AJÁNDÉK 120 000 Ft-os hirdetési jóváírás új hirdetőknek! - Google hirdetéskezelés 75 000 Ft-tól!

Ha Google Ads szolgáltatásunk árainkra vagy kíváncsi, látogass el Google Ads hirdetéskezelési aloldalunkra!



Google hirdetés árakkal kapcsolatos cikkünk megírását 2020 decemberében kezdtük el [melyet azóta rendszeresen aktualizáltunk, aktualizálunk], így az gondoltuk, hogy tekintsünk előre, és beszéljünk arról, hogy mi várható a közeljövőben Google kattintási díjak kapcsán.

A cikk azt is bemutatja, hogy az ügynökségek és szabadúszók milyen Google Ads hirdetéskezelés árakat, pontosabban milyen árazási módokat alkalmaznak. Cikkünk ezen része természetesen kortalan, mindegy, hogy 2021-ben, 2022-ben, 2023-ban, vagy 2052-ben olvasod azt.

Google hirdetés árak

Google Ads kattintási árak várható alakulása

A Google Ads egy online hirdetési platform, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy megjelenjenek a Google keresési eredményeiben és más Google-féle hirdetési helyeken, mint például a YouTube vagy a Gmail. A Google Ads árak az általános keresőhirdetési piacon elterjedteknek számítanak, és általában a kattintások árát (CPC) és a megjelenések árát (CPM) alapján állapítják meg.

A Google Ads árakat általában a licitálás alapján állapítják meg. Amikor egy vállalkozás licitál egy keresési kifejezésre, a licit ára határozza meg, hogy a hirdetés milyen helyen fog megjelenni a keresési eredmények között. Minél magasabb a licit, annál előrébb fog megjelenni a hirdetés, de minél alacsonyabb a licit, annál hátrébb fog megjelenni. A licitálás azt is meghatározza, hogy mennyit kell fizetni a hirdetés kattintásokért. A licitálás általában az adott célközönség demográfiai adatai, a hirdetési hely és az adott időszak versenytényezőinek függvényében változik.

A Google Ads árakat általában a CPM (1000 megjelenés ára) és a CPC (egy kattintás ára) alapján állapítják meg. A CPM általában azt jelenti, hogy mennyit kell fizetni 1000 megjelenésért, míg a CPC azt jelenti, hogy mennyit kell fizetni egy kattintásért. A CPM árak általában alacsonyabbak, mint a CPC árak, mivel a CPM árakat a hirdetés megjelenéséért fizetik, míg a CPC árakat a hirdetés kattintásokért fizetik.

A Google Ads árakat a hirdetők általában a saját céljaik és költségvetésük alapján állapítják meg.

A hirdetői verseny hatása a Google hirdetési árakra

A PPC hirdetési rendszerek, mint amilyen a Google Ads (vagy éppen a Facebook Ads) is úgy működnek, hogy a hirdetőket minden egyes hirdetésmegjelenítés előtt egy-egy aukción megversenyeztetik. Az aukción – leegyszerűsítve – két fő tényező játszik szerepet.

Az, hogy mekkora ajánlatot teszel a hirdetés megjelenítésére, tehát mekkora a max. CPC ajánlatod, és az, hogy milyen a hirdetésed minősége a Google szemében. A két tényező szerint kialakul egy pontozási rangsor, ami a hirdetési pozíciókat, illetve a hirdetést megjelenítő hirdetőket határozza meg.

Egy példa:

A példa kedvéért legyen 10 hirdetőnk, akiknek eltérő a minőségi mutatója, és a kattintásokért ajánlott max. CPC-je is. Az alábbi táblázatban ezek a hirdetők lesznek feltűntetve;

Hirdető CPC ajánlat Minőségi mutató Szerzett pontszám Kapott pozíció
Hirdető 1 20 Ft 10 200 1
Hirdető 2 5 Ft 6 30 nem jelenik meg
Hirdető 3 10 Ft 4 40 nem jelenik meg
Hirdető 4 6 Ft 9 54 7
Hirdető 5 20 Ft 3 60 6
Hirdető 6 35 Ft 2 70 4
Hirdető 7 25 Ft 5 120 2
Hirdető 8 10 Ft 7 70 3
Hirdető 9 5 Ft 8 40 nem jelenik meg
Hirdető 10 8 Ft 8 64 5
Google hirdetés árak – Pozíciók alakulása

Mint a fentebbi eredménytáblából látható, nem azokat a hirdetők nyernek, akiknek a legnagyobb a CPC ajánlata, hanem azok, akiknek a magas ajánlatukon túl jó a minőségi mutatója is.

A Google, mint minden más cég a bevételéből él. A felhasználóknak pedig a releváns weboldalak közötti böngészésre van igénye, így az irreleváns megjelenítéseket nem fogják lekattintani.
A Google ezt pontosan tudja, így azokat a hirdetőket engedi előre, akiknél várhatóan magasabb lesz a kattintási mennyiség. Ahogy tartja a mondás; „A sűrű fillér jobb, mint a ritka forint!

Ha az 5. pozícióban megjelenő hirdető szeretne előrébb kerülni a Google találataiban hirdetési szempontból, akkor két dolgot tehet. Az egyik, hogy javítja a minőségi mutatóját, a másik pedig az, hogy növeli a kattintásokért ajánlott maximális CPC ajánlatát.

A konkurensektől érkező magasabb licit a megjelenésért küzdő összes hirdetőnél megmutatkozik, hiszen mindenki szeretné a pozícióját javítani, vagy megtartani. Ennek eredményeképp kénytelenek követni a növekedő CPC ajánlatok hullámát. Ennek a növekedésnek egy dolog szabhat határt;

A várható haszon

Amennyiben a várható haszon egy adott terméknél vagy szolgáltatásnál már nem tudja kitermelni a megrendelőnkénti, azaz konverziónkénti díjat, nem éri meg magasabb ajánlatokkal küzdeni, hiszen nem nyereség lesz a végeredmény, hanem veszteség.

Éppen ezért az olcsóbb termékeknél jelentősen alacsonyabb CPC ajánlatokra lehet számítani, míg a folyamatos szolgáltatásoknál, mint például a Google Ads hirdetéskezelés, sokkal inkább borítékolható, hogy egy-egy kattintás rendkívül drága lesz, hiszen a hosszútávú szolgáltatáson sokkal nagyobb haszon realizálható, ha például az éves bevételt nézzük.

Hogyan befolyásolta, és befolyásolja a Google hirdetés árakat a Covid-19?

A magyar piacra hat már 2020 márciusa óta történelem egy váratlan fordulata. Ez természetesen a hirdetési árakra is hatással van.

A vírus eredményeként sok hirdető került be a versenybe a webáruházak/termékek piacán. Sok webáruház sokkal intenzívebben hirdet, hogy az online vásárlásokra megnövekedett igényt náluk éljék ki a fogyasztók. Ennek értelmében a kattintási díjak növekedtek a legtöbb, terméket kínáló hirdető esetében. A webáruházat hirdetők körében, véleményem szerint a kattintási díjak nem eshetnek vissza a Covid-ot megelőző időkre, hiszen sok új hirdető új lehetőségekre talált a Google Ads „személyében”, és a fogyasztók egy része, aki eddig tartott az online vásárlástól, elveszített egy olyan gátat, amely visszatartotta őket az online rendeléstől.

A szolgáltató szektort pontosan ellenkező módon érintette ez a helyzet. Sokak bezártak, és sajnos rengetegen csődbementek. A szolgáltatásokat igénybe vevők igénye is csökkent a nem létszükségleteket lefedő szolgáltatások iránt. Ez a hirdetői verseny csökkenését eredményezi, tehát a CPC-k mérséklődésével járt. Ez a tendencia várhatóan a szigorítások után ismét megfordul, de valószínűleg csak lassú CPC drágulással kell számolni a közeljövőben.

Google Ads hirdetési árak kalkulációja

Amennyiben még nem kezdtél el hirdetni, és most töröd rajta a fejedet, biztosan szeretnéd tudni, hogy milyen Google hirdetés árak merülnek fel a hirdetések futtatása során. Azt, hogy megtudd mekkora költségkerettel kell számolnod, a Google kulcsszótervezőjével lehet kideríteni egy alapos kulcsszókutatást követően. A kulcsszótervező megmondja, hogy egy-egy szóra havonta átlagosan mekkora keresési mennyiség realizálódik, és azt is, hogy az adott kulcsszóra nagyjából mekkora CPC ajánlatokkal hirdetnek a jelenlegi konkurensek.

Ez alapján kiszámolható, hogy a hirdetéseidre kattintókért nagyjából mekkora összeget kell fizetned havonta. Az egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy a kulcsszótervezőt aktív hirdetők érik csak el.
Ennek áthidalására két alternatívát tudunk ajánlani:

  • Kérj tőlünk díjmentes költségkeret tervet, hogy megtudd mekkora összeget kellene a hirdetésekre szánnod. Ez esetben szakértő állítja össze a kulcsszólistádat is, így biztos lehetsz abban, hogy szakmailag megfelelő kulcsszavak alapján történik a kalkuláció.
  • A másik lehetőség, hogy egy tesztidőszakot futtatsz. Létrehozod a Google Ads fiókodat, igényelsz egy 15 000 Ft-os kupont, majd befizetsz 5 000 Ft-ot. Így 20 000 Ft költségkeret áll rendelkezésedre az első hirdetéseidhez, és a Google kulcsszótervezőjét is tudod majd használni.

/FRISSÍTÉS 2022 Január: Februártól megváltozik az ügynökségek által adható kuponok rendszere!
Jelentősen megemelkedik a hirdetési voucher értéke, és a figyelembe vehető költési időszak is! Mielőtt bármiféle kupont érvényesítenél a fiókodban, érdemes alaposabban körüljárni a témát, ugyanis könnyen előfordulhat, hogy jobban jársz, ha ügynökséghez fordulsz alapból, ahol egy nagy értékű kupont biztosíthatnak neked./

Amennyiben a saját utadon járva szeretnéd elvégezni a Google hirdetés árak kiszámítását, kövesd az alábbi lépéseket:

Google Ads árkalkuláció
  • Miután létrehoztad a fiókot, és megigényelted a kupont, lépj be Google Ads hirdetési fiókodba.
  • A jobb felső sarokban, a menüben kattints a villáskulcs ikonra.
  • A Tervező oszlopban kattints a Kulcsszótervező lehetőségre.
  • Amennyiben kulcsszavakat szeretnél keresni, tehát azt szeretnéd tudni, hogy a felhasználók hogy keresnek a termékeidre, szolgáltatásaidra, kattints az Új kulcsszavak keresése opcióra. Amennyiben már kész kulcsszólistával rendelkezel, válaszd a Keresési mennyiség és előrejelzések megtekintése lehetőségre, és add meg kulcsszavaidat (ez akár több 100 szó is lehet!).
  • Lekérdezés után szükség esetén felül módosíthatod a lekérdezés területét és nyelvét.
  • Ha mindezzel megvagy, a letöltés gombra kattintva válaszd a Terv előzménymutatói .csv linket. Azért nem az Előrejelzést javasoljuk, mert tapasztalataink szerint pontosabb statisztikákat kapunk az előzmények alapján.
  • A kapott táblázatban a következő oszlopokra lesz szükségünk:
    • Keyword (Kulcsszavak)
    • Avg. monthly searches (Átlagos havi keresési mennyiség)
    • Top of page bid (high range) (Ez lesz a várható kattintási díjunk)
  • A mögöttük levő oszlopba számold ki Excel függvények segítségével a várható kattintási mennyiséget (amennyiben az Avg. mounthly search oszlopban a számoknál a tizedes elválasztó egy pont, hogy számolni tudj vele, cseréld vesszőre); Szorozd meg 0,2-vel az átlagos havi keresési mennyiségek számát. Így 20%-os becsült átkattintási aránnyal kalkulálva az összes megjelenítést alapul véve kapunk egy értéket.
  • Ezt az értéket kell a következő oszlopba összeszoroznunk a várható kattintási díjjal. Így megkapjuk, hogy egy hónapra az adott kulcsszóra mekkora költéssel kell számolnunk.
  • Az utolsó két oszlop függvényeit végig visszük az összes kulcsszón, majd a végén az utolsó oszlopunk alján summázzuk a kulcsszavakra jutó költségeket. Ez adja meg a szükséges havi Google Ads díjat.

Google hirdetés árak ügynökségi díjazást tekintve

Mondhatnánk, hogy ahány ügynökség, annyi féle árazási modell, de ez nem teljesen igaz. Az ügynökségek többsége az alábbi logika mentén határozza meg az ügynökségi díjat, tehát azt az összeget, amennyiért létrehozza a kampányaidat, beállít minden kezdeti beállítást, majd optimalizálja az igényeidnek megfelelően azokat. Ezen túl felelősséget vállal a hirdetési költésed felett, illetve az extra/új igényeidet kezeli. Fontos, hogy lásd, ez az összeg nem fedezi a Google Ads költésedet, tehát ha a Google Ads összesített árakat szeretnéd tudni, ahhoz egyszer ki kell számolni a Google Ads költést, és ehhez hozzá kell adni az ügynökségi díjat. Ebből kapod meg a havi fizetendő összeget.

Az Google Ads hirdetéskezelés árak mögött milyen tartalom van?

Mielőtt részleteznénk, hogy hogyan áraznak az ügynökségek, nem árt tudnunk, hogy mi a szolgáltatások jellemző tartalma.

A Google Ads szolgáltatások fő tartalma

  • Hirdetési fiók létrehozás
  • Konverziókövetés beállítása
  • Remarketing követés beállítása
  • Google Analytics implementálás és összekapcsolás
  • Probléma- és szükség esetén kapcsolattartás a Google ügyfélszolgálattal
  • Profi kulcsszókutatás
  • Hirdetésszövegek írása
  • Display hálózati kreatívok elkészítése
  • Kampányépítés, és azok szakmailag pontos beállítása
  • Szakértői fiókkezelés, beérkező adatok alapján folyamatos optimalizálás
  • Felelősségvállalás a hirdetési fiók működéséért
  • Esetlegesen hozott, meglévő kampányok elemzése, helyreállítása
  • Rendszeres riportolás
  • Fiókegyenleg követése
  • Ügyfélkérdések megválaszolása e-mailen, telefonon és személyesen
  • Újdonságok figyelése és implementálása
  • DE A LEGFONTOSABB, ÉS LEGNAGYOBB HOZZÁADOTT ÉRTÉKET MAGA A SZAKMAI TAPASZTALAT KÉPVISELI! Egy hozzá nem értő nem csak a hirdetési költségkeretet tudja jelentős részben elherdálni, de ennél jelentősebb anyagi kárt tud okozni az elmaradt haszon!

Google Ads ügynökségi díjak típusai

  • Fix havidíj
  • Fix havidíj ÉS költési jutalék
  • Fix havidíj VAGY költési jutalék
  • Csak költési jutalék
  • Kampányépítési díj PLUSZ fix és/vagy jutalék alapú havidíj

Fix havidíj

A fix áras Google Ads hirdetéskezelés esetében a szakértő, vagy maga az ügynökség vállalja a Google hirdetési fiók körül felmerülő összes feladat ellátását fix havidíj ellenében. Véleményünk szerint ez a legátláthatóbb, leginkább előre kalkulálható árazási típus, így mi magunk is ezt a formát használjuk.

Rengeteg ügynökség alkalmazza még a fix díjazást, melyet többnyire a várható hirdetési költség határoz meg. Minél nagyobb a költség, annál nagyobb szakmai odafigyelésre, befektetett munkára és felelősségvállalásra van szükség a megbízott részéről.

Nézd meg Google Ads hirdetéskezelési árainkat, vagy kérj költségkeret javaslatot, ha szeretnél megismerkedni díjszabásunkkal.


Google Ads/AdWords kezelés árak a PPConline-nál

Mars ajánlat

75 000

Ft / hónap

100 000 Ft havi költésig

Ajándék:*

Részletek

Jupiter ajánlat

85 000

Ft / hónap

250 000 Ft havi költésig

Ajándék:*

Részletek

Szaturnusz ajánlat

95 000

Ft / hónap

500 000 Ft havi költésig

Ajándék:*

Részletek

Uránusz ajánlat

xxx xxx

Ft / hónap

500 000 Ft havi költés felett

Ajándék:*

Részletek

 

Fix havidíj ÉS költési jutalék

Jónéhány ügynökség alkalmazza ezt a metódust. Ilyenkor egy alap „készenléti” díjon felül költési jutalékot állapítanak meg annak érdekében, hogy a költéssel együtt járó feladatok honorálva legyenek. Az elmélet itt is az, hogy a munka minőségével és mennyiségével együtt változik a bevétel is. Hátránya, hogy csak megbecsülni lehet előre a kezelés végösszegét, így nem lehet olyan jól számolni vele. Érhetik meglepetések az óvatlan megrendelőket.

Előnye, hogy a megbízó részéről kellő odafigyelés és számolás mellett az alacsonyabb költésű hónapoknál az ügynökségi díj is csökkenhet.

Fix havidíj VAGY költési jutalék

Ilyen módú Google Ads árazásnál az ügynökség százalékosan meghatározott költési jutaléka a mérvadó, de van egy minimális havidíj, melyet, ha nem ér el a költési jutalék, meg kell fizetnie a megrendelőnek.

Minden fiók „életében” vannak olyan alap teendők melyeket akkor is el kell látni, ha a fiók költése az előző hónapokhoz képes jelentősen vissza van fogva, így indokolt lehet egy minimális fix díj meghatározása. Az alapdíj mértékére azonban érdemes figyelni, nehogy „Vastagon fogjon a ceruza.”, ahogy mondani szokták.

Csak költési jutalék

A költési jutalékos konstrukció esetén a vállalkozás nem szab meg fix havidíjat, csupán a hirdetésekre fordított összegből kér százalékos részesedést. Ez az opció nem túlzottan kalkulálható, azonban esetenként olcsóbb lehet. Leginkább akkor érdemes ilyenben gondolkozni, ha nagyon gyakran, hónapról hónapra változik a hirdetésekre fordított összeg. Arra figyelj az ilyen ajánlatoknál, hogy a jutalék mértéke ne legyen kimagaslóan nagy, hiszen hosszú távon rendkívül drága lehet.

Kampányépítési díj PLUSZ fix és/vagy jutalék alapú havidíj

Az utolsó bemutatott eshetőség az összes fentebbi variációja. Ez a hibrid megoldás egyetlen extrát tartalmaz magában, a külön kampányépítési díjat. Ilyenkor a fiók létrehozásakor, vagy minden kampányigényléskor külön díjat kell fizetnie a megrendelőnek a havidíjon túl. Ennél a módszernél nagyon alacsony és nagyon magas díjak jöhetnek ki egy-egy hónap költségeit elnézve. Véleményünk szerint a külön kampányépítési díj megszabása nem túl kedvező konstrukció – kifejezetten induló vállalkozások esetében –, hiszen az kezdő tőkét a termékek, eszközök beszerzésére és a kampányok futtatására szánnák a vállalkozók, nem extra induló költségekre.

Összegezve a Google hirdetés árakat

Mikor a Google Ads-re szánt havi keretet megszabod, ne csak a Google-nek fizetendő összeggel kalkulálj, hanem a hirdetéskezelés havidíjával is. Ezt a pár tízezer forintos havidíjat nem érdemes megspórolni, mert ennél sokkal nagyobb összegektől eshetsz el akkor, ha nem hozzáértőre bízod hirdetéseid kezelését.

Az ügynökségi díjak esetében gondolj ki néhány költési variációt, (mondjuk 100-150-250 000-500 00 Ft-tot) és azokkal számold végig a nálad lévő árajánlatoknál, hogy havonta mekkora összegbe kerülne az adott cégekkel dolgozni.

Arra azonban mindenképpen ügyelj, hogy a cég, akit választasz szimpatikus és megbízható legyen, ne pusztán árak alapján dönts. Inkább azt válaszd, akinek az én-marketingje rosszabb, és nem a szolgáltatása! Sokszor ennek a fordítottja igaz.

Ha szeretnél hirdetéskezelési árajánlatot és költségkeret javaslatot kérni, mint szakértők; örömmel állunk rendelkezésedre!

Ingyenes költségkeret kalkuláció igénylő: