Azon túl, hogy a weboldalunk tartalmát saját kényünk-kedvünk szerint alakítjuk ki, több dologra is oda kell figyelnünk az írás során. Fontos, hogy a szövegek egyediek, érdekesek legyenek, és megszólítsák a felhasználókat is. Nem utolsósorban pedig azt is szem előtt kell tartanunk, hogy a Google által felállított szempontoknak is megfeleljenek. Nincs könnyű dolgunk, az biztos. De ki lehet alakítani úgy a tartalmakat, hogy azok „mindenkinek” megfeleljenek. Mutatjuk, hogyan!
Feleljünk meg önmagunknak!
Azt, hogy mi szerepel a saját weboldalunkon, természetesen tőlünk függ. Mi döntjük el, hogy a szöveg magázó lesz-e vagy tegező, mi határozzuk meg annak terjedelmét, és még a stílust is. Teljes mértékben tükrözni fogja a személyiségünket.
Feleljünk meg a felhasználóknak!
Ha pontosan ismerjük már a célcsoportunkat, az emberek igényeit, elképzeléseit és vágyait, könnyedén hozzájuk illeszthetjük a tartalmakat. Ez kulcsfontosságú, hiszen csak úgy tudunk hatni az érzéseikre: hogy a mi szolgáltatásunkat vegyék igénybe, vagy nálunk vásároljanak.
Feleljünk meg a keresőóriásnak!
Ez lesz a leghosszabb és legbonyolultabb folyamat mindközül. Nyilván az a cél, hogy minél előrébb kerüljünk a találati listán. Megfelelő kontenttel és keresőoptimalizálással ez lehetséges, de csak bizonyos kritériumoknak megfelelve. Ezt bővebben kifejtjük.
Először is érdemes egy alapos kulcsszókutatást és konkurencialemzést tartanunk, hogy felmérhessük a terepet. Az így kinyert adatokból pontosabb képet kaphatunk arról, hogy szövegeinkben milyen arányban szerepeltessük az adott szegmensre jellemző kulcsszavakat, illetve megfigyelhetjük azt is, hogy versenytársaink hogyan dolgoznak, náluk mik a bevált módszerek.
Jó, ha minél több kulcsszavas címet, alcímet szerepeltetünk a tartalmakban. Nemcsak a Google, de a felhasználók szempontjából is fontos, hogy valós képet kapjanak arról, mivel foglalkozunk, mire nyújt a cégünk vagy a termékünk megoldást.
Mellékesnek tűnhet, mégsem az: a tagolás. Ha belegondolunk, az emberek manapság keveset olvasnak (nincs idejük), vagy egyszerűen csak annyi információval találkoznak naponta, hogy azok legnagyobb részét már nem képesek befogadni. Éppen ezért tagolt, könnyedén értelmezhető, a szemnek kényelmes tartalmakat használjunk!
Sokáig lehetne még sorolni, hogyan érdemes tartalmakat gyártani. De a legegyszerűbb, ha a szövegírást egy szövegíróra, a megírt tartalmak kezelését pedig egy SEO-szakemberre bízzuk. Ha ők összedolgoznak, biztosak lehetünk abban, hogy mind nekünk, mind a felhasználóknak és a Google-nek is megfelelő tartalmak szerepelnek majd a weboldalunkon.