Előző cikkeinkben már megírtuk, hogy az iOS 14.5 frissítés miatt érvénybe lépő korlátozások kapcsán milyen szükséges feladatok előtt állnak a Facebook hirdetési funkcióit használók.
Ezeket a feladatokat alább ismét összeszedjük, és az adott tennivalók elvégzéséhez szükséges leírásokat is belinkeljük:
- Facebook Business Manager létrehozása
- Tartomány-vizsgálat
- Facebook esemény konfigurálás (Erről szól jelen cikkünk)
A Facebook hivatalos leírását a Facebook Súgóban olvashatod el!
Miért szükséges a Facebook esemény konfigurálása?
Az Apple iOS14.5 frissítéssel az Apple bevezet egy új adatvédelmi megoldást, melynek hatására a mérés megoldások működése jelentősen korlátozódik.
A jövőben maximum 8 konverziós esemény átadására lesz lehetőség egy fődomainről. A nyolc darabos limit nem csak a Facebook pixel eseményeire, de az egyénileg létrehozott eseményekre is vonatkozik!
Ha egy weboldal több aldomaint is használ, pl: webshop.pelda.hu, és/vagy szolgaltatasok.pelda.hu, akkor is a 8 darabos limit érvényesül.
Az esemény prioritás beállítása
Figyelem! Ezen feladat végrehajtását csak abban az esetben végezheted el, ha már elvégezted a tartomány-vizsgálatot!
Mielőtt rátérnénk, hogy hol is hajthatod végre a 8 db esemény kiválasztását, illetve hogyan állíthatod be a prioritási sorrendet fontos, hogy megértsd ez utóbbi lényegét!
Prioritási sorrend:
A jövőben könnyen előfordulhat, fogy felhasználói döntés alapján nem érkezik be minden információ a Facebookhoz az eseményekkel kapcsolatosan. Elképzelhető, hogy mindössze egyetlen ilyen eseményről kap adatot a rendszer. Arról az egy eseményről, amelyet top prioritásúnak állítottál be.
A legmagasabb prioritást annak az eseménynek kell kapnia, amely alapján a legjobb eredményeket érik el a konverzió-optimalizált hirdetéseid. Ez sok esetben a vásárlás, tehát gyakran a prioritási sorrend csúcsa a Vásárlás > majd ezt követi a kosárba helyezés, és így tovább…
Azonban, ha jobb eredményeket érnek el a kosárba helyezés alapján optimalizált hirdetéseid, vélhetően a stratégiádat jobban szolgálja, ha ez az esemény szerepel a prioritási lista élén! Gondold át alaposan!
Prioritás és Facebook esemény beállítása:
- Látogass el a business.facebook.com-ra. (Amennyiben még nincs létrehozva a Business Managered / vállalkozáskezelő fiókod, kezdj azzal!)
- Kattints a bal alsó sarokban a fogaskerék ikonra – Vállalkozás beállításai.
- Nyisd ki az Adatforrások szekciót a bal oldalsó menüsávban.
- Kattints a Képpontok lehetőségre, majd válaszd ki a megfelelő képpontodat.
- A jobb felső sarokban kattints a „Megnyitás az Eseménykezelőben” feliratú gombra.
- A grafikon alatt a „Képpont/Konverziós API” mellett lévő „Összesített eseménymérés” lapfülre kattints, majd a „Webes események konfigurálása” gombra.
- Válaszd ki a már hitelesített domain tartományodat. => Események kezelése.
- A jobb szélen található Esemény hozzáadása gomb segítségével hozzáadhatod a szükséges mennyiségű eseményt, és priorotási sorrendben a legnagyobb értékűvel kezdve haladhatsz a kevésbé fontos események irányába.
Mi történik az események beállítását követően?
- A napokban aktiválja az Apple az iOS frissítést, így hamarosan életbe lép az új rendszer, miszerint 72 órára leállnak a konverzió alapon optimalizált hirdetéseid az átállítást követően. Minden ismételt módosítás után ez meg fog történni, így fontos, hogy elsőre hibátlanul kivitelezd a priorizálást!
- Amíg az átállás nem megy végbe, még nem kell számolnod ezzel az idővel, így használd ki ezt a pár nap haladékot!
- A jövőben azzal is számolni kell, hogy az adatok beérkeztére akár 48 órát is várni kell, így a statisztikák értelmezésekor, illetve az optimalizálások sűrűségének meghatározásakor is figyelembe kell ezt venned.
A közeljövőben várhatóan sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni a Konverziós API használatára is a pontosabb mérések érdekében!
Konverziók API: A webes eseményeket és paramétereket API használatával közvetlenül a kiszolgálóról továbbíthatod.
facebook.com