Online marketing nélkül nem létezik vállalkozás, pontosabban maximum kérész élethosszig. A webes reklámozásnak számtalan eszköze van, azonban van néhány alapvető, melyekre szinte minden cégnek szüksége van. Az online marketing előnye a klasszikus offline marketinghez képest, hogy megtérülése, hatékonysága sokkal jobban mérhető, amennyiben az erre használt eszköz megfelelően van beállítva.

Az online marketing ciklusok kiinduló- és végpontja – Google Analytics

A jól beállított webanalitikai eszköz statisztikái a későbbiekben segítenek eldönteni azt, hogy mely online marketing eszközök bizonyultak hatékonynak, és melyek voltak azok, amelyekre nincs értelme a továbbiakban pénzt és/vagy emberi erőforrást fordítani.

Éppen ezért a webanalitika,– és a legtöbb weboldal esetében ez a Google Analytics eszközében teljesedik ki, – a kezdete és a vége az online marketing eszközeinek.

Mikor elindítod vállalkozásod, az legyen az első, hogy bekötöd/bekötteted és beállíttatod a Google Analytics-et. Ezt követően a beérkező adatokat információvá kell formáznod. Az így szerzett infók alapján dönthetsz számtalan üzleti kérdésben.

Amikor meghoztad üzleti döntéseidet, és ez alapján végrehajtottad a szükségesnek vélt változásokat, kezdődik elölről az adatgyűjtés és értelmezés ciklusa. A vállalkozásod élete során folyamatosan ez a ciklus fog ismétlődni. Mérés -> Adatelemzés -> Döntéshozatal -> Módosítás -> Mérés ->…

Ha nem ismered kellőképpen a Google Analytics-et, vagy már használod, de nem vagy benne biztos, hogy milyen adatokat érdemes követned, vagy esetleg nem tudod, hogy a megszerzett adatok alapján milyen döntéseket tudsz meghozni, van számodra egy jó hírünk.

A cikk alján található űrlap kitöltésével elküldjük neked Analytics alapok vállalkozóknak című e-book-unkat, mely megtanít azokra az alapokra, melyekre vállalkozóként szükséged lesz. Elmondjuk, hogy mit is jelentenek a fontosabb fogalmak. Megmutatjuk, hogy hogyan kell értelmezned az adatokat, és hogy milyen vezetői döntéseket hozhatsz meg általuk.

analytics online marketing alfa és omega
TÖLTSD LE AZ ANALYTICS ALAPOK VÁLLALKOZÓKNAK CÍMŰ E-BOOK-UNKAT A CIKK ALJÁN!

A kis kitérőt követően térjünk vissza az online marketing alfája és ómegája között található egyéb görög betűkre;

Google fókuszú keresőoptimalizálás = SEO

Magyarországon a keresőket tekintve gyakorlatilag egyeduralkodó a Google, így a többi keresőre történő optimalizálás elengedhető, amennyiben idehaza szeretnéd értékesíteni termékeidet, szolgáltatásaidat.

A keresőoptimalizálás célja, hogy a Google organikus találatilistáján a lehető legelőkelőbb pozícióban jelenjen meg a weboldalad a számodra releváns kulcsszavakra történő kereséskor. A Google több száz szempont alapján rangsorolja a weboldalakat a pozíciók meghatározásához. Az online marketing ezen ága azon dolgozik, hogy a honlapod minél több rangsorolási tényezőben versenyezzen sikerrel a konkurensek oldalaival.

Tartalommarketing

A tartalommarketing egy remek eszköz arra, hogy ne neked kelljen a felhasználókat „meghívnod” a weboldaladra, hanem ők maguk keressék fel azt. Ha kimagaslóan értékes tartalmakat biztosítasz számukra, legyen az videós, hang alapú vagy írott anyag, akkor szívesen térnek vissza újra és újra hozzád frissebb anyagokért.

A tartalommarketing használata az online marketingedben azért is igencsak javasolt, mert keresőoptimalizálás szempontjából kritikus fontosságú lehet, hogy a weboldalad rendszeresen friss, szakmai tartalmakkal bővüljön.

Az online marketing gerince – Google hirdetések

Az online marketing egyik legfőbb lába a Google Ads. A hirdetések a Google találati listáján az organikus találatokhoz képest fentebb, illetve lentebb jelennek meg. Egyszerbben bemutatva;
ha keresést végzel egy kifejezésre, általában az első 4 találat Google Ads hirdetés lesz. Ezt követi többnyire 10 organikus találat, és esetleg egy térképes box. Ezek alatt ismét fizetett hirdetések találhatók, többnyire három darab. (Ez az általános megjelenés, azonban sokszor eltér a tényleges megjelenítés. Előfordul, hogy csak felül láthatók hirdetések, vagy nem az imént leírt mennyiségű hirdetés látszik egyszerre, hanem kevesebb.)

A Google hirdetések hatékonysága abban rejlik, hogy sokkal gyorsabban kerülhetsz a lista élére, mint a keresőoptimalizálással. Ez utóbbi sokkal lassabb folyamat. 3-6 hónap, mire igazán érezhető eredmények születnek. A Google Ads hirdetések az elindításukat követően akár azonnal megjeleníthetik a weboldaladat akár a legelső pozícióban.

Facebook hirdetések

Facebook hirdetések futtatásával nagy számú elérést produkálhatsz, így rengeteg látogatót terelhetsz a weboldaladra. A jól kiválasztott célcsoportok és a jó kreatívval rendelkező hirdetések jelentősen megnövelhetik a forgalmadat.

A Google Ads hirdetésekhez képest némi eltérést jelent az, hogy ennél az online marketing megoldásnál a felhasználók nincsenek aktív keresési fázisban, tehát nem ők keresnek rá tevékenyen a te szolgáltatásaidhoz, termékeidhez kapcsolódó keresési kifejezésekre, hanem csak azért látják a hirdetésedet, mert valamelyik megcélzott érdeklődési körbe ők maguk is bele tartoznak.
A Google keresőt használók várhatóan sokkal közelebb állnak egy vásárlási döntés meghozatalához, mint egy Facebookon elért felhasználó.

A Facebook hirdetések ilyen szempontú hátránya annak előnyét is jelenti. Ha a terméked, szolgáltatásod jelenleg még nem túl ismert, nem keresnek releváns kulcsszavakkal a felhasználók, akkor ezen reklámok megjelenítésével bekerülhetsz a potenciális vásárlóid fejébe.

Az online marketing stratégia megtervezésekor érdemes átgondolnod azt, hogy nagyjából mekkora költségkeret áll rendelkezésedre, és hogy a felhasználók mennyire keresik a termékedet. Ha gyakran keresnek, és a költségkereted szűkös, érdemes lehet csak a Google Ads-en kezdened. Amennyiben a kereted engedi, érdemes bővíteni az alkalmazott online marketinges eszközöket.

Instagram hirdetések

Instagram hirdetéseket jellemzően nem emlegetik a Facebooktól külön, mert a Facebook-nak és az Instagramnak megegyezik a tulajdonosa. A képes közösségi oldal hirdetéseit a kék óriás hirdetéskezelőjén keresztül lehet feladni, menedzselni. Egy-két olyan kampány van csak, amit nem innen tudsz elindítani, hanem Instagram mobil applikáción keresztül (Instagram rajongógyűjtő és posztkiemelő kampányok).

Ezt a platformot akkor illeszd be vállalkozásod online marketingjébe, ha megfelelő minőségű és mennyiségű képet tudsz használni hozzá, és mindemellett a képi anyagok tárgya/alanya kellőképpen szép erre a felületre.

A célzás ezen hirdetések esetében is érdeklődési alapú, ahogy a Facebooknál már említettük.

LinkedIn hirdetések

Magyarországon a legtöbb hirdetőnek nem ez a fő hirdetési eszköze. Kirívóan magas kattintási díjaival meglehetősen drágának számít idehaza, ráadásul a hirdetők nagy részének költségkerete is túl alacsony szokott lenni ahhoz, hogy kellő volumenben szerezhessünk látogatót a weboldalra.

Leginkább 500 000 Ft-feletti össz. értékű termékek és szolgáltatások esetén jöhet szóba, vagy olyan álláshirdetések kiemelésére használható, melyekre nagyon nehezen találni megfelelő jelentkezőt.

Klasszikusabb, közismertebb, kevésbé szakképzettséget igénylő pozíciókat a jóval alacsonyabb kattintási díjakkal üzemelő Facebookon érdemes meghirdetni tapasztalataink alapján.

A fentiekből érthető, hogy sok cég online marketingjében a LinkedIn semmilyen szerepet nem tölt be.

Közösségi oldalak üzemeltetése

A közösségi felületek közül érdemes annyit kezelni, futtatni, amennyire elegendő kapacitással rendelkezel, rendelkeztek. A különböző oldalak (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Pinterest, Stb…) sora végtelen, így nem reális elvárás minden felületen ott lenni, és mindet aktívan használni. Koncentrálj inkább 1-2 platformra, de azokat kezeld, vagy kezeltesd hatékonyan.

Az egyik alapszabály, hogy a felületek közül azt kell választanod, ahol a megrendelőidet eléred.
A másik főszabály, hogy a különböző oldalakon eltérő tartalmakat kell biztosítani. Nem működik a ctrl+C, ctrl+V megoldás. Ha mégiscsak átmásolod a posztokat, „borítékolhatóan” nem érsz majd el kimagasló eredményeket.

Online marketing borítékolva – A hírlevél

Az online marketing másik alapköve a hírlevél. Gyakran hallani, hogy a hírlevél már „meghalt”, azonban ezt csakis azok állítják, akiknek nem származik belőle jelentős bevételük.

Rengetegen hírleveleznek úgy, hogy rengeteg időt, energiát emészt fel annak üzemeltetése. Ha nem érné meg, senki nem csinálná.

A hírlevél nagy előnye, hogy ez az online marketing eszköz a sajátod. Nem függsz egyetlen szolgáltatótól sem. Te építed és te használod igényeidnek, céljaidnak megfelelően.

Árösszehasonlító oldalak

Több…, és egyre több ismert árösszehasonlító oldallal találkozhatunk. Amennyiben webáruházat üzemeltetsz, és versenyképes árakkal rendelkezel, kár lenne kihagyni ezt az online marketing lehetőséget.

Az árösszehasonlító oldalakon nézelődő felhasználók kimagaslóan erős vásárlási szándékkal rendelkeznek. Rengeteg felhasználónak ez az utolsó fázisa a vásárlási döntés meghozatala előtt, ugyanis előtte már kiválasztotta, hogy milyen gyártó, milyen terméktípusára tart igényt, és már csak a legolcsóbb helyet keresi a rendelése elküldéséhez.

Amennyiben az áraidból kifolyólag nem kerülnél az összehasonlításban jó pozícióba, nem valószínű, hogy hatékony lenne számodra ez az eszköz.

Online marketing tervezés

Az online marketing tervezést nehéz lenne kifejteni egy blogcikkben, ráadásul nem lenne túl hatékony. Éppen ezért inkább egy javaslattal élnénk ennél a pontnál;

A marketingterv elkészítését, és az alkalmazandó marketingeszközöket mindenképpen bízd szakértőre, ugyanis hosszútávon csak így lehet megtérülő a vállalkozásod. Ez az a szakasz, ahol nem érdemes spórolnod. Válassz igazán jó szakembert; vállalkozó ismerőseid is biztosan jószívvel tudnak ajánlani valakit, aki számukra nyújtott segítséget.

Online marketing kivitelezésben örömmel állunk rendelkezésedre. Tekintsd meg szolgáltatásainkat, kérdés esetén pedig hívj vagy írj nekünk!

Analytics alapok vállalkozóknak – E-BOOK LETÖLTÉSE

* Kötelező mező

Kérlek, jelöld be, hogy milyen okból vehetjük fel veled a kapcsolatot. [A hírlevélben megjelenő cégnév vagy weboldal hivatkozás reklámnak minősül, ezért a hírlevél feliratkozás egyben eDM levél feliratkozás is!]

A megadott adataim kezeléséhez hozzájárulok, a hírlevél küldésre vonatkozó adatkezelési szabályzatot megismertem, és elfogadom!

Marketing platformunkként a Mailchimp szolgáltatást használjuk. Az alábbiakra kattintva feliratkozol, és tudomásul veszed, hogy adataidat feldolgozás céljából továbbítjuk a Mailchimp-hez. Tudj meg többet a Mailchimp adatvédelmi gyakorlatáról itt.

A másik e-book-unkat így értékelték olvasóink

Az Analytics e-bookunk azonos szellemben készült, mint a Facebook nyereményjátékról szóló.
Jelen anyagunkról még nem érkezett írásos visszajelzés, de az alábbiak tökéletesen bemutatják hozzáállásunkat.

Ha az e-bookunk végére érsz, örömmel fogadjuk e-mailben véleményedet! (info@ppconline.hu)

Kedves Dávid!

A Facebook nyereményjáték e-book-ot néztem át tegnap, egyeztettem a külső segítséggel, és ma írtam tervezetet saját cégre formálva, majd elküldtem a céges jogásznak jóváhagyásra. 

Nekem nagyon tetszik az egész úgy ahogy van, a képes rész, az egyszerű megfogalmazás, – jó értelemben, – mert szerintem laikusoknak nem feltétlen kellenek a szakszavak, mivel a többségüket valószínűleg nem is ismerjük. 

Ebben az e-book -ban keresve sem találtam volna hibát, nekem nagyon tetszik!

Köszönöm a lehetőséget! 
Anita

Kedves Dávid!

Egy nagyon jól összeszedett “Mintaszabályzatot” kaptam a kezembe, ami nekem leginkább az adatvédelmi kérdésekben nyújtotta a legtöbb segítséget.

Annak, aki mint én is, első nyereményjáték levezénylésére készülök, rendkívül jó összefoglalót alkot ez az útmutató, leginkább jogi szempontból.

Üdv:
Mariann