Az idei év egyik újítása, hogy az eddigieknél részletesebb konverziós műveleteket tudunk a jövőben beállítani a Google Ads felületén. Nézzük mit is jelent ez pontosan és mit nyerünk vele!
A konverziók nyomon követésére eddig az alábbi kategóriák közül lehetett választani:
- Vásárlás
- Ügyfélszerzés
- Oldalmegjelenítés
- Feliratkozás
- Egyéb
A Google az eddigi kategóriákat módosította, és kiegészítette új műveletekkel. A jövőben az üzleti céltól függően az alábbi kategóriák állnak rendelkezésre:
- Értékesítés:
- Vásárlás
- Hozzáadás a kosárhoz
- Fizetés megkezdése
- Feliratkozás
- Lead gyűjtés:
- Űrlapjának beküldése
- Időpontfoglalás
- Feliratkozás
- Ajánlatkérés
- Útvonaltervezés
- Kimenő kattintás
- Kapcsolat
- További kategóriák:
- Oldalmegtekintés
- Egyéb
Miben segítenek az új konverziós műveletek?
Az újításnak köszönhetően sokkal részletesebb adatokat kaphatunk a konverziókról, legfőképp a mikro konverziókról. Ezáltal még több információ fog rendelkezésre állni a kampányok optimalizálásához.
Ha szakmai körökben nem is, de a kezdő, vagy laikus fiókkezelők esetében, akik nem gyakorlott Google Analytics felhasználók, nagy segítség lesz. A Google Ads kampányjelentéssel elérhetik ezeket a részletes adatokat, anélkül, hogy más webhely-statisztikai eszközt igénybe kellene venniük.
Mit kell tenned, hogy használhasd?
Minden fiókban elérhetők már az új kategóriák. A Google ajánlást tesz minden eddig használt konverziós művelethez és Neked lehetőséged van ezek ellenőrzésére, szükség esetén a módosítására. Október 15.-ig van módod felülvizsgálni a rendszer ajánlását, ezután automatikusan alkalmazásra kerül.
Igazából most vállat vonva, egyszerűen tudomásul is vehetnéd, hogy megint egy újítás, automatikusan át is állítja a rendszer a konverziós műveleteket, így nincs is semmi dolgod. Viszont mindenképp az javasoljuk, hogy ellenőrizd a Google javasolt kategóriáit. Ne hagyd kontroll nélkül módosulni, mert könnyen a teljesítmény rovására mehet, ha nem megfelelő konverziós műveletek kerülnek automatikusan beállításra.