velük, akkor érdemes a már bevált módszerek szerint átadnod az információkat. Ne kísérletezz fejvesztve újabb és újabb stílusokkal!
- Határozd meg előre a hírlevél hosszát! Nem célszerű bő lére eresztened a mondandódat, inkább törekedj a rövidebb üzenetek megfogalmazására, a velős, informatív mondatok használatára (kb. 500-1000 karakter)! A lényeg a tények megfelelő közlése, nem pedig a hosszas történetmesélés.
- Fordíts elegendő időt a tárgymező megfogalmazására! Ahogyan azt már említettük, ez a legfontosabb eleme a hírlevélnek, így muszáj ütős üzenetekkel dolgoznod. Írj öt-tíz egymástól különbözőt, és ha végeztél, válaszd ki közülük az általad legjobbnak ítélt mondatot!
Amire még ügyelj
Fontos az időzítés. Bár pontos adatokkal nem szolgálhatunk arról, hogy mikor érdemes a hírleveidet kiküldened, könnyedén megfigyelheted ezt a mért eredményekből (mert ugye minden statisztikát átnézel). Persze azokra sem szabad 100%-ban hagyatkoznod. Az a legegyszerűbb, ha több időpontban küldöd ki az e-maileket (amikor úgy gondolod, hogy a célcsoportod vevő az általad készített tartalomra), majd a legjobbhoz tartod magadat.
Búcsúzni mindig nehéz, de ha muszáj, akkor muszáj
Arra érdemes már jó előre felkészülnöd, hogy lesznek olyanok, akik annak ellenére, hogy mindenre gondosan odafigyeltél, le akarnak majd iratkozni a hírleveleidről. Ez a tény semmiképp se szegje a kedvedet, hiszen ez benne van a pakliban! Ha hosszú távon gondolkozol, könnyen beláthatod, hogy érdemes ezeknek az embereknek mielőbb elengednek a kezét, ha menni akarnak. Sőt, nyisd ki nekik te az ajtót, hogy gyorsan, és pár egyszerű lépésben leiratkozhassanak a hírleveleidről! Így átadhatják helyüket az újabb felhasználóknak, azoknak, akikből később konvertáló ügyfelek lehetnek.
Nem állítjuk azt, hogy neked is beválik majd a hírlevélküldés, de ugyanúgy nem mondjuk ennek az ellenkezőjét sem. Az biztos, hogy az e-mail marketing a mai napig jól van, köszöni szépen él és virul, csupán kevesen alkalmazzák. Ha azonban a te vállalkozásod olyan szegmensbe tartozik, ahol ez belefér, illetve a célcsoportod tagjai is vevők a hírlevelekre, akkor mindenképpen érdemes e-mail marketinget alkalmaznod. Hajrá, fogj bele már holnaptól az üzenetgyártásba!