Akár induló vállalkozásod van, akár régebb óta működő céged felfuttatását tervezed, a Google Ads hirdetésekkel nem lőhetsz mellé. A szöveges és képi hirdetéseknek köszönhetően viszonylag rövid idő alatt eljuttathatod a fontosabb üzeneteidet a célközönségednek, és ha igazán jól csinálod, ezekből konverziók is születhetnek (szolgáltatás igénybevétele/vásárlás).

Ha úgy érzed, túl sokat áldoztál már erre eredmény nélkül, akkor könnyen előfordulhat, hogy a kampányaid összeállítása közben te is elkövetted azokat a tipikus hibákat, amik az időd mellett a pénzedet is rabolják. Tudd meg blogcikkünkből, hogy mik ezek, és alkalmazz pontosabb, valóban hatékony hirdetéseket! Ha megfogadod a tanácsainkat, nemcsak több bankó maradhat a kezedben, de jobb elérésre is számíthatsz.

602x496

Lássunk 5 tipikus hibát!

Az érkezési oldalak hanyagolása

Kezdjük mindjárt egy példával! Díszpárnákat forgalmazol, és éppen egy akciós kampány elindítását tervezed. Érdemes az olcsóbb termékeknek rögtön egy külön kategóriát létrehoznod a weboldaladon: nemcsak azért, hogy minden akciós holmi egy helyen legyen, hanem azért is, hogy az érdeklődők csak azokkal a cikkekkel találkozzanak, amikre a kedvezmény vonatkozik.

Miért fontos ez? Elsősorban azért, mert a vásárlóid biztosan nem fogják több száz termék közül kikeresni azokat, amik akciósak, másodsorban pedig azért, mert így valóban hiteles lehetsz a számukra. Nem érzik majd úgy a hirdetésedre történő kattintás után, hogy egy újabb „átverés” áldozatai lettek: ha a hirdetéseid világosak, akkor a landing oldalaid is legyenek olyanok!

Kizárt, hogy kizárózz?

A keresési szokásokat és kifejezéseket is figyelembe véve rögtön láthatod, hogy ezer meg egy dologra megjelenhetnek a hirdetéseid. Nem mindegy azonban, hogy a cégednek ez mennyibe kerül.

Maradjunk az eredeti példánál! Ha kizárólag díszpárnákat árulsz, semmi értelme annak, hogy megjelenj olyan kifejezésekre is, mint például a párna tartó vagy a párna varrás ár. Bár szorosan kapcsolódik mindkét kifejezés a termékeidhez, felesleges pénzkidobás ilyen szavakra is megjelenned, ha nem árulsz párnatartót vagy vállalsz varrást. Ilyen és ehhez hasonló esetekre találták ki a kizáró kulcsszavakat, melyek segítségével könnyedén megadhatod azokat a kapcsolódó kifejezéseket, szinonimákat, amikre NE jelenjenek meg a hirdetéseid. Alkalmazd őket, és spórolj akár több tízezer forintot havonta!

Sok-sok-sok-sok kulcsszó

Nem igaz az, hogy minél több kulcsszóval dolgozol, annál jobb eredményekre számíthatsz. Inkább koncentrálj azok minőségére és pontosságára, nem utolsósorban relevanciájára! A kevesebb néha több elve itt is jól működik: először kezd kicsiben, és csak a közeli változatokkal próbálkozz, majd bővítsd a kulcsszólistát, ha szükséges! De mi alapján döntsd el, hogy mi a jó és a mi a rossz? A havi kimutatások ebben a segítségedre lehetnek. Folyamatosan ellenőrizd, hogyan teljesítettek a kulcsszavaid, a kampányaid, hogy ezek tudatában módosíthass a stratégián! A számok nem hazudnak.

Hol is vagyok?

Mindegy, hogy szolgáltatásra hirdetsz vagy webshopon keresztül adnád el a termékeidet, nagy hangsúlyt kell fektetned a földrajzi célzásra. Közel sem biztos, hogy érdemes Magyarország teljes területére vonatkozóan megjelenned, pláne, ha nem nyújtod országos szinten a szolgáltatást, vagy csak 1-2 megyében vállalsz kiszállítást. A földrajzi célzásnál pontosan megadhatod a hirdetési területet: szűkíthetsz országra, megyére, sőt városra, városrészre is. Így garantált, hogy csak azokhoz az emberekhez jutnak el a hirdetéseid, akik valóban relevánsak a cégednek.

Mindegy, hogy mit mutatnak a számok

Mindenki ragaszkodik az elképzeléseihez, azonban egyszer eljön az a pont, amikor rugalmasnak kell lenni. Ilyen például az is, amikor szembetűnő, hogy egy-egy kulcsszó rosszul teljesít, ne adj’ isten egy teljes kampány dől dugába. Az „én gyerekem szindrómát” azonban érdemes gyorsan elengedni. Hidd el, a sok munka meghozza a gyümölcsét: csak engedd el a rosszul teljesítő dolgokat, és nyúlj inkább olyan megoldásokhoz, amik sikert ígérnek!

Ahány szegmens, annyi Ads-hirdetés

Ha odafigyelsz a felsoroltakra, máris közelebb kerülhetsz a kitűzött céljaidhoz. Jobban teljesítő, releváns kampányokkal dolgozhatsz, ezáltal pedig több vásárlóra és bevételre számíthatsz.

De fogadj el tőlünk még egy tanácsot: semmit ne vegyél készpénznek! A Google Ads rendszere számos lehetőséget kínál, melyek kiaknázása nem egyszerű feladat. A kampányok és a hirdetések komplexek, éppen ezért akár hónapról hónapra eltérő eredményekkel találkozhatsz. Tehát figyelj, mérj, és ha szükséges, akkor változtass minél előbb!

Ha szeretnéd kipróbálni, hogy milyen az, amikor egy profi kezeli a Google Ads hirdetéseidet, fordulj hozzánk bizalommal!