Google Shopping kampányról röviden
2019 nyarán az Európai Uniós nehézségek ellenére is elérhetővé vált Magyarországon is a Google Shopping. Ez egy fordulópont volt a Google hirdetéseinek kapcsán kis hazánk vállalkozói számára.
A Google Shopping kampány segítségével a Google keresőjében jeleníthetünk meg képes hirdetéseket azoknak a felhasználóknak, akik éppen aktívan keresést hajtanak végre az adott termékek kapcsán.

A Google Shopping kampány megjelenítési helyei
Ezzel a kampánytípussal az organikus és fizetett szöveges keresési találatok felett, illetve mellett jeleníthetjük meg hirdetéseinket.
Ez nagy előnyt biztosít a hirdetéseket futtató e-kereskedőknek, hiszen garantáltan feljebb tudnak megjelenni, mint ahol az ingyenes találatok helyezkednek el, de a hirdetők között is előnnyel indulnak, mert az organikus találatok felett helyet foglaló négy hirdetési pozíciót is megelőzi.
Miért ilyen fontos a pozíció? Azért, mert a kereséseket követő kattintások jelentős részét elviszik a legfelsőbb találatok, mégpedig nagyjából a pozíciónak megegyező sorrendben és mennyiségben. Minél feljebb található egy hirdetés, annyival többet tud elvinni az összes lehetséges kattintásból.
Kinek ajánlott a Google Shopping kampány?
A Shopping kampányok tesztelése, alkalmazása majdnem minden webáruháznak ajánlott. A következő pontban olvashatsz arról, hogy milyen esetben nem használhatod kereskedőként a rendszert.
Az általunk kezelt webshopok jelentős részénél kiváló eredménnyel üzemelnek ezek a kampányok, azonban érdemes a Google Shoppingon túl más kampánytípusokat is futtatni.
A kivételek
Azok a vállalkozások nem tudják alkalmazni ezeket a hirdetéseket, akiknek nincs raktárkészletük, ugyanis csakis olyan termékek hirdethetőek ilyen módon, amelyekből a raktáradban is találni.
Amennyiben a vállalkozásod ugyan feltűnteti a szükséges termék adatokat a weboldalán, azonban nem webshopként üzemel, azaz nincs online értékesítés, számodra nem használható a rendszer. A Google csakis online kereskedőknek tartja fenn a lehetőséget.
Emennyiben e-bookokat, termékkulcsokat, kuponokat értékesítesz, a jelenlegi szabályozás alapján más hirdetéstípust kell alkalmaznod, ez a formátum nem alkalmazható.
Egyetlen szolgáltatás sem használhat Shopping hirdetéseket, mert a szolgáltatások nem felelnek meg a Google szigorú előírásainak ezen kampánytípus esetében. – Természetesen a szolgáltatóknak sem kell elkeseredni, hiszen rengeteg hirdetési lehetőséget biztosít a Google számukra is.
A Google Shopping kampány előnye
- Képpel és árral együtt találkozik a felhasználó a hirdetéseddel, így a kattintás előtt fel tudja mérni, hogy megfelelő e számára a te ajánlatod. Ennek eredményeként ugyan alacsonyabb az átkattintási arány, mint a normál kampányok esetében, de a vásárlásonkénti költség ennek hála általában jóval alacsonyabb.
- Az úgynevezett Intelligens shopping kampányok futtatásával megjeleníthetsz dinamikus remarketing elvén működő hirdetéseket a Google display partnereinek oldalán. TEHÁT; megszólíthatsz olyanokat, akik már jártak az adott terméket kínáló aloldalon.
- Megjeleníthetsz védjegyes szavakat a hirdetésekben, ugyanis a termék neve jellemzően tartalmazza a márka megnevezést, így ezen nem fut le a szigorú ellenőrzés.

Mi kell a Shopping futtatásához?
A kampány futtatásához – az olyan alapokon túl, mint a Google hirdetési fiók, vagy a hirdetésekre szánt költségkeret – szükség lesz egy Google Merchant Center fiókra, illetve egy termék adatbázisra, azaz egy termék feedre. A Merchant Centerbe lehet betölteni az előre meghatározott oszlopokból álló termék adatbázist. Ez tartalmazza a termék nevét, leírását, árát, linkjét, a készlet információkat, illetve magát a termékfotó elérési URL-jét is. Ebből állítja össze a Google a megjelenő hirdetéseket.
Ezekre figyelj oda;
- Mindig aktualizált termék feedet táplálj be a Merchant Centerbe, ellenkező esetben a termékeid elutasításra kerülnek. Fontos, hogy a rendszeredben is mindig friss információk álljanak rendelkezésre. Ha a weboldalon és a feedben eltérés találgató, az elutasítás már-már garantált.
- A feedet nagy gondossággal és 100%-osan a Google elvárásai szerint kell összeállítani, mert csak a tökéletes formátumban fogja elfogadni.
- Azokkal a termékeidet hirdesd, melyekkel versenyképes vagy az ár területén. A felhasználók nagyon könnyen összevethetik más forgalmazók áraival a Tiédet, így, ha túl drága vagy, nem tőled fognak vásárolni.
- A nem kötelező de ajánlott oszlopokat is igyekezz kitölteni, így növelheted az esélyét/arányát a hirdetéseid megjelenítésének!