Nekünk online vállalkozóknak minden esetben az a legfontosabb, hogy a weboldalunknak megfelelő forgalma legyen. Minél többen látogatják a honlapunkat, annál nagyobb az esélyük arra, hogy igénybe veszik a szolgáltatásukat vagy megrendelik a termékeiket. Ezt erősítendő több online marketing-stratégiát is bevethetünk: a SEO, a SEM és az SMM is hozzásegíthet minket a hatékony forgalomnöveléshez. Tudd meg, hogyan támogatják a felsoroltak a látogatószerzést! Cikkünkben kielemezzük mindet.

some-alt

A SEO (Search Engine Optimization/keresőoptimalizálás)

Elsődleges célja, hogy az adott weblap a folyamatos optimalizálás hatására minél előkelőbb helyen jelenjen meg a különböző keresőmotorokban. Minél jobb pozíciót érünk el ezáltal a Google organikus találati listáján, annál nagyobb az esélye annak, hogy növekedik a látogatottságunk, ezáltal a bevételünk és a profitunk is. A keresőoptimalizálás során azon túl, hogy megfeleltetjük az adott weboldalt a keresőmotoroknak, és a HTML-kódokat szerkesztjük, igazodnunk szükséges a userekhez is: milyen kulcsszavakra keresnek rá, milyen minőségi tartalomra van szükségük, milyen dizájn nyeri el a tetszésüket, illetve mitől lesz a böngészésük még gördülékenyebb és komfortosabb. Ha keresőoptimalizálást alkalmazunk, mindig a statisztikákra hagyatkozunk, továbbá a konkurens weboldalakból kinyert adatokra. Ezek együttesét megvizsgálva vonhatjuk le a szükséges következtetéseket, és kezdhetjük meg a javításokat.

A SEM (Search Engine Marketing/Scanning Electron Microscope/keresőmarketing)

Az online marketing egyik fajtája, melynek alkalmazása közben több eszközzel is dolgozhatunk egyszerre. Például optimalizálhatjuk a honlapunkat, miközben fizetett Ads-hirdetésekkel is népszerűsítjük a vállalkozásunkat, és ezek mellett még minőségi tartalmakat is szolgáltatunk (rendszeres blogolás az adott témában). A SEM a SEO-val ellentétben több területet is lefed, céljuk mégis egy és ugyanaz: a weboldal látogatottságának növelése a jobb eredmények, a több megkeresés vagy vásárlás reményében. A SEM megfigyelve a weboldalunk erősségeit és hátrányait dolgozik: megfigyel, adatokat elemez, és azok szerint változtat. Segítségével hosszabb távon érhetünk el tartós eredményeket.

Az SMM (social media marketing/közösségi média marketing)

Ahogyan azt már a neve is mutatja, a közösségi médiumok segítségével képes javítani a honlap látogatottságán. A SEO-tól és a SEM-től eltérő eszközöket kínál. További különbség még, hogy akár azonnali eredményeket is generálhat – ezek azonban közel sem biztos, hogy annyira tartósak lesznek, mint például a keresőoptimalizálás által. A közösségi média marketing eszközei többek között a Facebook, a YouTube és az Instagram is. Bármelyiken kommunikálunk a felsorolt csatornák közül (természetesen egyszerre többön is lehet), célcsoportunkat gyorsabban és célzottabban érhetjük el, bizalmat építhetünk, illetve növelhetjük a márkahűséget is. Nem utolsósorban a célcsoportunk és a vállalkozásunk közti kapcsolattartást is fejleszthetjük, elmélyíthetjük (kérdőívezés, kommentek, like-ok, stb.).

Mindent összevetve tehát nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy az online marketing egyes elemei (SEO, SEM, SMM) bár egymástól függetlenül is jól működhetnek, mégis érdemes egyikkel karon fognunk a másikat, vagy akár a másik kettőt.

Ezek másoknak is beváltak

Linképítés: ha külső weboldalakról szerzünk linkeket a saját honlapunkra, növelhetjük annak relevanciáját és minőségét. A keresőmotorok ezeket mind figyelembe veszik: minél megbízhatóbb külső forrásokból kapunk linkeket, annál nagyobb az esélye annak, hogy jobb helyre rangsorolódunk a Google találati listáján.

Blogírás: amellett, hogy ez támogatja a keresőoptimalizálást, olyan kulcsszavakra is látogatókat szerezhetünk, amik addig talán eszünkbe sem jutottak. Nem utolsósorban a meglévő felhasználók szemében is nagyot nőhetünk; elmélyíthetjük a bizalmukat szolgáltatásunk vagy termékeink iránt.

Üres látogatók elemzése: üres látogatóknak nevezzük azokat a felhasználókat, akik nem konvertálnak a weboldalunkon. Tehát csak olvasgatnak, de nem veszik igénybe a szolgáltatásainkat, vagy nem vesznek tőlünk termékeket. Kövessük nyomon az útjukat, és próbáljunk meg mielőbb rájönni arra, mi okozhatja azt, hogy se szó, se beszéd elhagyják az oldalunkat!

Ha csak néhány tanácsot megfogadsz azok közül, amiket jelen cikkünkben leírtunk, máris közelebb kerülhetsz a célodhoz, hogy növeld a weboldalad látogatottságát. De ne feledd, közel sem biztos, hogy ami egy vállalkozásnak bevált, az neked is befog. Erre való a tesztidőszak és az adatelemzés. Időnként ellenőrizd, hogy az éppen aktuálisan alkalmazott módszerek milyen eredményeket hoznak a honlapodon, és ha megfelelőket, akkor ne hagyd abba, amit csinálsz, ha pedig siralmas a helyzet, akkor válts jobbra!