Google hirdetésről röviden

A Google hirdetések kapcsán amire a legtöbb érdeklődő gondol, az nem más, mint maga a Google Ads keresési hálózati kampánya. Ilyenkor a Google találati listáján tudjuk megjeleníteni hirdetéseinket azoknak, akik éppen keresést hajtanak végre. Valójában a Google hirdetési rendszere sokkal több „szimpla” keresési kampányoknál.

A keresőn túl a Google Ads segítségével jeleníthetünk meg képes hirdetéseket a több tízezer display hálózati partner oldalán, vagy videós hirdetéseket a YouTube-on. Számtalan értékesítési és brand építési lehetőséget nyújt ez a hirdetési platform.

Google keresési kampány

A Google keresési kampány hirdetés megjelenítési helyei

A keresési kampányokkal a Google felületén, az organikus, azaz ingyenes találatok felett és alatt jeleníthetünk meg hirdetéseket. A felső sávban maximum négy, az alsó sávban maximum három, azaz összesen hét hirdetési pozíció érhető el.

Egy hirdető domain egyszerre csak egy pozícióban jeleníthet meg hirdetéseket.

A hirdetési pozíció a hirdetések minőségétől, és a kattintási ajánlatoktól, azaz a versenytársak kattintásokért ajánlott licitharcától függ. Alapvetően nem az a kerül a lehető legjobb pozícióba, aki sokat hajlandó fizetni egy kattintásért, hanem az, aki relatíve jó minőségi mutatóval, azaz a Google szerint releváns célzással és hirdetéssel, és viszonylag magas kattintási licit ajánlattal rendelkezik.

A fentebbi okból kifolyólag különböző területek különböző kulcsszavai rendkívül eltérő kattintási árakkal rendelkezik. Egyes piacokon a 20 Ft körüli kattintás a jellemző, de szélsőséges esetekben 5-800 Ft is lehet. Szerencsére a szélsőséges esetek valóban ritkán fordulnak elő. Jellemzően 50-75 Ft az átlag. A hirdető csakis akkor fizet, ha rákattintanak a hirdetésére. A megjelenítésért nem.

Kinek ajánlott a Google keresési kampány?

Google keresési kampány gyakorlatilag minden vállalkozás számára ajánlatos lehet, amennyiben közvetlen ajánlatkérés vagy értékesítés a cél. Brand építésre korlátozottan használható. Erre a célra inkább a Google display kampányai alkalmazhatóak.

Amennyiben a vállalkozásod szolgáltatásait vagy termékeit gyakran keresik a felhasználók a Google szolgáltatását használva, javasoljuk, hogy vágj bele mihamarabb, mert rendkívül jól célozható kampánytípusról van szó, így nagyon hatékonyan, megtérülő módon futtatható.

A kivételek

Azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, melyet nem, vagy még nem keresnek a felhasználók, nincs túl sok értelme ezen a platformon hirdetni. Ez esetban más marketing eszközt, vagy más kampánytípust ajánlanánk.

Ilyen probléma jellemzően az új típusú szolgáltatásoknál/termékeknél lép fel. Pl: Amíg a Segway eszközöket nem ismerték túl sokan, nagyon kevés keresés irányult ezekre a szavakra, így kár is lett volna „segway” szóra hirdetni a keresőben. Mostanra természetesen ez megváltozott, mert tudják az emberek, hogy mire kell keresni, ha ezt a terméket szeretnék megvásárolni.

A Google keresési hirdetések előnye

A Googlekeresési kampányok futtatásánál a legnagyobb előny az, hogy a felhasználókat aktív keresési fázisban érhetjük el. Ilyenkor a felhasználók meglévő problématudattal rendelkeznek, és a problémára keresik a megoldást, melyet a Te terméked vagy szolgáltatásod jelent számukra.

Ha LG hűtőszekrényt árulsz, milyen hatékonyabb módot tudsz elképzelni annál, mint hogy az „lg hűtőszekrény vásárlás” vagy az „lg hűtőszekrény akció” keresési kifejezésekre jeleníted meg a hirdetésedet.

Mi kell a keresési kampányok futtatásához?

Google Ads fiók létrehozásán és a hirdetési keret biztosításán túl egy hozzáértő kezelőre (persze ez lehetsz Te is, amennyiben kellő szakmai felkészültséggel rendelkezel) lesz szükséged. Ezen kívül semmi nem szükségeltetik hozzá.

Ezekre figyelj oda;

Fontos, hogy a kampányokat csakis abban az esetben futtasd, ha a konverziókövetések* megfelelően beállításra kerültek. Ellenkező esetben nem mérhető a kampányok megtérülése, és az optimalizálást is nagyban megnehezíti, ellehetetleníti.

(*Konverziókövetés: célteljesülés mérés, azaz akkor beszélhetünk konverzióról, ha az érdeklődő a vállalkozásod számára hasznos eseményt hajt végre. A webáruházaknál ez jellemzően a vásárlás, szolgáltatásoknál pedig az ajánlatkérések megtörténte.)

Érdekel még több információ a Google hirdetésekről? Olvass tovább a blogunkban!

google-ads
Google Ads

Google Ads: Mindent a remarketingről

A Google Ads remarketing kampányai hatékony megoldást nyújtanak, hogy újra kapcsolatba lépj azokkal a látogatókkal, akik már jártak a weboldaladon, de nem hajtottak végre konverziót, például nem vásároltak vagy nem iratkoztak fel a hírleveledre. Ez a módszer lehetőséget ad arra, hogy növeld a konverziók számát, miközben erősíted a márkaismertségedet és javítod a kampányaid megtérülését. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan építhetsz hatékony remarketing kampányokat a Google Ads segítségével, hogy ...
Követőkód a weboldaladban – így kösd be a helyes mérésekhez
Google Ads Google Analytics Útmutatók

Követőkód a weboldaladban – így kösd be a helyes mérésekhez

Ahhoz, hogy a hirdetéseid igazán hatékonyan működjenek, fontos, hogy a mérési statisztikákat biztosító követőkód (kódok) megfelelően legyenek elhelyezve a weboldalban. Egyrészt így tudjuk megfelelően nyomon követni a hirdetési költségek pontos megtérülését, másrészt az adatok felhasználásával hatékonyabb kampánystratégiát lehet kidolgozni. Szolgáltatóként pedig te magad is pontosabb képet kaphatsz arról, mely szolgáltatásaidat hogyan érdemes kiemelt kampányidőszakokban és azokon kívül működtetni...
some-alt
Google Ads

Kattintások az Adsben — avagy nem minden click ér, ami ér

Akár most fognál bele a hirdetések futtatásába, akár régi Ads-motoros vagy, biztosan neked is megfordult már a fejedben, hogy mi történik akkor, ha a riválisaid lekattintgatják a hirdetéseidet. Ebben a cikkben erről a témáról informálódhatsz, és reméljük, hogy mire az egészet elolvasod, teljesen megnyugszol: erre bizony nagyon-nagyon csekély az esély!  A Google-nek természetesen a felesleges és az illetéktelen kattintgatások ellen is megvannak a maga óvintézkedései és bevált módszerei. Kiem...

Mely szolgáltatásunk igénybevételével érheted el ezt a kampánytípust?

Google Ads hirdetéskezelési szolgáltatásunk tartalmazza a Google hirdetési rendszerének összes lehetőségét, tehát azon keresztül minden számodra hatékony kampánytípust alkalmazunk!