Google Ads remerketingről röviden
A Google Ads hirdetési kampányait tekintve nem létezik olyan kampánytípus, hogy „Remarketing”, azonban még is külön kampányként kezelik a hirdetési szakértők. A remarketing valójában egy célzási mód, amely esetében a hirdetéseinket olyanokra célozzuk, akik jártak már a weboldalunkon. A cél az, hogy a hezitáló vásárlókat segítsük a döntésük meghozatalában, illetve a végső döntésnél ott legyünk a közelben.
A remarketing kampány megjelenítési helyei
A Google Ads-en belül a display kampányoknál hozhatjuk létre a klasszikus értelemben vett remarketing kampányt. Ennek értelmében a Google Display hálózati partnereinek oldalain jeleníthetünk meg hirdetéseket ezen célzási mód használatával. Ez azt jelenti, hogy a felhasználókat olyankor érhetjük el, amikor ők az általuk látogatott hírportálon, receptoldalon, vagy akár a YouTube-on nézelődnek.
Kinek ajánlott remarketing kampány futtatása
Remarketing kampány indítását mindenkinek javasoljuk, gyakorlatilag iparágtól függetlenül. A hirdetők jelentős részének megtérülő hirdetési módot nyújt ez a célzási lehetőség.
Kinek nem érdemes remarketing kampányt futtatnia?
Azok a hirdetők, akik rendkívül alacsony hirdetési kerettel rendelkeznek, többnyire jobban járnak, ha az összeget a Google keresési hálózatán költik el. Ott várhatóan nagyobb konverziós arányt érhetnek el, így megtérülőbben tudnak majd hirdetést futtatni.
Ezen kívül azoknak a hirdetőknek nem érdemes ezt a lehetőséget használniuk, akiknek weboldala nem igazán látogatott. Számukra Önmagában ez a hirdetési típus biztosan nem lesz sikerre vezető. Ha más kampányokat, más eszközöket is bevetnek a látogatottság növelése érdekében, azaz lesz kellő forgalom az oldalon, már érdemes lehet belevágni!
Google Ads remarketing kampány használati lehetőségek
- Weboldal általános látogatói – Amikor az oldal megtekintőit különösebb szegmentáció nélkül célozzuk hirdetésekkel, valamilyen általánosabb információt szeretnénk átadni, például egy általános kedvezményt, vagy valamilyen időszakos ajánlatot.
Ezt a célcsoportot arra is használhatjuk, hogy a márkaismertségünket növeljük, kialakítsuk a márkatudatot. - Termékkategória látogatók – Konkrét termékkategóriák megtekintőinek jól célzottan tudunk megjeleníteni a kategóriához kapcsolódó ajánlatokat, ezzel ösztönözve őket a vásárlásra.
- Kosárelhagyók – Esetükben egyértelműen az a cél, hogy a kosárban hagyott terméket elvigyék a megrendelésig. Ezt ösztönözhetjük akár egy kisebb kedvezménykuponnal is, melyet hirdetésen keresztül juttatunk el hozzájuk.
- Vásárlók, megrendelők – Meglévő megrendelőket, szolgáltatás igénybe vevőket fontos, hogy megtartsunk hosszú távon. Erre is kiválóan alkalmas a remarketing célzás.
Bombázhatod cross-sell illetve up-sell ajánlataiddal is azokat, akik már vásároltak tőled valamit. Ez a marketing technika is kimagasló sikerek elérésére képes!
Bónusz – Remarketing hasonmás közönségek
A remarketing hasonló közönségek esetén a rendszerre bízzuk, hogy az egyes remarketing listánkon lévő felhasználókhoz nagyon hasonló érdeklődésű, korú, nemű közönséget állítson össze számunkra. Ez rendkívül hatékony célzási módot eredményez, hiszen nem vaktába lövöldözünk hirdetéseinkkel.
Ki ne szeretne olyan felhasználóknak hirdetni a termékeit, akikhez hasonló emberek sorakoznak a „megrendelők” remarketing listán.
Remarketing hirdetések előnyei
Ezzel a hirdetési típussal rendkívül jó konverziós-, vagy más néven célteljesülési arány érhető el. Tapasztalataink szerint a konverziónkénti költség nem sokkal magasabb, mint a relevánsan célzott keresési kampányok esetében.
Jól kombinált remarketing listákkal elérhető, hogy azokat a felhasználókat ne kövessük hirdetéseinkkel, akik már vásároltak, vagy éppen akkor kezdjünk nekik hirdetni, amikor fogyóban van az előzőleg megvásárolt készítmény, például: étrendkiegészítő vitaminok.
A remarketing hirdetések hátrányai
A remarketing hirdetések esetében az okozhat hátrányt, ha a weboldal látogatottsága alacsony. Ha szűk célcsoportra hirdetünk, hamar kiég a remarketing listánk. Mondjuk úgy, hogy hamar megcsömörlenek az ex-látogatóink. Ilyenkor olyan érzésük támad, mintha üldöznénk őket hirdetéseinkkel. Nagyon oda kell figyelni a lista fenntartására, illetve érdemes korlátozni a hirdetések megjelenítési gyakoriságát felhasználónként. Ha ezt megtesszük, hálásak lesznek a célcsoportunk tagjai.
Mindannyian találkoztunk már a „booking.com effektussal”, amikor a weboldal látogatását követően egyszerűen nem hagynak békén a hirdetések. Ránk tapadnak, és nem eresztenek. Na ezt az ellenérzést kiváltó élményt kell elkerülnünk.
Mi kell a remarketing kampányok futtatásához?
Természetesen itt is alap a Google Ads kampány megléte, de ezt mondanunk sem kell…
Ezen kívül szükség lesz egy Google Ads remarketing kód generálására, illetve annak weboldalon történő pontos elhelyezésére.
A remarketing listák használatához alapvető fontosságú, hogy a listára már a hirdetés megkezdése előtt felkerüljön minimum 100-120 látogató. E nélkül nem fog elindulni a hirdetés megjelenítés.
A remarketing kampány futtatásához szükségeltetik még hirdetési kreatív is. Ezt a kreatívot a felületen is össze lehet állítani képek, logók, illetve rövid szövegek feltöltésével, de tapasztalatunk szerint nagyon hatékony, ha egyedi, grafikussal elkészíttetett bannert használunk a hirdetésként.
Az alábbi pixel méretekben érdemes elkészíttetned a bannereidet úgy, hogy azok ne legyenek szöveggel túlzsúfolva, és a sarokban tartalmazzák a logódat vagy webcímedet.
- 120*600
- 160*600
- 300*250
- 336*280
- 468*60
- 728*90
Ezek a leggyakrabban megjelenített benner méretek, de ennél természetesen jóval több lehetőséged van – erre azonban nem érdemes időt vagy pénzt szánnod.
További információt a Google Ads hivatalos súgójában olvashatsz.
Mely szolgáltatásunkon keresztül tudod használni a Remarketing hirdetéseket?
Google Ads hirdetéskezelési szolgáltatásunk az összes Google hirdetési lehetőséget tartalmazza, beleértve a remarketing hirdetéseket is.