Az online marketingben sokszor emlegetik a landing oldal kifejezést (érkező oldalnak és landing page-nek is nevezik), azonban sokan nem tudják, hogy mit is jelent ez pontosan. Blogbejegyzésünkben többek között ezt is elmagyarázzuk, továbbá ötleteket adunk arra
vonatkozóan, hogyan érdemes a landing oldalakat optimalizálnod a nagyobb profit érdekében. Merülj el a témában te is, mert tényleg érdemes!
Mik azok a landing oldalak?
Azokat a weboldalra irányító oldalakat nevezzük landing oldalaknak (érkező oldalaknak vagy landing page-eknek), melyek legtöbbször elkülönülnek az adott honlaptól, azaz semmilyen úton nem érhetőek el a menürendszeren keresztül. Több helyzetben is alkalmazhatjuk őket, mégis gyakran az Ads-kampányoknál kerülnek előtérbe. A látogatókat, az érdeklődőket vagy a jövőbeni konvertálókat mégsem vihetjük a weboldalunk főoldalára – ezért inkább landing oldalakat hozunk létre.
A tipikus landing oldal
Maradjunk az eredeti példánál, az Ads-kampányoknál és az Ads-hirdetéseknél! Céljuk nem más, mint az eladás: lényegében mindegy, hogy szolgáltatásról vagy éppenséggel termékekről van szó. Persze átfedések itt is lehetnek, de megpróbáltuk összegyűjteni a leggyakoribb okokat, amiért landing oldalakat szoktunk készíteni.
Ilyenek például ha:
– azonnali vásárlásra hívjuk fel a userek figyelmét
– ajánlatkérésre kérjük az olvasókat
– hírlevél-feliratkozásra buzdítjuk a felhasználókat
– közvélemény-kutatást tartunk a célcsoportunk körében
– kapcsolati űrlapot töltetünk ki az irántunk érdeklődőkkel
Közel sem elegendő azonban tudni, hogy a hirdetésekhez passzoló landing page-eket kell létrehoznunk, mert azok optimalizálásáról is gondoskodnunk kell. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a landing oldalak célja a cég szolgáltatásának és/vagy termékeinek eladása, illetve a konverziószerzés: hogy minket válasszanak, illetve tőlünk vásároljanak. Az érkező oldalak rendszeres ellenőrzése és szépítgetése ezért elengedhetetlen.
Csak okosan, ha landing oldal készítésén gondolkozol!
– Ügyelj arra, hogy már első ránézésre meggyőző legyen a landing page-ed! Ha szeretnéd, a weboldalad dizájnjától teljesen eltérő oldalt
is létrehozhatsz. A lényeg, hogy helyesen ítéld meg, mi szimpatikus a célcsoportodnak, és aszerint állítsd össze az ott megjelenő tartalmakat, illetve válaszd meg annak kinézetét is (betűtípusok, leírások, képek, videók stb.).
– Egyetlen ajánlatra vagy felhívásra koncentrálj! Ha egy lehetőséget javasolsz, nem kell a felhasználóknak választani. Ha pedig elég meggyőzőre sikerül a tartalom (ha az ő nyelvükön szólalsz meg, az érzelmeikre hatsz), akkor az érkező oldalad hatékonyabb lehet, ezáltal több konvertálót szerezhet.
– A minőségi tartalom elengedhetetlen. Törekedj arra, hogy mindig pontos információkkal szolgálj: olyanokkal, melyek egyértelműek, nem terjengősek vagy unalmasak! Közöld a tényeket, majd buzdítsd a felhasználókat arra, hogy: Lépjen velünk már holnap kapcsolatba!/ Rendeljen tőlünk kedvező árakon!/ Hívjon minket személyre szabott árajánlatért!/ Iratkozzon fel a hírlevelünkre is! stb.! < Saját és egyedi üzenetekkel dolgozz!
– Passzoljon a landing oldalad a hirdetésedhez: ugyanis ha a felhasználók egymástól abszolút eltérő információkhoz jutnak, meginoghat a cégedbe fektetett bizalmuk. Használj azonos betűszíneket, és ismételd bátran újra és újra a legjobb mondataidat! Ezek hatására „Á,
én ezt már láttam valahol!” érzésük lehet. Gondolj csak bele, te is szívesebben veszel igénybe egy szolgáltatást vagy vásárolsz egy olyan landing oldalon, ahol úgymond kiismered magad, ahol már „otthonosan mozogsz”!
– Ne feledkezz el a felhasználók kényelmes böngészésének biztosításáról sem! Fontos ügyelned a landing oldalad betöltődési sebességére, illetve arra is, hogy az mobilbarát legyen. A mai trendeket figyelembe véve ezek rendkívül hangsúlyosak. A userek nem érnek rá hosszasan keresgetni vagy olvasgatni, emellett minimalizálják az asztali PC-k használatát, nem utolsósorban pedig könnyen
kiikszelhetnek egy landing oldalt kizárólag azért, mert az nehezen töltődik be.
– Érdemes itt is A/B tesztelned, ahogyan például az Ads-hirdetéseknél is szokás. Nem tudhatod ugyanis, hogy a követőidnek mi fog jobban tetszeni, vagy melyik lesz az a landing page, ami több konverziót hoz. Értelemszerűen az A/B tesztes oldalakból később leállíthatod azt, ami kevésbé, vagy uramobocsá’ egyáltalán nem vált be (igen, ez gyakran előfordul).
Bőségesen tudnánk még arról cikkezni, hogy mikre érdemes odafigyelned a landing oldalaid optimalizálása közben, de ez vállalkozásonként eltérő lehet. Azonban ha a felsorolásban leírtak szerint cselekszel (nem muszáj pontosan ugyanúgy, de erősen javasolt), akkor nagy gond nem lehet. Az első landing page-ed készítésnél talán még nehézségekbe ütközöl, a sokadiknál már rutinszerűvé válnak a feladatok.