Google hirdetésről röviden
A Google hirdetések kapcsán amire a legtöbb érdeklődő gondol, az nem más, mint maga a Google Ads keresési hálózati kampánya. Ilyenkor a Google találati listáján tudjuk megjeleníteni hirdetéseinket azoknak, akik éppen keresést hajtanak végre. Valójában a Google hirdetési rendszere sokkal több „szimpla” keresési kampányoknál.
A keresőn túl a Google Ads segítségével jeleníthetünk meg képes hirdetéseket a több tízezer display hálózati partner oldalán, vagy videós hirdetéseket a YouTube-on. Számtalan értékesítési és brand építési lehetőséget nyújt ez a hirdetési platform.
A Google keresési kampány hirdetés megjelenítési helyei
A keresési kampányokkal a Google felületén, az organikus, azaz ingyenes találatok felett és alatt jeleníthetünk meg hirdetéseket. A felső sávban maximum négy, az alsó sávban maximum három, azaz összesen hét hirdetési pozíció érhető el.
Egy hirdető domain egyszerre csak egy pozícióban jeleníthet meg hirdetéseket.
A hirdetési pozíció a hirdetések minőségétől, és a kattintási ajánlatoktól, azaz a versenytársak kattintásokért ajánlott licitharcától függ. Alapvetően nem az a kerül a lehető legjobb pozícióba, aki sokat hajlandó fizetni egy kattintásért, hanem az, aki relatíve jó minőségi mutatóval, azaz a Google szerint releváns célzással és hirdetéssel, és viszonylag magas kattintási licit ajánlattal rendelkezik.
A fentebbi okból kifolyólag különböző területek különböző kulcsszavai rendkívül eltérő kattintási árakkal rendelkezik. Egyes piacokon a 20 Ft körüli kattintás a jellemző, de szélsőséges esetekben 5-800 Ft is lehet. Szerencsére a szélsőséges esetek valóban ritkán fordulnak elő. Jellemzően 50-75 Ft az átlag. A hirdető csakis akkor fizet, ha rákattintanak a hirdetésére. A megjelenítésért nem.
Kinek ajánlott a Google keresési kampány?
Google keresési kampány gyakorlatilag minden vállalkozás számára ajánlatos lehet, amennyiben közvetlen ajánlatkérés vagy értékesítés a cél. Brand építésre korlátozottan használható. Erre a célra inkább a Google display kampányai alkalmazhatóak.
Amennyiben a vállalkozásod szolgáltatásait vagy termékeit gyakran keresik a felhasználók a Google szolgáltatását használva, javasoljuk, hogy vágj bele mihamarabb, mert rendkívül jól célozható kampánytípusról van szó, így nagyon hatékonyan, megtérülő módon futtatható.
A kivételek
Azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, melyet nem, vagy még nem keresnek a felhasználók, nincs túl sok értelme ezen a platformon hirdetni. Ez esetban más marketing eszközt, vagy más kampánytípust ajánlanánk.
Ilyen probléma jellemzően az új típusú szolgáltatásoknál/termékeknél lép fel. Pl: Amíg a Segway eszközöket nem ismerték túl sokan, nagyon kevés keresés irányult ezekre a szavakra, így kár is lett volna „segway” szóra hirdetni a keresőben. Mostanra természetesen ez megváltozott, mert tudják az emberek, hogy mire kell keresni, ha ezt a terméket szeretnék megvásárolni.
A Google keresési hirdetések előnye
A Googlekeresési kampányok futtatásánál a legnagyobb előny az, hogy a felhasználókat aktív keresési fázisban érhetjük el. Ilyenkor a felhasználók meglévő problématudattal rendelkeznek, és a problémára keresik a megoldást, melyet a Te terméked vagy szolgáltatásod jelent számukra.
Ha LG hűtőszekrényt árulsz, milyen hatékonyabb módot tudsz elképzelni annál, mint hogy az „lg hűtőszekrény vásárlás” vagy az „lg hűtőszekrény akció” keresési kifejezésekre jeleníted meg a hirdetésedet.
Mi kell a keresési kampányok futtatásához?
Google Ads fiók létrehozásán és a hirdetési keret biztosításán túl egy hozzáértő kezelőre (persze ez lehetsz Te is, amennyiben kellő szakmai felkészültséggel rendelkezel) lesz szükséged. Ezen kívül semmi nem szükségeltetik hozzá.
Ezekre figyelj oda;
Fontos, hogy a kampányokat csakis abban az esetben futtasd, ha a konverziókövetések* megfelelően beállításra kerültek. Ellenkező esetben nem mérhető a kampányok megtérülése, és az optimalizálást is nagyban megnehezíti, ellehetetleníti.
(*Konverziókövetés: célteljesülés mérés, azaz akkor beszélhetünk konverzióról, ha az érdeklődő a vállalkozásod számára hasznos eseményt hajt végre. A webáruházaknál ez jellemzően a vásárlás, szolgáltatásoknál pedig az ajánlatkérések megtörténte.)
Érdekel még több információ a Google hirdetésekről? Olvass tovább a blogunkban!
Google Ads: Mindent a remarketingről
Követőkód a weboldaladban – így kösd be a helyes mérésekhez
Kattintások az Adsben — avagy nem minden click ér, ami ér
Mely szolgáltatásunk igénybevételével érheted el ezt a kampánytípust?
Google Ads hirdetéskezelési szolgáltatásunk tartalmazza a Google hirdetési rendszerének összes lehetőségét, tehát azon keresztül minden számodra hatékony kampánytípust alkalmazunk!