Úgy tűnik, a marketingtölcsér fogalma szerencsére egyre inkább ismert a vállalkozók körében. A digitális marketingtölcsér lépésről-lépésre mutatja be, hogyan tudjuk mi, mint cég megszerezni és megtartani az ügyfeleket a keresőmarketing segítségével. Ezt a témát boncolgatjuk most bejegyzésünkben. 

A tölcsér részei a következők: 

some-alt
  • köztudatba kerülni
  • felfedező szakasz
  • a meggondolás
  • koverziók (ajánlat, vásárlás)
  • hűség vagy búcsú
  • megtartás

Az első lépés a legnehezebb. Az emberek tudatába, szeme elé kerülni, hogy felkeltsük az érdeklődésüket a SEO-n vagy a különböző reklámokon keresztül (Ads, Facebook, Instagram, stb.). Erre természetesen többféle módszer is létezik: bedobhatunk úgynevezett csalikat, sőt ajándékokkal is magunkhoz csalogathatjuk jövőbeni ügyfeleinket. Ha sikerült felhívni a figyelmet, akkor már jó az irány, de ez közel sem az út vége. 

A felfedező szakaszban az a dolgunk, hogy érdekesek maradjunk, de közben pont annyira titokzatosak, hogy továbbra is érdeklődjenek szolgáltatásunk/termékeink iránt. Ehhez szorosan kapcsolódik a meggondolás, hiszen ebben az etapban még nem döntöttek a userek, hogy valóban a mi cégünket választják-e. Meg kell győznünk őket arról, hogy szolgáltatásunkkal vagy éppen termékeinkkel megoldást nyújtunk az éppen aktuális problémáikra. Pl.: webshopunkban kontaktlencséket, folyadékokat és tartókat kínálunk. Fontos, hogy termékeink megismertetése közben meggyőzzük célcsoportunkat arról, ha a mi termékeinket választják, javíthatnak az életminőségükön/a kontaktlencse nem akadályozza majd őket sportolás közben, stb.

A koverzió nyilván az ajánlatkérésre és a vásárlásra vonatkozik. Ebben a szakaszban dől el, hogy kik azok a felhasználók, akik mellettünk döntenek. Őket a későbbiekben majd könnyebben elérhetjük, és visszatérő vásárlókká tehetjük. Reményeink szerint ajánlják majd a cégünket másoknak is.

772x595

A hűség vagy búcsú szakaszban dől el, hogy hűségessé válnak-e a felhasználók vagy sem. Nem könyvelhetjük el, hogy aki már egyszer minket választott, az következőleg is így tesz. Törekedni kell arra, hogy elköteleződjenek mellettünk. A felhasználók szeretik, ha foglalkoznak velük, így jó pontot szerezhetünk náluk azzal, ha például folyamatossá tesszük a kommunikációt (hírlevél, chat ablak, stb.). Ehhez szorosan kapcsolódik a megtartás szakasz is, melyben fontos, hogy jelezzük az ügyfeleknek, mi különbek vagyunk versenytársainknál, és minőségi szolgáltatásokat, termékeket nyújtunk. Így nagyobb az esélye, hogy a közeljövőben is mi jutunk majd eszükbe (maradva a fenti példánál), ha kontaktlencsére, folyadékra vagy tartóra lesz szükségük.

Összefoglalva érdemes a régi iskola módszereit is alkalmazunk, hiszen a javunkra válhat. Jól felépített stratégiával ugyanis nemcsak a megfelelő közönséget érhetjük el, hanem újabb konvertálókra is szert tehetünk.

Ha segítségedre lehetünk az értékesítési folyamat felépítésében, fordulj hozzánk elérhetőségeink valamelyikén!