Kinek ajánlott a Facebook Business Manager regisztráció?
Ha fél évvel ezelőtt megkérdeztél volna egy Facebook hirdetési szakértőt, hogy számodra szükséges e a Facebook Business Manager regisztráció, csak akkor mondott volna igent, ha webáruházat szerettél volna hirdetni, ugyanis a termékkatalógus hirdetéshez szükséges termék feedet ide kell feltölteni. E nélkül nem lett volna megoldható ez a típusú hirdetés.
Most már a szolgáltatóknak is szükséges létrehoznia ahhoz, hogy a lehető legegyszerűbben végig mehessenek a „tartomány-ellenőrzési” folyamatokon.
Jelen cikkünkben a regisztráció folyamatát nézzük meg. Következő cikkünkben pedig a tartomány-ellenőrzésről olvashatsz.
Facebook Business Manager regisztráció lépésről-lépésre
- Jelentkezz be abba a Facebook profilba, mellyel a hirdetési fiókodat, illetve a Facebook oldaladat regisztráltad, és amelyhez a Business Managert szeretnéd létrehozni.
- Keresd fel a https://business.facebook.com/ oldalt.
- Amennyiben a Facebook Business Suite oldalra jutottál, javaslom, hogy válts normál Business Manager fiókra. Ennek módja;
- A bal alsó sarokban kattints a „Visszajelzés küldése” menüpontra.
- Váltás a Vállalkozáskezelőre (ez a Business Manager másik neve)
- Erősítsd meg a váltási szándékod, majd add meg a rendszer kérdésére az átváltásod okát.
(Bármit bekattinthatsz, a szöveges magyarázat helyére pedig írhatsz egy pontot is…) - Ha nem a Business Suite verzión kezdtél, akkor innen folytasd a lépéseket:
- Kattints a Fiók létrehozására, és töltsd ki értelemszerűen az adatokat.
Egy vállalkozáshoz egy Facebook Business Manager regisztráció ajánlott. Ha több oldal, és több hirdetési fiók is tartozik a vállalkozáshoz, azok mind ide csatolandóak be! - Ezzel létrejön a vállalkozáskezelő fiókod.
Oldal és hirdetési fiók becsatolása a Facebook Business Manager-be
Most, hogy létrejött a vállalkozáskezelőd, be kell csatolni a Facebook oldaladat, és hirdetési fiókodat.
Amennyiben valamelyikből több is van, mindegyikkel ezeket a lépéseket hajtsd végre:
- A vállalkozáskezelőben – a bal alsó sarokban – kattints a fogaskerék ikonra (Vállalkozás beállításai).
- Bal oldalt a Fiókok szekcióban kattints az Oldalak menüpontra
- Kattints a Hozzáadás lehetőségre.
- Először az Oldal megadása opcióra lesz szükséged. Ezzel a Business Managered tulajdonába kerül a becsatolt Facebook oldal. A többi oldalnál már elegendő hozzáférést kérned.
- A keresőbe írd be a Facebook oldalad nevét, vagy ha nehezen találod meg, másold be az oldal URL címét.
- A hirdetési fiók becsatolásához a bal oldali menüben ezúttal az Oldalak helyett kattints a Hirdetési fiókok menüpontra, majd add hozzá a hirdetési fiókodat, az oldaladhoz hasonló módon.
- A hirdetési fiókod azonosítóját számtalan módon megtalálhatod, de az egyik legegyszerűbb mód, ha megnyitod az alábbi oldalt, majd megvárod, amíg betölt teljesen az oldal, és kimásolod az ACT= rész utáni számsort. (Ez a a fiókod azonosítója.)
https://www.facebook.com/adsmanager/
[Az URL így fog kinézni, ha betölt az oldal:
https://www.facebook.com/adsmanager/manage/campaigns?act=12345678910111213]
Ha ezzel is megvagy, végeztél a Facebook Business Manager regisztráció összes lépésével.
Ezt követi a tartomány-ellenőrzés.