Idén ünnepelte 1 éves hazai célpiacú megjelenését a Google Shopping, felbolygatva ezzel az online marketing világot. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, sok e-kereskedő időben lépett, viszont többségében még mindig kivárnak. Zömében azért, mert nem látják át mi is ez, hogyan működik, és hogy fogjanak hozzá. Ha Te is a bizonytalanok táborát erősíted, olvasd el cikkünket, amiben igyekszünk megválaszolni a kérdéseidet és megmutatni hogyan használd.   

Google Shoppinggal kiemelkedő eredményeket érhetsz el

Először egy kis elméletet

Ami a megszokott hagyományos szöveges hirdetéshez képest a legnagyobb különbséget jelenti, hogy a Google Shopping termékalapú. Nagyon leegyszerűsítve: az eddigi séma szerint ki kellett választanunk azokat a releváns kulcsszavakat, amikre hirdetni szeretnénk, ehhez elkészíteni a szöveges hirdetéseket és ennek segítségével a weboldalunkra terelni az érdeklődőt. Szerencsés esetben minden fontos információt bele tudtunk zsúfolni a hirdetésszövegbe, hogy figyelemfelkeltő, és kattintásra ösztönző legyen.

Ezzel ellentétben a Shopping hirdetés a termékre és annak attribútumaira fókuszál. Nincs kulcsszólista (kivéve a kizáró kulcsszavakat), nincs manuális vagy automatizált hirdetés szövegírás. Van helyette termékkép, ár, forgalmazó, értékelés és még számos adat, amit a Google megjeleníthet a hirdetésben.

A hirdetések metodikája az eddig ismert termék összehasonlító (Árukereső, Árgép és társaik) oldalakhoz hasonlít. 

Google Shopping találati lista

A Google Shopping használatának ilyen előnyei lehetnek?

  • Figyelemfelkeltő

A képek jobban vonzzák a tekintetet a szöveges tartalmaknál, így a célközönség nagyobb valószínűséggel fog a képes találatok közül választani.

  • A várható átkattintási arány jelentősen nő

A Shopping hirdetés a találati lista tetején jelenik meg, megelőzve az általános szöveges hirdetéseket és az organikus találatokat. Nem mellékesen több termékedet is megjelenítheti a rendszer, így ha organikusan is elől szerepelsz, akár 3-4 helyen jelenhetsz meg egyszerre (egy vagy több Shopping hirdetés, hagyományos szöveges hirdetés és az organikus helyezés). Ez jelentős versenyelőnyhöz is juttat a konkurensekkel szemben.

  • Értékes webhely látogató, magasabb konverziós arány

Már a kattintást megelőzően olyan releváns információkhoz jut az érdeklődő, ami segíti őt a vásárlási döntés meghozatalában. Ezek ismeretében kattint, érkezik a webhelyre, ezért nagyobb valószínűséggel fog vásárolni.   

Mikor használd?

Nagyon szeretnénk, mégsem mondhatjuk, hogy minden e-kereskedő számára a Google Shopping lesz a megváltás. Az indulás előtt fontos mérlegelned. Ahogy minden platform használatához, ehhez is stratégiát kell építeni, és átgondolni, mennyire igazodik a vállalkozásod üzletpolitikájához ez az eszköz.

Az alábbiakat kell átgondolnod és megtervezned:

Mennyire ár-érzékeny a célközönséged?
Az ár kardinális kérdés, hisz olyan boltokkal versenyzel, akik ugyan azt a terméket nyújtják, mint Te. A célközönséged mi alapján választ? Az ár, a minőség, a hozzáadott érték, vagy valami más alapján dönt? 

Az árversenyben mennyire tudod felvenni a harcot?
Ha a konkurensek ajánlatához képest jóval magasabb nálad az ár, előfordulhat, hogy meg sem jelenik a hirdetésed. Számításba kell venned, hogy mennyire tudod „rugalmasan” kezelni az árakat.

Az árak mellett milyen más stratégiád lehet?
Ha az árakkal nem tudod felvenni versenyt, más stratégiát is felépíthetsz. Például találnod kell egy húzóterméket, aminek a nyereségétől el tudsz tekinteni, de bevonzza a célközönséged és a kapcsolódó termékekkel biztosítani tudja a megfelelő kosárértéket.

A teljes termékpalettát, vagy csak egyes termékeket szeretnél hirdetni?
Alapvetően a teljes termékkínálat hirdetendő. Ha nem vagy biztos a termékek várható teljesítményében, akkor egy online marketing örökszabályt használ: tesztelj! Az eredmények alapján látni fogod melyikre érdemes fókuszálni.

Mennyire biztosított a technikai háttér?
Ahhoz, hogy megjelenhessenek a hirdetéseid néhány technikai feltételnek teljesülnie kell. Ha nem vagy biztos magadban vedd fel a kapcsolatot a fejlesztőddel, vagy kérj szakértői segítséget. Amire biztosan szükséged lesz:

  • Merchant Center regisztráció
  • Termékadatbázis (termékfeed)
  • Webshop kritériumok teljesítése (pl. ÁSZF, fizetési folyamat)
  • Termékadatok naprakészen tartása

Ha kedvet kaptál, és szeretnéd elindítani Google Shopping kampányodat, a következő cikkünk segíteni fog! Egy beállítási útmutatóval készülünk, ami lépéről lépésre bemutatja, mit kell tenned és mire figyelj!

Addig is, ha kérdésed lenne, keressen minket elérhetőségeink egyikén, vagy tedd fel hozzászólásban!