Biztosan te is találkoztál már olyan felugró ablakkal (popuppal), ami idegesítően úszott be éppen arra a weboldalra, ahol információhoz szerettél volna jutni. Elsőre még nyugodtan kiikszelted, azonban a sokadik megjelenésre már minden türelmed elveszett és inkább elhagytad a honlapot. Ha érted miről beszélünk, akkor mindenképpen olvass tovább! Pláne, ha te is felugró ablakot szeretnél elhelyezni a weboldaladon.
Szögezzük le, hogy a felugró ablakkal alapjáraton semmi gond nincs. Mégis, ha túlzásokba esünk, használatukkal megzavarhatjuk a felhasználókat, a legrosszabb esetben pedig el is rettenhetjük őket attól, hogy a mi szolgáltatásunkat válasszák vagy nálunk vásároljanak.
Eddigi tapasztalataink alapján összegyűjtöttük a legfontosabbakat, amiket ha te is betartasz, valóban hasznos popup ablakokkal dolgozhatsz. Nézd meg tippjeinket!
Milyen a jó popup ablak?
- Megjelenik, de úgy, hogy a felhasználót nem zavarja a böngészésben vagy a vásárlásban. Tehát a user továbbra is eléri a tartalmat anélkül, hogy rákattintana a popupra vagy kiikszelné azt. Csak egyszer jelenik meg a weboldalon, nem jön fel újra és újra minden egyes aloldalra érkezéskor.
- Szerepel róla leírás a cookie-tájékoztatóban. Igen, vannak olyan userek, akik ezt is elolvassák. De a Google biztosan figyelembe veszi az ott szereplő információkat, szóval mindenképpen írj róla néhány gondolatot!
- Nem jelenik meg azonnal, ahogyan a felhasználó a weboldalra érkezik. Hagyjuk egy kicsit őt nézelődni, és csak azután ugorjon fel a reklámablak, ha az olvasó (reményünk szerint a jövőbeni ügyfél) elegendő információhoz jutott.
- A kevesebb több elvénél maradva, ne használj egyszerre több különböző felugró ablakot! Amellett, hogy ez kétségbeesett megoldásnak tűnhet, meg is zavarja, de akár el is kedvtelenítheti a felhasználót. Inkább csak egy-egy akcióra hívd fel popup ablakkal a figyelmet. Pl.: 30%-os őszi leárazás webshopunkban! Rendelj tőlünk országos házhoz szállítással!
- És talán mellékesnek tűnik, mégis kiemelten fontos: ügyelj a helyes és egyszerű megfogalmazásra a popup ablakban! Nem kell túlzásokba esni, de azért a helyesírás és a stilisztika itt is nagyon fontos.
A megfelelő időben felugró, és a megfelelő információkat tartalmazó popup segítségedre lehet a profitnövelésben. Csak fogadd meg a tanácsunkat, és bánj okosan vele!