Ahhoz, hogy a hirdetéseid igazán hatékonyan működjenek, fontos, hogy a mérési statisztikákat biztosító követőkód (kódok) megfelelően legyenek elhelyezve a weboldalban. Egyrészt így tudjuk megfelelően nyomon követni a hirdetési költségek pontos megtérülését, másrészt az adatok felhasználásával hatékonyabb kampánystratégiát lehet kidolgozni. Szolgáltatóként pedig te magad is pontosabb képet kaphatsz arról, mely szolgáltatásaidat hogyan érdemes kiemelt kampányidőszakokban és azokon kívül működtetni. Webshop tulajdonosként pedig a termékcsoportokra specializált marketing megoldásokhoz kapsz jelentős segítséget.

Követőkód a weboldaladban – így kösd be a helyes mérésekhez
A követőkód bekötése lényegében egyszerű feladat, azonban ha nem vagy járatos a működésükben, érdemes mind az analitikai szoftverek, mind a bekötés folyamatát szakértőkre bízni.

Mi az a követőkód?

A követőkód a különböző analitikai szoftverek által biztosított kódrészlet, amely bizonyos események és folyamatok lefutását figyeli a weboldalon. Így megismerhetővé válik, hogy

  • honnan érkeznek a látogatók a weboldalra
  • milyen utat tesznek meg ott (hány aloldalt látogatnak meg)
  • mennyi idő alatt döntenek a vásárlás mellett vagy épp hagyják el a boltot vásárlás nélkül
  • mely marketing eszközök működnek (pl. rákattint-e egy felugró ablakra vagy kosárba tesz-e egy upsell terméket a pénztárnál – azaz vásárol-e többet a tervezettnél, ha számára hasznos az ajánlat)?
  • használ-e bizonyos vásárlást segítő eszközöket (pl. termékösszehasonlító)
  • kér-e árajánlatot?

Az analitikai szoftverek a mérési lehetőségek végtelen kombinációját kínálják, ezért fontos, hogy a KPI-okhoz mérten megfelelően legyenek felállítva az egyedi mérési célok.

Ma már a legtöbb esetben a Google Tag Manager kódjának beillesztésével a teljes mérési folyamat koordinálható. Így ha webfejlesztővel végeztetjük a weboldal kezelését, elegendő egyszer kérni a kód elhelyezését.

A követőkód bekötése a weboldalba

A követőkódok hőskorában a kódsorok egyenként sorakoztak a <head> sor alatt, ma már ennél jóval egyszerűbb megoldásokkal is találkozhatunk.

Bérelhető felületek (Shoprenter, Shopify, UNAS stb.)

Az előre fejlesztett weboldal és webshop rendszerek szinte mindegyike biztosít a saját CMS felületén követőkód-beillesztési lehetőséget. Ide egész egyszerűen be kell másoljuk a mérési rendszer által adott kódot és percek alatt kész is a varázslat. Innentől már csak a megfelelő mérési pontokat kell beállítanunk, amelyeket konverzióként szeretnénk számolni.

Egyedi fejlesztésű weboldalak (pl. WordPress)

Az egyedi fejlesztésű oldalak esetében két lehetőségünk van:
vagy a jó öreg <head> alá beillesztést végeztetjük el a fejlesztővel, vagy pedig (WordPress esetén) beépülő modulokkal, azaz pluginokkal végezzük el az összekötést.

Az alábbi pluginok használatával biztos lehetsz abban, hogy a követőkód megfelelő módon kerül be a weboldaladba:

  • Site Kit by Google – A Google hivatalos modulja az összekötésekhez, amely lehetőséget ad arra, hogy az oldalba ne csak a Google Tag Manager és az Analytics kódja kerüljön be, de az Adsense, a Page Speed Insights és a Search Console információit is használhassuk.
  • GTM4WP: A Google Tag Manager magyar fejlesztésű összekötő modulja
  • Google listing and Ads: A Google Merchant Center és Woocommerce webáruház összekötését könnyíti meg, a termékszortiment külön termékfeed elkészítése nélkül kerül ki a Google Shopping kínálatába.
  • Facebook for WooCommerce – Webshop tulajdonosok számára a Facebook hivatalos modulja, ami elsősorban akkor hasznos, ha fizikai termékeket árusító Facebook boltunk is van.

A követőkód lehetséges hibái

Általában elegendő egyszer beilleszteni a követőkódokat, azonban érdemes rendszeresen ellenőrizni, hogy megfelelően kapjuk-e vissza a méréseket. Minden általunk beállított konverziót mér-e? Nem mér-e duplán azért, mert véletlen két helyről kapja meg ugyanazt az információt?

Emellett a weboldal fejlesztésénél kell figyeljünk arra, ha másik CMS rendszerbe vagy webcímre költözünk, akkor biztosítsuk a követőkód működésének folytonosságát.

Összefoglalás

A követőkód bekötése lényegében egyszerű feladat, azonban ha nem vagy járatos a működésükben, érdemes mind az analitikai szoftverek, mind a bekötés folyamatát szakértőkre bízni.

Mi a PPC Online ügyfelek számára minden esetben elvégezzük a szükséges fiókok létrehozását és konfigurációját, ha még nem készült el vagy új fiókot szeretne az ügyfelünk. Kész fiókok esetében pedig ellenőrizzük, hogy minden mérés megfelelően van-e beállítva és korrigáljuk az esetleges hiányosságokat, hogy minden kampány teljesítménye az első perctől követhető és optimalizálható legyen.