Google Shopping kampányról röviden

2019 nyarán az Európai Uniós nehézségek ellenére is elérhetővé vált Magyarországon is a Google Shopping. Ez egy fordulópont volt a Google hirdetéseinek kapcsán kis hazánk vállalkozói számára.

A Google Shopping kampány segítségével a Google keresőjében jeleníthetünk meg képes hirdetéseket azoknak a felhasználóknak, akik éppen aktívan keresést hajtanak végre az adott termékek kapcsán.

 

 

A Google Shopping kampány megjelenítési helyei

Ezzel a kampánytípussal az organikus és fizetett szöveges keresési találatok felett, illetve mellett jeleníthetjük meg hirdetéseinket.

Ez nagy előnyt biztosít a hirdetéseket futtató e-kereskedőknek, hiszen garantáltan feljebb tudnak megjelenni, mint ahol az ingyenes találatok helyezkednek el, de a hirdetők között is előnnyel indulnak, mert az organikus találatok felett helyet foglaló négy hirdetési pozíciót is megelőzi.

Miért ilyen fontos a pozíció? Azért, mert a kereséseket követő kattintások jelentős részét elviszik a legfelsőbb találatok, mégpedig nagyjából a pozíciónak megegyező sorrendben és mennyiségben. Minél feljebb található egy hirdetés, annyival többet tud elvinni az összes lehetséges kattintásból.

 

Kinek ajánlott a Google Shopping kampány?

A Shopping kampányok tesztelése, alkalmazása majdnem minden webáruháznak ajánlott. A következő pontban olvashatsz arról, hogy milyen esetben nem használhatod kereskedőként a rendszert.

Az általunk kezelt webshopok jelentős részénél kiváló eredménnyel üzemelnek ezek a kampányok, azonban érdemes a Google Shoppingon túl más kampánytípusokat is futtatni.

 

A kivételek

Azok a vállalkozások nem tudják alkalmazni ezeket a hirdetéseket, akiknek nincs raktárkészletük, ugyanis csakis olyan termékek hirdethetőek ilyen módon, amelyekből a raktáradban is találni.

Amennyiben a vállalkozásod ugyan feltűnteti a szükséges termék adatokat a weboldalán, azonban nem webshopként üzemel, azaz nincs online értékesítés, számodra nem használható a rendszer. A Google csakis online kereskedőknek tartja fenn a lehetőséget.

Emennyiben e-bookokat, termékkulcsokat, kuponokat értékesítesz, a jelenlegi szabályozás alapján más hirdetéstípust kell alkalmaznod, ez a formátum nem alkalmazható.

Egyetlen szolgáltatás sem használhat Shopping hirdetéseket, mert a szolgáltatások nem felelnek meg a Google szigorú előírásainak ezen kampánytípus esetében. – Természetesen a szolgáltatóknak sem kell elkeseredni, hiszen rengeteg hirdetési lehetőséget biztosít a Google számukra is.

A Google Shopping kampány előnye

 

  • Képpel és árral együtt találkozik a felhasználó a hirdetéseddel, így a kattintás előtt fel tudja mérni, hogy megfelelő e számára a te ajánlatod. Ennek eredményeként ugyan alacsonyabb az átkattintási arány, mint a normál kampányok esetében, de a vásárlásonkénti költség ennek hála általában jóval alacsonyabb.
  • Az úgynevezett Intelligens shopping kampányok futtatásával megjeleníthetsz dinamikus remarketing elvén működő hirdetéseket a Google display partnereinek oldalán. TEHÁT; megszólíthatsz olyanokat, akik már jártak az adott terméket kínáló aloldalon.
  • Megjeleníthetsz védjegyes szavakat a hirdetésekben, ugyanis a termék neve jellemzően tartalmazza a márka megnevezést, így ezen nem fut le a szigorú ellenőrzés.

 

 

Mi kell a Shopping futtatásához?

A kampány futtatásához – az olyan alapokon túl, mint a Google hirdetési fiók, vagy a hirdetésekre szánt költségkeret – szükség lesz egy Google Merchant Center fiókra, illetve egy termék adatbázisra, azaz egy termék feedre. A Merchant Centerbe lehet betölteni az előre meghatározott oszlopokból álló termék adatbázist. Ez tartalmazza a termék nevét, leírását, árát, linkjét, a készlet információkat, illetve magát a termékfotó elérési URL-jét is. Ebből állítja össze a Google a megjelenő hirdetéseket.

 

Ezekre figyelj oda;

 

  • Mindig aktualizált termék feedet táplálj be a Merchant Centerbe, ellenkező esetben a termékeid elutasításra kerülnek. Fontos, hogy a rendszeredben is mindig friss információk álljanak rendelkezésre. Ha a weboldalon és a feedben eltérés találgató, az elutasítás már-már garantált.
  • A feedet nagy gondossággal és 100%-osan a Google elvárásai szerint kell összeállítani, mert csak a tökéletes formátumban fogja elfogadni.
  • Azokkal a termékeidet hirdesd, melyekkel versenyképes vagy az ár területén. A felhasználók nagyon könnyen összevethetik más forgalmazók áraival a Tiédet, így, ha túl drága vagy, nem tőled fognak vásárolni.
  • A nem kötelező de ajánlott oszlopokat is igyekezz kitölteni, így növelheted az esélyét/arányát a hirdetéseid megjelenítésének!

 

 

Bővebben is érdekel? Olvass a blogon!

performance-max
Google Ads Google Shopping

Performance Max kampány: mikor érdemes használni és mikor nem?

A Performance Max kampány (röviden PMax) az utóbbi évek egyik legnagyobb változása a Google Ads rendszerében. Teljesen automatizált, minden hirdetési csatornát lefed (Search, Display, YouTube, Gmail, Discover) és szinte az összes kontrollt átadja a Google-nek. De vajon tényleg megéri használni? Milyen helyzetekben jobb egy klasszikus Search vagy Shopping kampány? Ebben a cikkben összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat és tapasztalatainkat a PMax kampányokról – kinek való, mikor érdemes bevetni ...
termékfeed generálás
Google Ads Google Shopping

Google Shopping termékfeed összeállítása: Hogy csináld, hogy ne hibázz?

Amit már biztosan tudsz, hogy a Shopping kampányok alapja a termékfeed. A Google ez alapján fogja tudni megjeleníteni a hirdetéseidet, vagy épp úgy dönteni, hogy elutasítja azokat. Igazából ezen áll vagy bukik a sikered. Ezért ne sajnálj időt szánni az összeállítására, a kampányaid teljesítményükkel meg fogják hálálni. Az alábbi cikkünkben megtalálod a legfontosabb tudnivalókat a feed elkészítéséhez, és tippekkel segítjük a gyakori hibák elkerülését. Termékfeed generálási lehetőségek A webshopod...
ecommerce-1705786_1280
Google Ads Google Shopping

Google Shopping hirdetések – Beállítási útmutató

Korábbi cikkünkben elméleti szinten már foglalkoztunk a Google Shoppinggal, most a beállításához adunk útmutatást és a webshopra vonatkozó kritériumokat is végig vesszük. A technikai feladatok mellett az sem hátrány, ha némi stratégiát is beleviszünk, mert ezek együttesen fognak hozzájárulni a sikerhez. Nézzük, mik ezek a feladatok! Webshop kritériumok Mielőtt hozzákezdenél a Shopping kampány beállításának, vegyük sorra mit vár el a Google a webshopodtól. Ezek hiányában a rendszer letiltja a hir...
google-shopping
Google Ads Google Shopping

Google Shopping – Ahol a termék a fókusz, nem a kulcsszó

Idén ünnepelte 1 éves hazai célpiacú megjelenését a Google Shopping, felbolygatva ezzel az online marketing világot. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, sok e-kereskedő időben lépett, viszont többségében még mindig kivárnak. Zömében azért, mert nem látják át mi is ez, hogyan működik, és hogy fogjanak hozzá. Ha Te is a bizonytalanok táborát erősíted, olvasd el cikkünket, amiben igyekszünk megválaszolni a kérdéseidet és megmutatni hogyan használd.    Először egy kis elméletet Ami ...

Melyik szolgáltatásunkon keresztül érhető el ez a kampánytípus?

Google Ads hirdetéskezelés