külföldi esettanulmány

Ügyfélprofil:

Egy egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalkozás, korábban már hirdetett az egyik külföldi piacon, de az alacsony eredmények miatt a piacról való kivonulást fontolgatta. Az együttműködésünk előtt a külföldi kampány gyenge minőségű érdeklődők érkeztek és a hirdetések nem térültek meg.

Kihívás:
Az ügyfél meginogva, de nyitottan adott még egy esélyt ennek a piacnak – feltételezve, hogy talán nem a piac, hanem a korábban alkalmazott stratégia volt a probléma. A cél az volt, hogy új kampányokkal bebizonyítsuk: megfelelő megközelítéssel ez a piac igenis működőképes lehet.

Megoldásunk: Stratégiai újratervezés, többcsatornás kampány

1. Facebook lead hirdetések űrlappal
Többféle üzenetet és kreatívot teszteltünk, hogy megtaláljuk azt a hangnemet és vizuális világot, amely a leginkább rezonál a célközönséggel. Az érdeklődők közvetlenül Facebookon tudták megadni az adataikat, így gyors és akadálymentes konverziós folyamatot biztosítottunk.

2. Facebook forgalmi kampány landing oldalra
Párhuzamosan olyan hirdetéseket is futtattunk, amelyek a céloldalra terelték a látogatókat – itt egy részletesebb szolgáltatásbemutatás után történhetett a konverzió. Ezzel lehetőséget adtunk a komolyabb érdeklődők edukálására és döntésének megerősítésére.

3. Google kampányok: Kereső és Performance Max
Google-ön keresőhirdetésekkel céloztuk az aktív szándékkal kereső felhasználókat, míg a Performance Max kampányokkal szélesebb, multicsatornás megjelenést biztosítottunk – mindezt az elérhető legmodernebb automatizálási lehetőségekkel támogatva.

Eredmények: Vissza a növekedési pályára

A kampányok futtatása után már néhány héten belül látható volt a változás:

  • Elkezdtek érkezni a leadek
  • Javult a konverziós arány
  • Csökkent az ügyfélszerzési költség
  • A piac visszanyerte korábbi forgalmát, amit a romlás előtt tapasztalt

Az ügyfél most újra bizakodva tekint erre a piacra és a növekedés egy új szakaszába léphet.

Konklúzió

Nem mindig a piaccal van a probléma, sokszor csak a stratégia szorul frissítésre. Egy jól célzott, tesztelésekre és optimalizálásra épülő többcsatornás kampány új életet lehelhet akár egy veszteségesnek hitt területbe is.