A legtöbbünk vállán ott ül az ártatlan angyalka mellett a ravasz kisördög is, aki folyton azt suttogja a fülünkbe: keress rá a saját Ads-hirdetéseidre! Ellenőrizd, hogy futnak-e! Azonnal meg kell tudnod, hogy hányadik helyen hozza azokat a Google! Ismerősen csengenek neked is ezek a mondatok? Akkor jó helyen jársz. Olvasd tovább cikkünket!

Megértjük, ha benned is megfogalmazódott már, hogy rákeresel a saját kulcsszavaidra, urambocsá rá is kattintasz a hirdetéseidre. Ezeknek azonban súlyos következményei lehetnek, melyek közül párat most összegyűjtöttünk. Görgess lejjebb, és garantáljuk, hogy mire a blogbejegyzés végére érsz, megfogadod magadnak: többé ilyet nem teszel.

some-alt

Nem csináltam semmit, mégis növekedtek a költségeim

Ahogyan azt már mondtuk, teljesen természetes, hogy hajt a kíváncsiság a hirdetéseidet illetően. És nyilván a konkurensek munkái is érdekelnek: mivel apellálnak, milyen kulcsszavakat használnak, mikkel csalogatják az érdeklődőket, stb. Arról azonban ne feledkezz meg, hogy a Google mindent (is) figyel: tehát minél többször keresel rá a saját kulcsszavaidra, majd nem kattintasz a hirdetéseidre, romlani kezd az átkattintási arányod, ugyanis a megjelenítések számát növeled, míg az átkattintásokét nem. A rosszabb átkattintási arány rontja a minőségi mutatót, az alacsonyabb minőségi mutató pedig növekvő kattintási díjakhoz vezet.

Az a bizonyos nulla forinthoz közeli állapot

Még az előző ponthoz kapcsolódva: azzal, hogy rákeresel a saját kulcsszavaidra, növelheted a hirdetési költségeidet, továbbá pedig, ha rá is kattintasz a saját hirdetéseidre, azok után az Ads-rendszerében is kőkeményen fizetned kell. Hiába vagy te a hirdető, a kattintás az bizony kattintás — a Google e tekintetben nem válogat! Szóval mielőtt még kimerítenéd a saját költségkeretedet, vagy ne adj’ isten lenulláznád a bankszámládat, gondold át jól, hogy valóban rá akarsz-e kattintani a saját hirdetésedre! Szerintünk inkább hagyd meg ezt a lehetőséget a konvertáló felhasználóknak: hadd vegyék ők igénybe a szolgáltatásodat vagy vásároljanak a webshopod felületén!

A hirdetéseim tegnap még megjelentek, ma meg egyáltalán nem találom őket

A Google számára kiemelten fontos, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználók/érdeklődők számára. Elég, ha többször rákeresel a saját kulcsszavaidra (de nem kattintasz, és nincs konverziós sem), a keresőóriás a cselekedeted hiányát úgy értelmezi majd, hogy számodra „nem elég jók” az adott hirdetések (nem relevánsak), így többször nem jeleníti meg azokat neked, vagy csak a lap alján, vagy a találati lista 2.-3. oldalán.

Összefoglalva: ha rákeresel a saját kulcsszavaidra és a hirdetéseidre, a következők történhetnek: 

  • növekszik a kattintásonkénti költséged
  • drágább lesz a teljes kampányod
  • téves adatokat kapsz a statisztikában
  • nehezebbé válik a fiókod optimalizálása

De ne csüggedj, mert tudunk egy egyszerű és költségmentes megoldást mutatni arra vonatkozóan, hogyan ellenőrizd a hirdetéseidet anélkül, hogy az imént felsoroltak közül bármelyik is bekövetkezne! Mutatjuk!

A megmentőd ez lesz: hirdetés-előnézeti eszköz

A saját Ads-fiókodba lépve könnyedén elérheted ezt az eszközt, ha az Eszközök ikonra kattintasz. Ott keresd meg a hirdetés-előnézet és diagnosztikai pontot a felsorolásban, klikkelj, és máris adatok tömkelege fog megjelenni előtted! Itt már csak ki kell mazsolázgatnod, ami számodra lényeges lehet:

  • milyen kulcsszavakra jelentél meg a találati listán: fel kell-e venned pontosabb vagy más jellegű kulcsszavak, szinonimákat, esetleg kapcsolódó kifejezéseket a kulcsszólistádra. 
  • milyen hirdetéseket hoz a Google a kulcsszavaidra: ha te magad nem kattintanál a hirdetésedre, mert nem elég meggyőző, el kell gondolkoznod, hogy újakat írj.
  • milyen eszközökön, és hogyan jelentél meg: Ha a megjelenő hirdetés furcsán mutat a különböző eszközökön, akkor is el kell gondolkoznod a hirdetések frissítésén.

Teljesen megváltozott a véleményed a témában igaz? Ha továbbra is az a célod (és mi lenne más), hogy a lehető legalacsonyabb költés mellett a lehető legmagasabb árbevételhez juss, akkor kizárólag a hirdetés-előnézeti eszközt alkalmazd a kulcsszavaid és hirdetéseid ellenőrzésére! Ne guglizz rá az Ads-hirdetéseidre, főleg ne kattintsd le őket, mert ezekkel csak magadnak ártasz!

Ha bizonytalan vagy a fiókod optimalizálását illetően, akkor bátran fordulj Ads-szakértőinkhez! A kéréseidnek és az elképzeléseidnek megfelelően kihozzák a kampányaidból a maximumot.