A Facebookot marketing céllal használó webáruházak szinte mindegyike találkozott már a Facebook bolttal, mint elérés és konverzió növelő lehetőséggel. Sokak bele is fognak a bolt elkészítésébe, de gyakran elakadnak. A hezitálóknak, illetve a félúton eltévedő webáruház tulajdonosoknak szeretnénk segíteni a Facebook bolt létrehozás rögös útján.

Az alábbi útmutató követésével neked is hamarosan működő Facebook boltod lehet!

Facebook bolt létrehozása

A Facebook bolt előkészítése

Ahhoz, hogy Facebook boltot hozhass létre, szükséged lesz egy termék feed-nek nevezett adattáblára. A feed tartalmazza a termékeidre vonatkozó főbb adatokat. Ez alapján fognak megjelenni a Facebook boltban a termékek jellemzői, elnevezései, árai, képei, illetve leírásai.

Mit kell tartalmaznia a Facebook termék feednek?

[Az egyedi webáruházaknál a webfejlesztő segítségét kell igénybe venned. Az alábbi pár sor neki elegendő útmutatást ad ahhoz, hogy végül egy működő Feed-del szolgáljon számodra.

Ha bérelhető webáruházad van, olvass tovább, mert bemutatjuk a Shoprenter és UNAS webáruházak esetén szükséges lépéseket.

Ha WordPress, Joomla vagy más hasonló keretrendszerű weboldalad van, akkor kicsit keresve találsz számodra megfelelő bővítményt, amely gond nélkül generál működő feed-et.]

Fontos, hogy a termék feed online elérhető, és rendszeresen; automatikusan frissülő legyen, hogy mindig a készletnek és az aktuális áraknak megfelelő Facebook Bolt megjelenést garantálhasson. Célszerű egy ehhez hasonló linken elkészíteni az adattáblát: example.hu/facebook_feed

A Facebook katalógusba adatcsatornán keresztül történő feltöltésről itt olvashatsz részletesebben:
https://www.facebook.com/business/help/125074381480892?id=725943027795860

Az adatcsatorna szükséges mezőiről és specifikációiról pedig itt informálódhatsz:
https://www.facebook.com/business/help/120325381656392?id=725943027795860

A fentebbi leírásokban is olvashatod, a kötelező mezők megadása elengedhetetlen. A kötelező mezők a következők:

  • id / A termék webáruházi azonosítója
  • title / A termék neve
  • description / Termékleírás
  • availibility / A termék raktári elérhetősége
  • condition / A termék állapota
  • price / Ár
  • link / A termék aloldalának URL-je
  • image_link / Termékfotó URL-je
  • brand / Márka

Bérelhető webáruházak termék feedje

A bérelhető webáruházak használóinak könnyű dolga van, ugyanis a rendszerek fejlesztői előkészítették már a szükséges Feed-eket. Ennek köszönhetően az adattábla linkjét néhány kattintással eléred, amennyiben Te is bérled webshopodat.

UNAS webáruházad van? Így szerezd be pillanatok alatt a Facebook bolthoz szükséges adattáblát!

Kövesd az alábbi lépéseket, hogy elérd a szükséges linket:

  • Jelentkezz be webáruházadba!
  • Beállítások -> Külső kapcsolatok
  • Árösszehasonlító export, feed menüpont
  • Tekerj le a Facebook product feed-ig, majd engedélyezd az exportot.
  • A Feed URL linkjét megtalálod a szekció legfelső sorában.

Shoprenter webshopod van? Kövesd az alábbi leírást a feed megszerzéséhez!

Ha Shoprenter webáruházad van, ezeket a lépéseket hajtsd végre a Feed megkereséséhez:

  • Bejelentkezés a Shoprenter webáruházadba.
  • Bolt kezelése szekción belül -> Marketing menüpont
  • Automatikus termék megosztás almenüpont
  • Facebook remarketing-ig tekerj le, majd kattints rá a + gombra, ha még nem adtad hozzá ezt az opciót a webáruházadhoz. A Státusz legyen engedélyezett.
  • Ha már hozzáadtad webshopodhoz, akkor a ceruza jelre kattintva tudsz belépni a beállítási részre.
  • Másold ki az Export URL-nél található hivatkozást. Ez a termékadatbázisod linkje, amellyel a Facebook bolt regisztrációhoz fog kelleni.

A következő szükséges elem a Facebook bolthoz: Facebook Business Manager

Ahhoz, hogy meglegyen a Facebook bolthoz szükséges feed tárolására alkalmas eszközöd, regisztrálnod kell egy Facebook Business Manager fiókot. Ezen regisztrációs folyamatot egy korábbi cikkünkben részletesen bemutattuk, így az olvasást, illetve a szükséges lépések elvégzését ITT folytasd, majd térj vissza jelen cikkünkhöz!

A Facebook Business Manager feltöltése adatokkal

Miután elkészült a Facebook Business Manager fiókod, fel kell töltened a már előzőekben megszerzett feed-et. Ehhez az alábbi lépések végrehajtására lesz szükséged:

  • Lépj a https://business.facebook.com/ oldalra.
  • Bal felül kattints a hamburger menüre (három vonal egymás alatt).
  • Válaszd a Kereskedelemkezelő menüpontot.
  • Kattints a Katalógus beállítása gombra.
  • Válaszd az E-kereskedelem kategóriát, majd a Tovább gombot.
  • A következő oldalon kattints a Létrehozás lehetőségre, majd a Katalógus megtekintése opciót.
  • A Bal oldali menüben klikkelj az Adatforrások-ra.
  • Adatcsatorna -> Tovább
  • Ütemezett adatcsatorna -> Tovább
  • Ezen a ponton kell megadnod a termék feed linkjét. -> Tovább
  • A frissítés ütemezésnél válassz a vállalkozásod számára szükséges gyakoriságot.  A legtöbb esetben mi Napi, hajnali 3 órai frissítést alkalmazunk. Az Automatikus frissítés megadása szekcióban látható csúszkát állítsd aktívra.
  • A következő lapon állítsd be a megfelelő pénznemet.
  • Kattints a Feltöltés gombra.
  • Ha minden megfelelő volt a Feedben, mire végigfut a feltöltés, sikeresen felismeri a rendszer a termékeket. Amennyiben elutasítja a Facebook a termékeket, információt ad arra vonatkozóan is, hogy milyen problémába ütközött. Ennek javítását el kell végezned.

A Facebook bolt létrehozása

A Facebook bolt beállításainak megközelítése a termékkatalógus feed feltöltésével azonos módon történik.

  • Lépj a https://business.facebook.com/ oldalra.
  • Bal felül kattints a hamburger menüre (három vonal egymás alatt).
  • Válaszd a Kereskedelemkezelő menüpontot.
  • Kattints a Bolt beállítása gombra.
  • Az ismertetőanyagot a felugró ablakban nyugodtan fusd át, majd léptesd tovább.
  • Válaszd ki a Facebook oldaladat, amelyhez a Facebook boltot regisztrálod éppen.
  • Ezt követően a megfelelő termékkatalógust kell kiválasztanod, ahova a webshopodhoz tartozó feedet töltötted fel.
  • Ezt követően befejezheted a beállításokat.
  • Tedd közzé a boltot.

A Facebook bolt finomhangolása

A Facebook boltod az előző lépéssel ugyan közzétételre került, mégis érdemes kicsit csiszolni, hogy a felhasználók ne egy termék egyveleget lássanak, hanem egy webáruházhoz hasonló, rendezett, online prospektust.

Ehhez különböző kategóriák szerint az általános „Minden termékes” feedet szét kell bontanod több terméksorozatra. Kövesd az alábbiakat:

  • Lépj a https://business.facebook.com/ oldalra.
  • Bal felül kattints a hamburger menüre (három vonal egymás alatt).
  • Válaszd a Kereskedelemkezelő menüpontot.
  • Válaszd ki a katalógusok résznél a termékkatalógusodat.
  • A Katalógus részt nyisd le a bal oldali sávban, és kattints a Sorozatok opcióra.
  • A Jobb felső sarokban találod a Sorozat létrehozása gombot. =>
  • A Szűrő használata segítségével a Feedben átadott adatok alapján tudsz szűrni. A példánk esetében Terméktípus érték alapján tudtunk létrehozni Termékkategóriánkénti bontást. Minden termékkategória egy-egy külön sorozatot kapott. (Tehát választottunk egy Terméktípust, majd a Létrehozás gombra kattintottunk. Ezt követően újra a Sorozat létrehozása gombra kattintottunk, és kezdtük elölről a folyamatot.)

Mikor befejezted az összes szükséges terméksorozat létrehozását, a bal oldali menüsávban válaszd a Boltok menüpontot, majd kattints az általad már létrehozott Facebook boltra [Módosítás].

A bal oldalt látható +Kollekció beállítása opcióval tudod hozzáadni az előző lépésekben létrehozott terméksorozatokat. Ha az egyes sorozatokra kattintasz, a Cím módosításával átnevezheted a megjelenített kollekció elnevezést.
Használd a Facebook bolt előnézeti képét, hogy lásd, hogyan is állsz a szerkesztéssel!

Miután végeztél a beállítással, a jobb alsó sarokban a Mentés gomb lekattintását követően klikkelj a Változtatások közzététele gombra. Ha ezt nem teszed meg, nem lesz online állapotban a Facebook boltod frissített verziója. A felhasználók csak a régit fogják elérni.

A Facebook bolt regisztrációja, létrehozása és finomhangolása ezzel le is zárult.

Hol vannak az eredmények?

A Facebook bolthoz statisztikákat is találsz a rendszerben. Ezek alapján optimalizálhatod boltod elrendezését, illetve a terméksorozatok szűrését is. A statisztikát az alábbi módon éred el a legegyszerűbben:

  • Lépj a Facebook boltodhoz a Facebook oldaladon keresztül.
  • A Bolt beállításai menüpontot a jobb felső sarokban találod.
  • Válaszd ki az Elemzési adatok lehetőséget, és böngéssz a statisztikák között.

Végeredmény

Facebook bolt

Ez úton is szeretnénk megköszönni ügyfelünknek, a tutigumi.hu -nak, hogy cikkünkben bemutathattuk a Facebook boltjuk létrehozásának folyamatát.

Ha bárhol elakadnál, vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk. További remek Facebook marketing eszközök használata kapcsán keress minket elérhetőségeink bármelyikén.