Az idei év egyik újítása, hogy az eddigieknél részletesebb konverziós műveleteket tudunk a jövőben beállítani a Google Ads felületén. Nézzük mit is jelent ez pontosan és mit nyerünk vele!

google ads konverziós műveletek beállítása

A konverziók nyomon követésére eddig az alábbi kategóriák közül lehetett választani:

  • Vásárlás
  • Ügyfélszerzés
  • Oldalmegjelenítés
  • Feliratkozás
  • Egyéb

A Google az eddigi kategóriákat módosította, és kiegészítette új műveletekkel. A jövőben az üzleti céltól függően az alábbi kategóriák állnak rendelkezésre:

  1. Értékesítés:
    • Vásárlás
    • Hozzáadás a kosárhoz
    • Fizetés megkezdése
    • Feliratkozás
  2. Lead gyűjtés:
    • Űrlapjának beküldése
    • Időpontfoglalás
    • Feliratkozás
    • Ajánlatkérés
    • Útvonaltervezés
    • Kimenő kattintás
    • Kapcsolat
  3. További kategóriák:
    • Oldalmegtekintés
    • Egyéb

Miben segítenek az új konverziós műveletek?

Az újításnak köszönhetően sokkal részletesebb adatokat kaphatunk a konverziókról, legfőképp a mikro konverziókról. Ezáltal még több információ fog rendelkezésre állni a kampányok optimalizálásához.  

Ha szakmai körökben nem is, de a kezdő, vagy laikus fiókkezelők esetében, akik nem gyakorlott Google Analytics felhasználók, nagy segítség lesz. A Google Ads kampányjelentéssel elérhetik ezeket a részletes adatokat, anélkül, hogy más webhely-statisztikai eszközt igénybe kellene venniük. 

Mit kell tenned, hogy használhasd?

Minden fiókban elérhetők már az új kategóriák. A Google ajánlást tesz minden eddig használt konverziós művelethez és Neked lehetőséged van ezek ellenőrzésére, szükség esetén a módosítására. Október 15.-ig van módod felülvizsgálni a rendszer ajánlását, ezután automatikusan alkalmazásra kerül.

Igazából most vállat vonva, egyszerűen tudomásul is vehetnéd, hogy megint egy újítás, automatikusan át is állítja a rendszer a konverziós műveleteket, így nincs is semmi dolgod. Viszont mindenképp az javasoljuk, hogy ellenőrizd a Google javasolt kategóriáit. Ne hagyd kontroll nélkül módosulni, mert könnyen a teljesítmény rovására mehet, ha nem megfelelő konverziós műveletek kerülnek automatikusan beállításra.