
Sok cég hirtelen csap bele a lecsóba: hirdetni kezdenek Facebookon, mert „ezt most kötelező, mindenki ezt csinálja”, de valójában fogalmuk sincs, hogy mire költik el a pénzüket. A kattintások jönnek, gyűlnek a lájkok, de az egyik leglényegesebb kérdésre nem tudnak válaszolni:
„Hozott bármit is ez a kampány?”
Itt jön képbe a Facebook Pixel – vagy magyarul – a Facebook képpont.
Mi az a Facebook Pixel, és miért van erre szükség?
Egyszerűen fogalmazva: a Facebook Pixel egy kis kódrészlet, amit a weboldaladba illesztenek be. Ez a kód aztán képes nyomon követni, hogy a Facebook hirdetésekből érkező látogatók mit csinálnak a weboldaladon.
És miért lehet ez fontos?
Azért, mert nem a lájkokból lesz a bevételed, hanem abból, ha valaki vásárol, kér egy ajánlatot vagy feliratkozik a hírleveledre. Ezeket viszont csak akkor látod, ha a pixelt is használod.
A Facebook hirdetés önmagában kevés, kell a mérés is
Lehet, hogy rendszeresen hirdetsz, de az is lehet, hogy még csak most tervezed elkezdeni. Egy dolog biztos: a Facebook pixel nélkül “vakon költesz”.
A hirdetéskezelő ugan megmutatja, hány ember kattintott, hány megosztás és reakció érkezett, de nem fogod látni, hogy ki az, aki vásárolt, kosárba helyezett egy terméket, vagy épp hagyta el a kosarat fizetés előtt.
Hogyan működik a Facebook Pixel?
A képpont alapvetően két részből áll:
- Base code: ezt minden oldaladba beilleszted, ez követi, hogy melyik látogató melyik oldalt nézte meg.
- Standard eventek: Ezek segítségével pontosan nyomon tudod követni, milyen konkrét tevékenységek történtek az oldalon – például vásárlás, regisztráció, fájlletöltés stb.
Ha ezeket jól állítod be, akkor nem csak azt látod majd, hogy például tegnap 300 ember járt a honlapodon, hanem azt is, hogy közülük 23-an kosárba helyeztek egy terméket és 12-en vásároltak is.
Hol találod és hogyan telepíted?
Fontos tisztázni, hogy egy hirdetési fiókhoz csak egyetlen Facebook Pixel tartozhat. Tehát ha több weboldalad van, akkor vagy külön fiókot hozol létre az összes weboldalhoz, vagy ugyanazt a pixelt használod több oldalhoz és a fiókon belül szűrhetsz a különböző oldalakra.
A képpontot a Facebook Hirdetéskezelőben a „Képpontok” menüpont alatt, a “képpont létrehozása” gombbal tudod létrehozni.
A Facebook pixel telepítésénél több járható út is létezik, manuálisan is elvégezhető vagy WordPress oldal esetében egy egyszerű plugin használatával is megoldható.
A konverziókövetés: amitől valóban értelmet nyernek a hirdetéseid
Egy Facebook hirdetés nem varázspálca, de ha jól van felépítve és tudod, hogy mi történik a kattintások után, akkor már az első hónapban látható eredményeket hozhat.
Az események (eventek) beállítása után például azt is tudni fogod, hogy:
- kik raktak terméket a kosárba, de nem vásároltak,
- kik kattintottak a hivatkozásra, de nem töltötték ki az ajánlatkérést,
- kik vásároltak és mekkora összegben.
Ez pedig a remarketing hirdetéseid alapja lehet a későbbiekben.
Csinálj belőlük célközönséget és hirdess újra nekik
Miután bejöttek az első adatok, az igazi munka csak ezután kezdődik. A pixel segítségével szuper célközönségeket tudsz készíteni:
- Kosárelhagyók – akik nem fejezték be a vásárlást
- Vásárlók – akiknél már bizonyítottál
- Magas vásárlási értékkel rendelkezők – akik jelentős összegben vásároltak nálad
Már csak egy ütős ajánlat hiányzik és újra elérheted ezt a célcsoportot, hatékonyabban és kedvezőbb költséggel.
Ellenőrizd is, hogy működik!
A Facebook Pixel Helper (Chrome-bővítmény) egy pillanat alatt megmondja, hogy aktív-e a képpont, és helyesen fut-e az események követése.
Ez egy kulcsfontosságú lépés – ha kihagyod, a mérés könnyen pontatlanná válhat.
Összefoglalás: a Facebook Pixel a hirdetéseid alapja
Hirdetsz Facebookon? Akkor itt az ideje, hogy profin csináld.
A Facebook Pixel nem extra funkció, hanem az alapja annak, hogy tudd, jó helyre megy-e a hirdetési költséged. Ez az eszköz segít abban, hogy célzottabban, olcsóbban és hatékonyabban hirdess – adatvezérelten, nem vaktában.
Ne indíts kampányt mérés nélkül! A sikeres marketing az adatokkal kezdődik – és ezt a Facebook Pixel biztosítja. Kérj konzultációt, ha szeretnél jól felépített, adatvezérelt kampányokat!